Telia kundtjänst = vidriga!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ringde Telia kundtjänst för en stund sedan (som privat kund), fick en röst i örat som sa "Du har plats 68 i turordning. Tid till att du får hjälp beräknas till 35 minuter".

Happ tänkte jag, kul! La ifrån mig luren och gjorde andra saker. Efter ett tag sa rösten "Du kopplas nu fram", det går en ton och blir sedan lika tyst som på en kyrkogård. Vaffan tänkte jag, har man väntat i över en halvtimme och sen händer det något tekniskt fel.

Nåväl, la på skiten och lite lustigt nog så ringer cheyen precis då som också jobbar på kundtjänst (INTE telia skall tilläggas) och jag frågar henne om det brukar kunna bli sådär för dom.
Hon sade då att handläggaren kan rycka ur sitt headset ur datorn precis när samtalet kopplas fram, och att det då blir som jag beskrev.
Datorloggen säger då att ett samtal pågår precis som vanligt tills kunden lägger på och samtalet då bryts. Allt för att chefen inte ska misstänka något, om dom skulle trycka bort samtalet manuellt så ser ju han det..

Blev fly förbannad på jävla gheytelia. :mad:

Vad i helvete är det för jewla servicetänkande!? :mad:

Förmodligen är det väl någon ointresserade slyngel som skiter i andra och bara vill tjäna in sin månadslön. Men byt jobb då förfan!! :mad:

Nåväl, kom senare på att jag egentligen skulle ringt Telia Företag och gjorde då det istället. Kom fram direkt och blev bemött av en mycket kunnig och jäkla trevlig kille. Problemet skall lösas imorgon då han skulle lägga in en not på mitt telenummer till dom gubbarna som kan det där, som hade slutat för dagen när jag ringde. Cred till honom! :tummenupp

Vill bara spy galla lite. Tack o hej leverpastej!

Är väl som med alla stora organisationer, finns både höjdare och ett gäng bottennapp.

Kan ju tillägga att vi som jobbar i butiken inte har mycket till övers för majoriteten av kundtjänst :arsele

Men som sagt, FTG kundtjänsten, där är de ett bra gäng:)

Jag har aldrig haft något problem med Telias kundtjänst (har vart mobilkund i sex år) men Telenor och Bredbandsbolaget borde springa gatlopp. :mad:

Är väl som med alla stora organisationer, finns både höjdare och ett gäng bottennapp.

Kan ju tillägga att vi som jobbar i butiken inte har mycket till övers för majoriteten av kundtjänst :arsele

Men som sagt, FTG kundtjänsten, där är de ett bra gäng:)

Jo så är det nog. Idag hade dom åtgärdat problemet iaf, gjorde ett TP-test och låg på 2,1 Mbit/s med en 2Mbit lina. Det måste ju vara godkänt :hihi

För att inte tala om Tele2 och deras mail-kundtjänst.

Mailade om t rasib digitalbox för snart 3 veckor sedan. Efter en vecka utan svar satte jag mig i en halvtimmes telefonkö. Kom fram och fick beställa en ny box.

Idag kom det mailsvar på att boxen kan bytas ut.

:tummenupp

Jo så är det nog. Idag hade dom åtgärdat problemet iaf, gjorde ett TP-test och låg på 2,1 Mbit/s med en 2Mbit lina. Det måste ju vara godkänt :hihi

Haha, det får man nog lov att säga!

Inte som me min 24/2,5, som innan jag kopplade på digitaltv iaf låg på stabila 16/2, men efter påkopplingen sjönk till 12/1, hata filter/begränsningar :huvet

Haha, det får man nog lov att säga!

Inte som me min 24/2,5, som innan jag kopplade på digitaltv iaf låg på stabila 16/2, men efter påkopplingen sjönk till 12/1, hata filter/begränsningar :huvet

Fifan. Hastigheten låg på 8,22 Mbit som snabbast hit, med det ADSL modemet jag har så kan jag max få 8Mbit om jag bara betalar för det. Då har jag ändå 3555 meter till masten, så det är ju jäkla bra!

Kan man inte hacka sig in i deras system och skruva upp det hela litegrann? :gnissla

Fifan. Hastigheten låg på 8,22 Mbit som snabbast hit, med det ADSL modemet jag har så kan jag max få 8Mbit om jag bara betalar för det. Då har jag ändå 3555 meter till masten, så det är ju jäkla bra!

Kan man inte hacka sig in i deras system och skruva upp det hela litegrann? :gnissla

Som sagt, bara och tacka och ta imot när man har sån tur som du har :yoparty !

Kan nog tyvärr inte göra så mycket åt min situation, inte om jag skall ha digitaltv iaf (läs Discovery) :(
Jobbar dessutom på Telia, så tro mig, hade de gått o göra nått, så hade jag gjort de! :tummenupp

Som sagt, bara och tacka och ta imot när man har sån tur som du har :yoparty !

Kan nog tyvärr inte göra så mycket åt min situation, inte om jag skall ha digitaltv iaf (läs Discovery) :(
Jobbar dessutom på Telia, så tro mig, hade de gått o göra nått, så hade jag gjort de! :tummenupp

Vad jobbar du som på Telia?

En nyfiken fråga bara, har det förekommit att dom som jobbar på Telia och har tillgång samt kunskap till att ändra på hastighet har gjort detta trots att dom betalar för mindre hastighet?

En nyfiken fråga bara, har det förekommit att dom som jobbar på Telia och har tillgång samt kunskap till att ändra på hastighet har gjort detta trots att dom betalar för mindre hastighet?

Jobbar extra som säljare i butiken vid sidan av studierna!

Det är nog inte omöjligt, men tror knappast det, systemet är uppbyggt som det är, så att så fort hastighet ändras, så meddelas faktura systemet.

Men det stoppar ju isåf inte de som håller på med själva tekniken ute i stationer osv, så vågar inte svara på det :gnissla

Jag har haft jäkligt bra hastighet på det bredband jag betalar för :D
Jag har aldrig själv jobbat på telia, men känner folk som gör det..
(Dessutom heter väl inte dom som skruvar hastighet telia längre)

Jag har haft jäkligt bra hastighet på det bredband jag betalar för :D
Jag har aldrig själv jobbat på telia, men känner folk som gör det..
(Dessutom heter väl inte dom som skruvar hastighet telia längre)

Din fuling! :jäs

Ja nej det kanske det inte gör, men dom som nu pular med masterna osv.
Nåja, det är iaf en sak jag är HELT säker på att jag inte skulle vilja jobba med, sitta på kundtjänst.

Ni i butik ska inte ringa kundtjänst som ni gör. :arsele

Men det stoppar ju isåf inte de som håller på med själva tekniken ute i stationer osv, så vågar inte svara på det :gnissla

Nope. Det är ett styrsystem som styr hastigheten. Inte montören.

Nåja, det är iaf en sak jag är HELT säker på att jag inte skulle vilja jobba med, sitta på kundtjänst.

Många klagar på kundtjänsten men med tanke på att allt ändar nästan dag för dag så är det inte så jävla lätt att sitta där. Nu har jag förvisso gått vidare men den skit kundtjänst får ta är i 99% av fallen orsakat av någon annan. Både inom och utanför Telia.:mad:

Last edited:
Många klagar på kundtjänsten men med tanke på att allt ändar nästan dag för dag så är det inte så jävla lätt att sitta där. Nu har jag förvisso gått vidare men den skit kundtjänst får ta är i 99% av fallen orsakat av någon annan. Både inom och utanför Telia.:mad:

När mitt jobb suger purjo så brukar jag tänka på alla stackars satar som sitter i kundtjänster överallt och tar skit från två håll dagligen...

Det hjälper!

Det är möjligt, men då ska ni på kundtjänst inte hålla på och skicka så många kunder till butiken och lova dem guld och gröna skogar som vi inte har en chans att lösa från vårat håll :4skrika

Jag vet att vissa kundtjänstare tyvärr gör det. Mycket att bollandet av kunder går att lösa med utbildning. Exempelvis ISM. :)

Skit samma. Jag jobbar inte kvar där så det är ingen idé att käbbla.

Önskar dig en trevlig kväll!

Håller med dig helt :)
Ingen idé och tjata om sånt, inte på fritiden, och speciellt inte om man inte jobbar kvar!

Önskar dig det samma!

Ha ha :hihi Sleeping with the Enemy!

Tydligen så kan ju din sambo "trixen" hon me´ :hihi

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back