Blir tufft från start då motorn som är bas är trecylindrig den motorn är faktiskt trevlig så det är inte dumt även om jag hellre sett att r9:an släppsBra spanat!
Skulle nog helst se den med en två-cyl motor.
Mina önskemål:
21-tum fram
Quickshifter
20-22-literstank
Orginal värmehandtag som funkar
Farthållare (?)
Max 200 kg
För tung o dyr ja, priset lär ju hamna runt/minst 180 om man kikar hur T7 är prissatt mot mt07, modellen, om den kommer i produktion lär bliJag tror att en Tenere 900 kommer att bli för tung, för dyr, ha för dålig fjädring och för klen motor.
Bara en grov gissning från min sida...
Med tanke på vad Yamaha gjorde med R7 så lär den där heta R1 sen...R9an är väl inte långt bort, även om den inte är officiell ännu (?)
En ev. T9 kommer väl kanske 2024, om den kommer.. View attachment 471368
Tror du dom vågar gå ner till 115 ponnys och kalla den r1 , det tappar dom ju hela den lilla marknadsandelen på men går för den breda målgruppen men det känns som ett värre dödande av modellnamn än r7Med tanke på vad Yamaha gjorde med R7 så lär den där heta R1 sen...
Jag tror att en Tenere 900 kommer att bli för tung, för dyr, ha för dålig fjädring och för klen motor.
Bara en grov gissning från min sida...
De kanske döper den till YZF-R1R och den nya generationen hojåkare jublar oh köper den i drivor och pratar hur bra den var.Tror du dom vågar gå ner till 115 ponnys och kalla den r1 , det tappar dom ju hela den lilla marknadsandelen på men går för den breda målgruppen men det känns som ett värre dödande av modellnamn än r7
Förarna som står upp vid Ica har hemorrojder och inte köpt till ergosadeln på grus för mer tyngd på framdäcket och lättare att trycka på fotpinnen inåt i kurvor är en annan sakDom stora äventyrshojarna som finns i dag körs väl till 98,7% på asfalt ändå, med gigantiska korvlådor på sedan köpet, av 50+are som ställer sig upp när dom ska svänga in på ICA, så tung, dyr, dålig fjädring är ju inga argument för målgruppen.
Det är dom mellanstora som verkar åka jorden runt med ett tält bakpå.
Sen finns det ju entusiaster som åker dom små jorden runt också
Vadf.....jag är ju 50+ och har inte ergosadeln....Förarna som står upp vid Ica har hemorrojder och inte köpt till ergosadeln på grus för mer tyngd på framdäcket och lättare att trycka på fotpinnen inåt i kurvor är en annan sak
Jodå, motorn som sådan har fått bra kritik och låter riktigt snärtig, men jag tror som hannuse att den skulle bli både onödigt tung ochv dyr för en offroadhoj i den klassen. En twin har ett mer offroadanpassat temprament (åtm tror jag det) och slipper "bördan" av en cyl för mycket.Blir tufft från start då motorn som är bas är trecylindrig den motorn är faktiskt trevlig så det är inte dumt även om jag hellre sett att r9:an släpps
Thriump tigers, 3,aär ju verkligen inget fel på så 3 cyl motor är nog ok.
Har bara kört lilltigern och den är pigg som fasen riktigt vass på gasen o med detta väldigt lätt att styra bakändan med gas av gas pådrag. Tigern är mycket trevlig. Kan Yamaha likna tigern till 80% till att börja med så lär dom sälja bra.Nej ändrar Yamaha hur cp3an levererar kraften så kan den säkert funka bra. Triumph och yamahas 3 cylindriga är inte i närheten av varandra överhuvudtaget
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vilken Tiger menar du? 900 är betydligt bättre än de tidigare tack vare veven.Tigern är däremot nästan helt tom i botten och det är inte idealiskt offroad. På långa svepande grusvägar spelar det förstås ingen roll, då är tigerns motor underbar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |