Telefontjänster - betalnummer - teknisk lösning

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Finns det någon som vet hur man gör för att börja ta betalt för telefontjänster.

Eftersom de putslustiga spaminläggen är ofrånkomliga så kan jag lika gärna, redan här, förekomma dessa med att använda ett pedagogiskt exempel.

Låt oss anta att Markus vill tjäna pengar på sina två stora laster i livet. Telefonsex och hokus pokus.

Därför vill han starta "Bazooka Stjärnstofts Sexiga Tarot & Horoskoplinje"

Affärsidén är enkel. Klienterna ringer in, pratar med Markus eller en annan sexig spågumma som ger klienten dennes "sexhoroskop".

Samtalet kostar 12.90 per minut.

....nu hajjar ni principen...

Vad krävs för ett motsvarande upplägg oavsett vad det nu är för tjänst man vill ta betalt för per telefon?

Finns det färdiga paket/tjänster att köpa som man sedan riggar?

Går det att skapa någon form av växel så man kan dirigera samtalen till vilken telefon som helst. Hade en cheybekant som under en kort tid som arbetslös extraknäckte genom att prata telefon med snubbar som ringde nån av alla "snacka med heta tjejer hotlines" som finns. Snubbarna ringde ett och samma nummer i jakt på brutskis och sedan dirigerades samtalen ut till allehanda arbetslösa eller utbrända tjejer/kvinnor/tanter i landet som fick ett par kronor i minuten för att snacka skit med grabbarna/gubbarna..

Jag är alltså nyfiken på:
- vilken teknik som krävs
- vilka företag som kan leverera denna typ av tjänst
- vad det kostar uppsättning och vad blir minutkostnaden
- Går det att ta betalt om man själv ringer upp klienterna?

Jag är ute efter seriösa svar så ni kan väl försöka begränsa er till max två spaminlägg per seriöst svar! :)

Tack på förhand.

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
jag har en kompis som har ett sånnt "företag" eller vad man ska kalla det, ska träffa han i eftermidag. Tar och frågar han hur han gjort och hur mycket det kostar :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Behöver du voice talents? Jag har dokumenterad erfarenhet!

Har cheYen som anmälde dig för stalking inspelningar från sin telefonsvarare som bevis mot dig?

:tungan

Nädå, de som skall ta emot samtalen skall ha andra kvalitéer och kommer väljas baserat på kunnande snarare än "låtande". :)
Sen bör det kanske inte vara läspande skåningar med talfel(talfel utöver skånskan alltså)....

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ska du och nyteknik starta upp någon rådgivning om hur man gör elinstallationer i hemmet. :va

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Telia

Ring Telias företagskundtjänst och hör vad som behövs och vad det kostar.

90400 är numret.
Lycka till!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har också tänkt på det där men inte i så avancerade termer, typ ta ett foto på mig och publicera i diverse homotidningar och erbjuda lajvgejbögfjollasnack. Så ringer någon bög då och då (eftersom han ser hur snygg jag är), ibland får han betala 19,90 för min telefonsvarare och ibland orkar jag snacka och säga att ja jag är som fan bög och gillar att böga och allt det där i någon minut tills han blir lack, så kan han väl ringa någon konsumenttönt och säga att han är bög och han är lack för att jag inte var trovärdig bög eller något. Borde ju lätt ge några tusen om dagen och nu fan är det lågkonjunktur så det smattrar om det så man ska spara på slantarna. :fakta

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Men för fan!!
Här har vi ju det perfekta motmedel mot telefonförsäljare!
Rigga upp ett sånt abonnemang, sen trycker man tex knapp1 direkt när man hör att det är en försäljarjävel, så får försäljaren frågan om han vill betala 50kr/s, nekar han/hon så kopplas samtalet ner.
Trycker man inte knapp1 så funkar samtalet som vanligt så man kan prata med polarna som vanligt.
:tummenupp

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Det är väl aldrig någon som skulle komma med "putslustiga spaminlägg" här på SH
:rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...