TDR varvstrypning?

quadpunk

Flippad
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
XT660X SM -11
Hej alla mc polare, jag har nyligen införskaffat min första lätta mc, de blev en TDR. Den har varit tysk importerad tidigare och nu skulle jag nog vilja strypa av den och i alla fall vad förra ägaren sa så är det en "varvtalsbegränsare" som man skulle "skruva på" men vad jag har hört tidigare om dessa så måste man ta bort hela boxen eller koppla runt. :confused:
Så nu undrar jag om det är någon här som vet ifall man kan ta bort eller i alla fall minska varvtalsbegränsningen utan att behöva koppla runt eller ta bort boxen?
I så fall hur man gör i alla fall någon kortare beskrivning gärna :tungan
Tack :)
PS: Årsmodell 98

Bifogat

• DSC00044.JPG
    DSC00044.JPG
    21.5 KB · Visningar: 41
  • DSC00045.JPG
    DSC00045.JPG
    33.1 KB · Visningar: 39
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hej alla mc polare, jag har nyligen införskaffat min första lätta mc, de blev en TDR. Den har varit tysk importerad tidigare och nu skulle jag nog vilja strypa av den och i alla fall vad förra ägaren sa så är det en "varvtalsbegränsare" som man skulle "skruva på" men vad jag har hört tidigare om dessa så måste man ta bort hela boxen eller koppla runt. :confused:
Så nu undrar jag om det är någon här som vet ifall man kan ta bort eller i alla fall minska varvtalsbegränsningen utan att behöva koppla runt eller ta bort boxen?
I så fall hur man gör i alla fall någon kortare beskrivning gärna :tungan
Tack :)
PS: Årsmodell 98

Det är en avgasport. Vill du lära dig hur den fungerar så, Sök och du skall finna.

quadpunk

Flippad
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
XT660X SM -11
Okej tack, ska kolla in det ;) men du säger alltså att den där fula lilla jävla dosan inte har ngt med strypningen att göra?
För jag är tyvärr helt ny till avgasportarna men kan den verkligen göra så att min motorcykel tar stopp vid 8000 varv? för de är det den gör
Vill bara tilllägga att det är grymt härligt att kunna få hjälp av folk som vet vad de snackar om på ett sånt här forum ;)

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Okej tack, ska kolla in det ;) men du säger alltså att den där fula lilla jävla dosan inte har ngt med strypningen att göra?
För jag är tyvärr helt ny till avgasportarna men kan den verkligen göra så att min motorcykel tar stopp vid 8000 varv? för de är det den gör
Vill bara tilllägga att det är grymt härligt att kunna få hjälp av folk som vet vad de snackar om på ett sånt här forum ;)

Nej, den stoppar inte vid 8k rpm, det är CDI-boxen som gör det. Men den där du hade fotat är avgasporten och den borde öppna sig mer vid 8k rpm. :tummenupp

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska