Teori hjälp.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Hade tänkt att plugga till teorin snart , Jag hade också tänkt att ta några lektioner (vet inte hur många ) men jag vill ändå ha ett hum om vissa saker
Jag är sån som absolut inte klarar att sitta o läsa en bok med fakta och sånt .
Jag provade bonniers trafik skola men det var juh till bil men teorin borde vara densamma men jag tycker programmet vad riktigt dåligt pga man fick höra massa fakta sen svara på frågor , och detr var frågor om saker dom inte ens sagt nått om .
Finns det något annat program än bonniers trafik skola?
Hur många teori lektioner bör man ta ungefär?
Ha det bra hojåkare :tummenupp

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Jag andvände Du&Jag i Trafiken och MC Boken.

Jag klarade provet på det tredje försöket, dom 2 första försöken hade jag inte läst böckerna helt. Tredje försöket så låse jag in mig i köket och läste igenom böckerna på några timmar och då klarade jag provet utan problem.

Läs bara igenom böckerna ordentligt minst EN gång så klarar du det utan problem.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
marcus_136 skrev:
okej...fan hatar att sitta och läsa sånna där böker :(

Se till att skaffa en vettig bok, då blir det mkt lättare. Finns flera versioner av böckerna. Hitta en med mycket fakta och lite dynga!

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Vet inte vart man kan köpa tioriböker. Men om du ska köpa teoriböcker så kan du nog gå till närmaste körskola och köpa, alt. på internet.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
om du kan så fixa en av dina kompisar eller köp en begangnad från förra året, årets bok är EXAKT likadan som förra årets, all statestik m.m...,, :3freak jag har båda, (får igenom skolan/Fp) Gå inte på körlektioner, om du ska så måste du minst gå på typ 6 stycken, för på dom förstå så tror lärarna att allas kunskaper är
I
I
I
v

här nere... :huvet innan dom börjar på högre nivåer...
plugga bara själv ett par timmar i veckan i typ tre-fyra veckor så ska du klara det, om du kan så sitt på trafikskolans egna program....
jag klarade provet på första försöket.. :tummenupp då hade jag gjort som jag skrev + jag satt på trafikskolan i ett par timmar varje dag i två veckor.... var i så jobigt som det låter,
de e värt de... .lycka till :tummenupp

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
nicke skrev:
Gå inte på körlektioner, om du ska så måste du minst gå på typ 6 stycken, för på dom förstå så tror lärarna att allas kunskaper är
I
I
I
v

här nere... :huvet innan dom börjar på högre nivåer...

Vadå, kan man inte gå på typ 2 st och sen sluta när man själv vill?

EDIT: Nu fatta ja hur du menade, att man börjar inte lära sig mer avancerade saker förns efter 6 lektioner, att dom i början snackar om sånt man redan kan?

Last edited:

Jimmboy

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Aprilia Rs125 -01
ta teorin privat.. att göra det på trafikskola e att kasta pengarna i sjön.. skaffa/låna bonniers trafikskola till datorn å plugga böcker å gör sen provet å ta sen resten i trafikskola.. detstår att man inte får göra så egentlöigen men jag fick..
Lycka till!!

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Jimmboy skrev:
ta teorin privat.. att göra det på trafikskola e att kasta pengarna i sjön.. skaffa/låna bonniers trafikskola till datorn å plugga böcker å gör sen provet å ta sen resten i trafikskola.. detstår att man inte får göra så egentlöigen men jag fick..
Lycka till!!

Men bonniers trafik skola var juh riktigt dåligt, dom gick igenom saker sne skulle man svara på frågor och en del av frågorna hade dom inte ens gått igenom...

Jimmboy

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Aprilia Rs125 -01
marcus_136 skrev:
Men bonniers trafik skola var juh riktigt dåligt, dom gick igenom saker sne skulle man svara på frågor och en del av frågorna hade dom inte ens gått igenom...
det hände inte mig´.. skumt

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
någon som vet om det är många frågor om just mc? och berhöver man gå igenom grejer som släp, bilskötsel och massa annan sån skit som man ändå inte kommer behöva till mc? Har i säkerhets skull kört allt för man vet ju aldrig.. är teoriprovet på bonniers en hyfsad garanti för att man klarar det för alla mc frågor är ju über lätta...?

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
matte_mannen skrev:
någon som vet om det är många frågor om just mc? och berhöver man gå igenom grejer som släp, bilskötsel och massa annan sån skit som man ändå inte kommer behöva till mc? Har i säkerhets skull kört allt för man vet ju aldrig.. är teoriprovet på bonniers en hyfsad garanti för att man klarar det för alla mc frågor är ju über lätta...?

Läas bara igenom böckerna utan astt hoppa över nått, du tjänar på det själv både nu och senare i framtiden. Om du inte orkar läsa böckerna så kan du ju alltid skita i att ta kortet och köra moped tills du fyller 18år.

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Jag ska också skriva terioin i vår men går det lika bra med en typ 4 år gammal mc-boken?
Eller måste man ha en ny för i år?

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Huck skrev:
Jag ska också skriva terioin i vår men går det lika bra med en typ 4 år gammal mc-boken?
Eller måste man ha en ny för i år?
jag vet inte hur boken såg ut för fyra år sen.. men jag vet att årets bok är exakt likadan som förra årets...., det som kan ha ändrat sig är isåfall statestik, annars så ska de va samma i grunden,,,

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln