Test Losail, tjoho tjoho (Videopass)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Spännande. Har någon gjort research på ifall det är ekonomiskt bra på att betala via Apple-id eller om man ska köpa Videopass på motogp.com?

jag tänkte ha helsäsongspass. Kikar uteslutande via iFruits

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har dom löst att kunna streama via Chromecast etc så man kan se det på TV? Minns senast jag testade deras grejer att det var rätt antikt mot hur de flesta streamingtjänster funkar idag med kunna se på nästan alla typer av enheter.

Jag har t.ex. Android TV i min TV vilket är sjukt nice när man länkat den till sin mobil.

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Multistrada 950s
Har dom löst att kunna streama via Chromecast etc så man kan se det på TV? Minns senast jag testade deras grejer att det var rätt antikt mot hur de flesta streamingtjänster funkar idag med kunna se på nästan alla typer av enheter.

Jag har t.ex. Android TV i min TV vilket är sjukt nice när man länkat den till sin mobil.
Har inte provat men dom har ju appar till de vanligaste systemen idag. Roku, AppleTV, AndroidTV och FireTV.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj

Senast jag testade så fanns det en liten cast-ikon i min iPhone och jag sköt upp det på aktuell tv. Funkade bra. Men kör helst native-appen direkt i AppleTV-4:an.

Min grundfråga var inte streaming utan ifall det är skillnad på pris beroende på hur man betalar BTW.
Jag körde betalning via Apple förra året eftersom det var smidigt men fick känslan av att det sved lite extra i skinkorna pengamässigt.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Undrar också det där med chrome-cast. För mycket pengar om jag ska tvingas se det på en telefonskärm.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Castar alltid från min Android-telefon till en gammal chromecast-dongel som sitter i min receiver.
Ibland castar jag från MotoGP-appen ibland från Chrome på nallen.
Har strulat nån enstaka gång men då var hela tjänsten dålig för det gick inte på datorn heller.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Kommer insladdandes från sidan och i all hast, men hoppas att det hjälper någon:

Jag kör alltid årspass från MotoGP, detta köper jag på deras hemsida och betalar online. Hemma har jag en Sony-TV, min telefon är en iPhone. Respektive apparat har MotoGP-appen och jag har endast ett inlogg. MotoGP-appen funkar, för mig, alltid utmärkt både på iPhone och på Sony-TV:n.

Dock: om jag loggar in t.ex. via min iPhone-app så blir jag utloggad från TV:n och vice versa. Också: har ChromeCast som funkar (kan ibland lagga lite) men inget jag använder då jag som nämnt har MotoGP-appen både i telefonen och på TV:n.

• Gilla
Reaktioner: bg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Kommer insladdandes från sidan och i all hast, men hoppas att det hjälper någon:

Jag kör alltid årspass från MotoGP, detta köper jag på deras hemsida och betalar online. Hemma har jag en Sony-TV, min telefon är en iPhone. Respektive apparat har MotoGP-appen och jag har endast ett inlogg. MotoGP-appen funkar, för mig, alltid utmärkt både på iPhone och på Sony-TV:n.

Dock: om jag loggar in t.ex. via min iPhone-app så blir jag utloggad från TV:n och vice versa. Också: har ChromeCast som funkar (kan ibland lagga lite) men inget jag använder då jag som nämnt har MotoGP-appen både i telefonen och på TV:n.
Hur har du gjort för att få in MotoGP-appen i TV'n?
Har också Sony-smart-TV och vill gärna ha appen också. :)

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer

I begynnelsen kollade jag också via ipad och blev ofta utloggad, jävligt irriterande mitt i ett spännande race. Med Android och chromecast har jag aldrig blivit utloggad. Apple suger..

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Köpte årspasset via motogp.com för 140 euro.
Jag fick uppfattningen att samma skulle kosta 1995:- ifall jag köpte det via appstore.

Jag tycker verkligen inte det är smidigt att göra denna typ av marknadsundersökningar. Vi får väl se vad det blev när kortdragningen blir synlig.
Generellt har streamingabonnemanget funkat bra, jag såg att jag varit kund i 10 år och 8 månader. Då och då stannar det upp och den byter ”provider” vilket är lite irriterande men appen/webbsidan i sig har aldrig hittat på några hyss vad jag kan minnas.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Köpte årspasset via motogp.com för 140 euro.
Jag fick uppfattningen att samma skulle kosta 1995:- ifall jag köpte det via appstore.

Jag tycker verkligen inte det är smidigt att göra denna typ av marknadsundersökningar. Vi får väl se vad det blev när kortdragningen blir synlig.
Generellt har streamingabonnemanget funkat bra, jag såg att jag varit kund i 10 år och 8 månader. Då och då stannar det upp och den byter ”provider” vilket är lite irriterande men appen/webbsidan i sig har aldrig hittat på några hyss vad jag kan minnas.
Hmm? Mitt videopass kommer att förnyas 15/3 och kommer att kosta 119.99€
Har du timingpass också?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Hmm? Mitt videopass kommer att förnyas 15/3 och kommer att kosta 119.99€
Har du timingpass också?
Antingen grattis, fuck me eller så köpte jag mer än jag tänkt mig. Satt med Phonen vilket jag egentligen inte gillar men det är så segt att få fram en riktig dator.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Intervjuer med förare efter dag ett för motogp-svultna. :)
Många glada leenden efter att få köra hoj efter långt uppehåll.
Kul också att se årets "nya" ansikten.
Det ska bli riktigt spännande att följa Bastia, Marini och Martin.:tummenupp

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping