Tecknade mobilabonnemang 24mån, kommer jag att ångra mig?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag tecknade just ett Comviq Snackis abonnemang med 24 månaders bindningstid,

39kr / mån fast avgift
69öre öppningsavgift varje samtal
19öre / minut till alla operatörer (0kr fram till 1:a april)
19öre / sms

Tidigare låg jag på drygt 400kr / månad med halebop, ringde knappt alls till halebop-telefoner.

Har jag missat nått, eller är det en bra deal?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag har också det. Har sänkt min månadskostnad med nästan 150 spänn sen jag tecknade det :tummenupp

Tror nog du blir nöjd :)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag har också det. Har sänkt min månadskostnad med nästan 150 spänn sen jag tecknade det :tummenupp

Tror nog du blir nöjd :)
Jag räknade lite överslag på det, och det verkar som jag kommer att sänka månadskostnaden med 200-250kr :tummenupp

Fast tänkte mest om det är några dolda grejjer man ska se upp med.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Jag tecknade det där abb. i april i år och är hittills nöjd iaf, sänkte också mina kostnader en del. Självklart beror det dock på lite hur man använder sin mobil..

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
"Comviq Snackis" :rofl

Inte en chans att jag hade berättat det för nån iaf...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
24mån är lång tid men visst det kanske passar vissa. Jag tar aldrig några avtal på längre tid än 12mån då marknaden för sånt här ändrar sig mycket på kort tid. Priser på bredband och telefoni rör sig ju rätt mycket.

"Comviq Snackis" :rofl

Inte en chans att jag hade berättat det för nån iaf...

Om du hade massor av 14 åriga kompisar hade du gjort det direckkt! :mattias

Pips

Guest
Har skaffat samma till min far. Riktigt billigt! Det är ingen fara att teckna långa abbonemang med Tele2. Kan alltid byta abbonmangsform under bindningstiden. Kommer det nyare/bättre så ringer man till kundtjänst. Kostar 100kr.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MOUAHAHAHAAAAA!:lol

Nej för hÄlväTte..... teckna ALDRIG några avtal!!!!!

Man köper luren kontant och väljer ett abonemang som passar en som handsken, utan bindningstid.

Köpte senast en SE W902 för 2 veckor sedan, bara att slanta. Det blir billigast i slutänden. :tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

Man köper luren kontant och väljer ett abonemang som passar en som handsken, utan bindningstid.

Köpte senast en SE W902 för 2 veckor sedan, bara att slanta. Det blir billigast i slutänden. :tummenupp
Hur kan det bli billigare? Jag sänker ju min månadskostnad med runt 200kr (ännu mer de första månaderna). Totalt i fast avgift på abonnemanget är 930kr, det har jag ju känat in på 5 månader.

Vad för abonnemang har du som är billigare?

Pips

Guest

Dessvärre blir det sällan billigare att köpa en telefon kontant..

Ett abonnemang måste du ha hur som eller hur? Ta Snackis som kostar 39kr/mån. Ingen bindningstid så kostar det 59öre/min/sms etc 12mån bindningstid 39öre/min/sms etc och med 24mån bindningstid kostar det 19öre/min/sms. Alltså vinner du på att binda upp dig.

Till telefonen då.
Exempel: Sony Ericsson W595 kontant pris i butik 2600kr. + 24mån snackis à 39kr/mån. Totalt: 2600 + 936 = 3536kr
Sony Ericsson W595 med 24mån Snackis och 100kr höjd avgift. Telefonen kostar 1kr. = 3337kr..

Det är ingen stor vinst, men det är heller inte meningen. Däremot kan det vara skönt, beroende på hur ens ekonomi ser ut att slippa casha 2600kr på ett bräde.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hur kan det bli billigare? Jag sänker ju min månadskostnad med runt 200kr (ännu mer de första månaderna). Totalt i fast avgift på abonnemanget är 930kr, det har jag ju känat in på 5 månader.

Vad för abonnemang har du som är billigare?

Hehe, jag har Telia kontant. Ingen månadsavgift och ringer gratis till andra mobiler och fasta abonnemang med Telia i 1000 minuter eller 1 månad, uppkopplingsavgift på 39 öre förståss (tror jag, kan vara 69). Det innebär iof att jag måste fylla på med 150 kr / månad. Men det struntar jag i, jag fyller på när det är tomt (efter ca 3 månader!! :D ). Ringer mest till Telia, så det fungerar alltså för mig. Ringer upp 150 spänn på de 2 månader jag har förhöjd avgift, så du kanske hajjar att jag inte ringer så fruktansvärt mycket från privat nallen. Jobb yuppin får ta den största smällen :näsblod

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år