Team KONGO racing på träningsläger

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Eftersom jag har lyckats med konststycket att skada mig (ev är skotersäsongen färdigkörd) har jag fått agera kameraman när team KONGO racing legat på hemligt träningsläger och finslipat formen inför hojsäsongen.
Som i de flesta sporter är hojåkning en materialsport, ett lyckat recept för att nå ära och framgång borde vara att lätta hojen men samtidigit öka på effekten. Eftersom de finns ett gamalt ordspråk som lyder: hur mycket man än borstar en gris är det fortfarande en gris, eller fritt översatt i det här fallet: en Honda är alltid en Honda. :D
Min teamkollega har för länge sedan insett detta faktum och inför säsongen införskaffat ett nytt järn.

Gissa vad???

Bifogat

• KTM1.JPG
    KTM1.JPG
    89.4 KB · Visningar: 34
  • KTM2.JPG
    KTM2.JPG
    76.5 KB · Visningar: 31
  • KTM3.JPG
    KTM3.JPG
    112.3 KB · Visningar: 26
  • KTM4.JPG
    KTM4.JPG
    82 KB · Visningar: 27

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite åkbilder!!!

Bifogat

• pingis1.JPG
    pingis1.JPG
    107.3 KB · Visningar: 49
  • pingis2.JPG
    pingis2.JPG
    123.5 KB · Visningar: 57
  • Pingis3.JPG
    Pingis3.JPG
    89.1 KB · Visningar: 44
  • Pingis5.JPG
    Pingis5.JPG
    116.5 KB · Visningar: 42

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Här kommer några till på Pingis!

Bifogat

• Pingis10.JPG
    Pingis10.JPG
    107.5 KB · Visningar: 43
  • Pingis11.JPG
    Pingis11.JPG
    138.3 KB · Visningar: 44
  • Pingis12.JPG
    Pingis12.JPG
    136.3 KB · Visningar: 52

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
RJ skrev:
Eftersom jag har lyckats med konststycket att skada mig (ev är skotersäsongen färdigkörd)

Vad har hänt?

Har du kraschat igen eller är det sen den tidigare vurpan?

Snygga bilder dock :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbjorkman skrev:
Vad har hänt?

Har du kraschat igen eller är det sen den tidigare vurpan?

Snygga bilder dock :tummenupp
Det är min tidigare vurpa som spökar, slog ju i höften ganska kraftigt. Tack och lov har smärtan gett med sig däremot har jag fortfarande nedsatt känsel i sidan. :confused: Har dragit mig för att gå till någon läkare eller annan expert pga ett förmodat nedslående svar. Ville köra säsongen klart innan någon uttalade sig. Förra helgen körde jag lördag och sedan på söndag när jag skulle baxa ut skotern ur garaget högg det till i ryggen. :4skrika Har under veckan fått akupunktur, strömimpulser, massage m.m. och det sämsta av allt följande diagnos: du är mycket dålig i ryggen. Det var just det jag inte ville höra. :( :( :( Mao ofrivilligt körförbud! Är anmäld till tävling i helgen men förmodligen blir det inget, resten av säsongen känns också osäker, inte så kul att gasa runt och bli tvungen att "hålla igen". Fisåka får jag ju nog av under sommaren. Har satt ut skotern på blocket.

Kul att ni gillar bilderna!

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
RJ skrev:
Är anmäld till tävling i helgen men förmodligen blir det inget, resten av säsongen känns också osäker, inte så kul att gasa runt och bli tvungen att "hålla igen".

Vill du ha en ersättare som kan köra tävlingen åt dig....? :yoparty

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
RJ skrev:
Javisst om du lovar att inte bli sämre än 10:a och att inte köra sönder!!!

Det skall väll inte vara något som hellst problem.. alla andra kör ju som kärringar, eller?? :tungan

Du har ju sett min vinnande körstil på crossbanan :banana

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
RJ skrev:
Det är min tidigare vurpa som spökar, slog ju i höften ganska kraftigt. Tack och lov har smärtan gett med sig däremot har jag fortfarande nedsatt känsel i sidan. :confused: Har dragit mig för att gå till någon läkare eller annan expert pga ett förmodat nedslående svar. Ville köra säsongen klart innan någon uttalade sig. Förra helgen körde jag lördag och sedan på söndag när jag skulle baxa ut skotern ur garaget högg det till i ryggen. :4skrika Har under veckan fått akupunktur, strömimpulser, massage m.m. och det sämsta av allt följande diagnos: du är mycket dålig i ryggen. Det var just det jag inte ville höra. :( :( :( Mao ofrivilligt körförbud! Är anmäld till tävling i helgen men förmodligen blir det inget, resten av säsongen känns också osäker, inte så kul att gasa runt och bli tvungen att "hålla igen". Fisåka får jag ju nog av under sommaren. Har satt ut skotern på blocket.

Kul att ni gillar bilderna!

Aaa tråkigt att höra om din skada, men se till att bli bättre.
Det är bra dumt att gå omkring och ha ont utan att uppsöka hjälp. Konvalisensen blir oftast bara längre. Men vi är väl funtade så i huvudet många utav oss (mig själv inräknad) att man vill dra på det hela så länge som möjligt.
Se till att bli bra och kom igen frisk och kry :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...