Termignoni 4-1.

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Vem är generalagent för Termignoni i Sverige?
Vill veta om det finns Avgassystem till Suzuki Gsx 1100 e 1983 att köpa.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Vem är generalagent för Termignoni i Sverige?
Vill veta om det finns Avgassystem till Suzuki Gsx 1100 e 1983 att köpa.
Tror du kan glömma det. Sannolikheten att en eftermarknadsaktör lagerhåller ett system till en snart 40 år gammal hoj är noll och intet!
Jagar själv efter ett MIVV till min Tricker som är 23 år nyare än din och fått kalla handen tom av tillverkaren som sa att det var längesedan den blev obsolet…
:(

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Nej dom brukar inte lagerhålla värst länge , finsökte efter ett acrapovic helsystem -17 då ett blåbär skulle prova att hjula och gick ikull och fick tag på ett av Tysklands sista till en Xr650r som ändå gick ur produktion 06-eller 07 en 83:a är nog hopplöst i stort sett

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har försökt hitta ett 4-1 till min GSX750ES men det enda systemet som jag hittat till den hojen är Marving, dom verkat även ha till 1100E.

Jag kommer att ge mig på ett försök att bygga nytt eget system med hjälp av 35 mm avgasrör med det dåliga 4-1 systemet som mall innan jag köper nåt nytt avgassystemet.

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Vance&Hines finns väl fortfarande, Kerker finns åtminstone till Kawasaki.
På åttiotalet var det Svital import som tog in Termignoni.
Men om det finns någon importör nu verkar ingen veta!

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jo finns gör termignoni helt klart men att finna ett 4-1 till en Suzuki från 1983 är värre
Närmsta ducatiåterförsäljare lär ju veta vem som har importen idag

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Vill du ha Termignoni till din mc så får du leta efter en begagnad.
Tror inte du kunde ha fått röret från fabriken om du frågade 1986 ?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har ni testat ebay usa, ibland kan Man hitta grejor som man inte tror finns.
För min del så har jag jagat efter ett Mivv blås till min Tricker ÖVER-jävla-ALLT utan att lyckas. Vi pratar nytt, begagnat, olika länder o marknader men nada!
Har kontaktat tillverkaren direkt men det har inte givit något…

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kontakta blackwidowe i England jag fick för mej att dom tillverkar även äldre helsystem som gått ur salu listorna men man får vänta som jag fattade det till tid finnes.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
För min del så har jag jagat efter ett Mivv blås till min Tricker ÖVER-jävla-ALLT utan att lyckas. Vi pratar nytt, begagnat, olika länder o marknader men nada!
Har kontaktat tillverkaren direkt men det har inte givit något…
Måste du ha just ett MIVV?
Är det så speciellt, eller funkar det inte med andra alternativ?
Tänkte att det borde ju finnas andra lösningar på problemet, även för TS?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag hittade ett Kerker 4-1 på Blocket för fem år sedan. Mc-Varuhuset sålde ett begagnat som hängt på verkstan länge. Någon kund som inte hämtat ut det. Förmodligen efter byte till ett nytt.

Avgassystem 4-1 till Yamaha FZ750 Först till kvarn. 500 kr.

Jag såg annonsen efter 10 min. Efter 30 minuter var jag där. Grejen var att det är i mina ögon en av de absolut snyggaste ljuddämparna som finns. Kerker har gjort en annan variant också som ligger inom topp tre.
Så den ville jag ha. Sen ville jag ha en till. Glöm det. Har haft bevakning på Kerker sedan dess. Ingen sådan ljuddämpare. EBay kanske någon gång till fantasipris plus frakt.
Min är inte till salu. Det kan alltså vara svårt att hitta det man vill ha. Säljgrupperna på Facebook är fulla med möbler, barnkläder, bildäck och skit. Sällan något av värde i mina ögon. Någon marknad med mc-delar har jag inte besökt sedan de körde i Strängnäs för några decennier sedan.

Termignoni var väl bara svartlackade. Inte det bästa rostskyddet. Satt fö original på många Bimota. "Kolla med skroten i Hedesunda."

De tidstypiska avgasystemen från 83-84 var ju Vance & Hines och det helkromade från Kerker. Det borde gå att hitta något annat som funkar dels grenröret sedan valfri ljuddämpare plus mellanrör. Det finns några alternativa ytbehandlingar till värmebeständig färg från Biltema. Keramiskt jox och aluminisering där aluminiumkulor sprutas på det blästrade röret. Ger en matt yta. Asfränt!

Öhlinsdämpare från 80-talet dyker upp på blocket ibland. Hittade ett par nyrenoverade nere i Helsingborg. Stök med frakt och betalning? Nä han skulle besöka några släktingar någon halvmil från mig samma vecka. Han levererade hem till mig. Man behöver lite flyt. Köpte en hoj när jag gick på kryckor. Bevakning på blocket. Enligt kartan fanns den någon mil härifrån. Det visade sig att han och hojen bodde 500 meter i från mig.

Det avgassystem du letar efter har jag nog aldrig sett på blocket. I alla fall inte de senaste 20 åren.

Bild på min ljuddämpare :)

Bifogat

• image.jpeg
    image.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 19
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 19

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Lite svar.
Termignoni som Ducatihandlarna säljer köps från Ducati, då det ofta ingår en annan Luftburk/Filter.
Termignoni hade även Aluminium Ljudämpare, hade ett sådan till min Isr.
Det svarta satt original på Bimota.
Jag vill ha ett Termignoni, för jag har ett sådant till Katana.
Har även ett system på 916 sp
Så är det någon som vet om ett hör av er.
Söker även ett Kerker till Kawasaki z1000r 1984.(detta finns att köpa nytt) så det är en del tillverkare som fortsätter.
Vasse Hasse som tidigare skrivits tillverkar till äldre Motorcyklar fortfarande.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måste du ha just ett MIVV?
Är det så speciellt, eller funkar det inte med andra alternativ?
Tänkte att det borde ju finnas andra lösningar på problemet, även för TS?
Jag har, helt ologiskt (medges), snöat in på Mivv, tycker det gör sig fantastiskt bra på den cykel!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
provad ringa dom
PARLA CON MIVV +39 0861 8120237
Har mailat o talat med fabriken den vägen. Tyvärr gav det inget. Har kontaktat alla firmor jag lyckades hitta som antydde att de skulle ha ett Mivv på hyllan men har visat sig vara taskigt uppdaterade hemsidor eller lagersaldo fel.
Dammsuger beg marknaden nu i hopp om att finna en Mivv ljuddämpare…

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA