Teckna ny försäkring och säga upp DIREKT!?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Jag har verkligen satt mig i världen skummaste sits. Flyttade nyligen och fick en rejäl höjning av min försäkringspremie av mitt nuvarande försäkringsbolag X.

Ringde runt och fick ett schysst erbjudnaden av bolag Y. Tack vare att jag där igenom kan ställa av och på när jag vill, obegränsat. Fine.. säger att jag tar dem (med omedelbar verkan via telefonen) och drar ett mail till bolag X att jag tecknat för bolag Y istället.

Nu när jag undersökt närmare så är garageförsäkringen rätt hög hos bolag Y och tydligen så har vägverkat roat sig med att införa en avgift när man ställer på hojen... vilket gör att orsaken till att jag ville ha bolag Y helt och hållet försvinner och blir till råga på allt riktigt dyrt.

Så frågan är nu... hur hade ni gjort. Hojen är i nuläget avställd och garage försäkrad.

1. Fine, kötthuve...stå ditt kasst och gilla läget.. betala sura pengar ett år och sedan byt till det gamla bolaget igen.

2. Det är lugnt, bolag Y skickar ju papper som skall fyllas i. Så än så länge är det fritt fram att ändra sig.. eftersom inget är påskrivet. Bara muntligt. Vilket också innebär att man vacker får krypa tillbaka till bolag X igen. :gnissla som lustigt nog blir billigare pga förmånlig garage-försäkring bland annat.

F-n varför skulle jag på att o krabba!!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -99
Du har 14 dagars ångerrätt genom distansavtalslagen. Gäller alltid vid köp över telefon/nätet/dörrförsäljare.

// Jonas

.

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
I dagens läge med alla jävla svindyra försäkringar och konstiga regler med VV osv så tycker jag verkligen inte att du behöver stå ditt kast.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...