Telefonvetande...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Var "precis" och köpte en SonyEricsson t630, som har legat på laddning sen femtiden, när man pluggar in den står det "charging" och ett batteri under. Men den vill inte starta?

Alla mina tidigare mobiler (senast nokia 6230) har man kunnat starta direkt ur boxen...

Sen har "på-knappen" absolut ingen känsla i sig, man vet inte om den verkligen blir intryckt... det säger lixom inte klick när man trycker in den...

Min fråga är alltså: Måste telefonen ladda klart första gången för att överhuvudtaget gå att starta? Och hur länge ska den ladda isåfall, i manualen står det någonting om 4 timmar... det har snart gått 6 timmar...

Fan, inte roligt det här. Köpt en ny nalle som inte går att pilla på...

Please heeeeelp!!!

Mvh
Zana

Mingves

Guest
Nej den måste inte ladda klart. Min funkade direkt efter att jag börjat ladda. Sedan måste man ju inte ladda den i 100h innan man kan använda den. När den visar att den inte laddar mer så är den klar

//M

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Mingves skrev:
Nej den måste inte ladda klart. Min funkade direkt efter att jag börjat ladda. Sedan måste man ju inte ladda den i 100h innan man kan använda den. När den visar att den inte laddar mer så är den klar

//M

Jahapp... Fan va kul... sitter alltså på ett måndagsexemplar.... FUCK!!!!

Tack för svaret iallafall....

Varför kan dom aldrig lyckas sätta ihop en mobil UTAN fel.....!??! :huvet :huvet

/Zana

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Zana skrev:
Var "precis" och köpte en SonyEricsson t630, som har legat på laddning sen femtiden, när man pluggar in den står det "charging" och ett batteri under. Men den vill inte starta?

Alla mina tidigare mobiler (senast nokia 6230) har man kunnat starta direkt ur boxen...

Sen har "på-knappen" absolut ingen känsla i sig, man vet inte om den verkligen blir intryckt... det säger lixom inte klick när man trycker in den...

Min fråga är alltså: Måste telefonen ladda klart första gången för att överhuvudtaget gå att starta? Och hur länge ska den ladda isåfall, i manualen står det någonting om 4 timmar... det har snart gått 6 timmar...

Fan, inte roligt det här. Köpt en ny nalle som inte går att pilla på...

Please heeeeelp!!!

Mvh
Zana
ERICSSON :D :D :D :D :D :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zana skrev:

Min knapp har både känsla och säger klick...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Alltså, bara så ni inte får för er några konstigheter så har jag självklart kvar min nokia...

Köpte nya nallen för en krona näre jag öppnade upp ett kompis-abb.

Knappen känns som knapparna känns på dummie-mobilerna man får klämma på i butiken...

Så jävla jobbigt att behöva åka dit igen... Hatar sånt....

*suck*

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Swedie skrev:
är batteriet ut-o-in ?

Fan, har provat allt... våld osv...

Så fick jag för mig att trycka in knappen en sista jävla gång, och så hoppade skiten igång.... WTF!?!?

En jättelätt tryckning var allt som krävdes.....

Stort tack till alla som varit med i fighten... ;)

Men ska den vara så här otroligt seg, eller är det all GoLive-skit som gör den seg??

Äsch...

Godnatt på er!!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Nu har jag inte läst hela tråden men de flesta batterier ska laddas med mobilen avstängt de första 24h innan den någonsin använts. Det är väl lite som att köra in en motor och gör man inte detta så kommer det säkert att fungera men troligen skulle batteriet leva både längre och ha högre standbytid om man gjorde korrekt.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Swedie skrev:
skolan och föräldrar ska medverka till att man inteligent. lyckas dock inte alltid

;)

Såja, inte vara taskig nu...

Vidare så buggade den när jag mixtrade med kontrasten, hela skärmen blev fuckad med vertikala linjer och annat skit... men det blev bra efter reboot...

Och så fick jag precis höra att du får en SE Z1010 + 1st PS2 för 1kr på seven eleven!! What the FUCK!?!?!?!?!? Känner mig blåst!!

Nån som kan bekräfta detta?!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
UrbanTiger skrev:
Man får hålla inne knappen ett par sekunder innan den reagerar. Sen kan den tröga sej ibland om man tagit ur batteriet eller simkortet.

okeli dokeli...

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Villee skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden men de flesta batterier ska laddas med mobilen avstängt de första 24h innan den någonsin använts. Det är väl lite som att köra in en motor och gör man inte detta så kommer det säkert att fungera men troligen skulle batteriet leva både längre och ha högre standbytid om man gjorde korrekt.

Låter lite stenålders va?
Tror inte det är nödvändigt på moderna batterier..

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
UrbanTiger skrev:
Vafan, kar du bytt ut gröna faran till en "riktig" motorcykel :banana

Har inte märkt det förän nu i alla fall, grattis.

Tackar bananen! Kul att du uppmärksammade det.... =)

Fan va trött jag är... Var nerie i skåne en vecka... måste alltså fylla på med internethormoner i kroppen.... :kocko

Mingves

Guest
Gixxer-Anders skrev:
Låter lite stenålders va?
Tror inte det är nödvändigt på moderna batterier..
Gäller bara de gamla batterierna som fanns för typ 100år sedan...

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Mingves skrev:
Gäller bara de gamla batterierna som fanns för typ 100år sedan...

Inte riktigt sant, även om problemet idag är mindre.
Även moderna batterier lider av vissa minneseffekter, men det är långt ifrån så illa som det var på den gamla goda(?) tiden.

Rekommendationen är fortfarande att ladda batteriet ordentligt innan första användandet och därefter med jämna mellanrum ladda ur batteriet ordentligt innan uppladdning.
Om man kopplar in telefonen till laddare hela tiden kommer batteriet att få förkortad livstid. Det kanske måste bytas redan efter 2 år :)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Swedie skrev:
skolan och föräldrar ska medverka till att man inteligent.

...och även till att man lär sig sätta ihop begripliga meningar. :7peta

Swedie skrev:
lyckas dock inte alltid
;)

Q.E.D. ;)

Nu skall jag sätta igång att baka bullar så jag kan skicka mutpaket och inte bli bannad. :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år