TDM 900 ABS i morgon eller DL 650 idag?

Simmi

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TDM 900 - snart...
Jag har uppkörning om någon vecka men har funderat på vilken hoj jag ska ha sedan typ förra sommaren.

Jag känner mig ganska säker på att en Yamaha TDM 900 ABS hade varit perfekt. Har figurerat ett par stycken på blocket till rätt pengar på sistone.

Men de är ändå hyfsat sällan det dyker upp några och jag är rädd att jag inte kommer få tag i någon när det är dags att ta fram plånboken. Då verkar utbudet av Suzuki DL 650 vara betydligt större.

Vad tycker ni? Vad jag är ute efter är en allroundhoj för pendling och kortare och förhoppningsvis längre utflykter framöver. Det är viktigt att tjejen sitter bra där bak och motorn har kraft så det räcket.

Vad tycker ni, ska jag överväga en DL 650 om det är lättare att få tag på en, eller ska jag vara tålmodig och vänta in den rätta TDM 900:an som är den jag verkligen vill ha?

Har läst så mycket positivt om TDM när det kommer till komfort, bränsleekonomi, växellåda, motor och bromsar. Men kanske har jag snöat in fullständigt och behöver lite nya perspektiv. Än så länge har jag trots allt inte gjort något annat än toksurfat och provsuttit...
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Jag tycker du ska satsa på 900:an även om jag själv inte provat någon av dem,men det som väger för 900:an är motorn,87hk/88nm,DL:en har 67hk/60nm vilket du förmodligen kommer att lessna på.

Jag har en Dr800 just nu som har ungefär samma spec som Dl:en,och den är rätt najs att åka 70 vägar på,men när det öppnar sig lite och man ska åka lite längre sträckor i lite högre hastighet,speciellt med skjuts,så önskar jag att det fanns lite mer mos,men då jämför jag nog lite med min andra hoj som är på 98hk å andra sidan.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har aldrig riktigt förstått till vilken sorts förare TDM vänder sig....trevliga motorer, men om du hamnar på en grusväg, har den inte lite fel fälgdimensioner?
Har du kikat på Triumph Tiger XC?
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Jag tittar lite smått efter en tdm åxå, och mitt skäl till det är att jag sitter så jäkla bra på den typen av hoj,jag insåg det nu när jag fått igång min gamla Dr.
Kört Fz6 nu ett par år och har trivts bra på den men det är så gött att sitta med nästan raka ben,en Ktm 990 skulle nog sitta som en smäck i mitt fall,eller kanske en bmw 800gs eller vad dom heter, men dom är helt enkelt för dyra för mig.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top