Tempgivare Cagiva

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Min tempgivare på cagivan har slutat funka, den visar 120-130 grader oavsett temperaturen på motorn. Jag är inte helt säker på att det är just tempgivaren men det finns inte så mycket annat som kan vara fel.

Tempgivaren är ju den som sitter nerskruvad i toppen där man fäster kontakten till mätaren.

Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra eller var jag kan få tag på en eller om någon har en begangnad som vill bli av med den.

Har kollat med lite mc affärer men det är bara en hittills som kan få tag på den och det kunde ta allt från 2 månader till 2 år enligt dom.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Givetvis ska du kolla runt med skrotar! :) Om du lyfter bort sladden från givaren, visar den fortfarande samma då?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
AlpinA skrev:
Min tempgivare på cagivan har slutat funka, den visar 120-130 grader oavsett temperaturen på motorn. Jag är inte helt säker på att det är just tempgivaren men det finns inte så mycket annat som kan vara fel.

Tempgivaren är ju den som sitter nerskruvad i toppen där man fäster kontakten till mätaren.

Är det någon som har ett förslag på vad jag kan göra eller var jag kan få tag på en eller om någon har en begangnad som vill bli av med den.

Har kollat med lite mc affärer men det är bara en hittills som kan få tag på den och det kunde ta allt från 2 månader till 2 år enligt dom.

Två månader till TVÅ ÅR? KYSS mig i arslet säger jag bara.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
cRoC skrev:
Givetvis ska du kolla runt med skrotar! :) Om du lyfter bort sladden från givaren, visar den fortfarande samma då?

Håller på och kollar med skrotar nu...
När sladden är av går mätaren ner till 0

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Great då är det givaren. Kolla i radical riders territorium, finns en tråd med lista på skrotar (får ev gå till sida 2).

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ställer en liten extrafråga till AlpinA: Vad brukar din tempmätare visa vid normal körning, min ligger aldrig över 50 grader och det låter väldigt lågt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är lågt.. Bör väl ligga mellan 70-80?
Tycker du borde slita bort termostaten och testa den i kastrullen!

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
kaZmur skrev:
Ställer en liten extrafråga till AlpinA: Vad brukar din tempmätare visa vid normal körning, min ligger aldrig över 50 grader och det låter väldigt lågt.

Låter ganska normalt tycker jag, min brukar ligga mellan 55-60 grader. Men kör man typ stadstrafik i värme kan den bli varmare än så.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
AlpinA skrev:
Låter ganska normalt tycker jag, min brukar ligga mellan 55-60 grader. Men kör man typ stadstrafik i värme kan den bli varmare än så.

De va inte varmt den behöver gå. Min är runt 80 grader.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Nu har jag ringt en massa skrotar runt i landet men ingen har en tempgivare, det var en som hade lite plast till en cagiva äldre än 94, det var allt :(

Ingen med cagiva som har en liggande eller någon som vet om det går att ta från tex. en aprilia rs eller om dom har ett helt annat motstånd i sina givare?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
MaXiZZ skrev:
min temp visar fan aldrig över 50° när jag åker då det är 15° ute :va

Min är på 80 grader. Konstigt att din inte är över 50grader, den mår inte bra av det.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
80 grader låter bättre. Ni som ligger på 50 grader, kolla era termostater, de kan ha låst sig i öppet läge hela tiden.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
2-taktare går kallare än 4-taktare sen kan det variera en del. Sen beror dett oxå på var den mäter temperaturen.

Men nu tycker jag vi går tillbaka till ämnet för jag behöver fortfarande veta hur jag ska få tag på en tempgivare!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...