Pingis
Ny medlem
Är du verkligen en tvättäkta, kompromisslös biker?
Få svaret genom att göra TEAM KONGO racings snabba test.
Få svaret genom att göra TEAM KONGO racings snabba test.
1. Det är nu vinter och sommaren känns oändligt långt borta. Vilken relation har du just nu till din motorcykel?
A. Ja visst ja, jag har ju en motorcykel men den står nog i garaget eller översnöad hemma hos morsan. Skit samma, det som göms i snö kommer upp i tö. (2)
B. Jag tittar till den någon gång i månaden för att se att den inte är stulen. Skulle helst vilja byta men jag vet inte riktigt till vad. En röd kanske? (4)
C. Min hoj står uppställd på depåstöd på sin speciella plats i varmgaraget. Batteriet står på laddning och jag passar på att byta lite slitdelar. (6)
D. Jasså det är vinter? Tyckte väl att det var lite kallt och slirigt senast jag körde kullavägen. (8)
2. Våren är på väg, snön smälter, och den första mc-åkaren står och blippar nervöst på gasen vid rödljuset. Vad gör du?
A. Du blir grymt sugen på att få köra hoj men hejdar dig när du inser att din mc är avställd och obesiktigad. (6)
B. Du vevar ner rutan och hånar honom högljutt där han sitter stelfrusen i sin dunjacka. (4)
C. Du förstår helt plötsligt vad ”A:et” på körkortet står för och vems Kawwa gpz som håller på att tinar fram i din mammas trädgård. (2)
D. Du ÄR killen på MC:n. (8)
3. Du får av din chef reda på att du inte kan få semester 22-23 januari för att åka på mc-mässan. Vad gör du då?
A. Jobbar som vanligt och väntar på reportaget i Bike. (4)
B. Drar en vals om min sjuka och förskräckligt ensamma mormor i Älvsjö. (6)
C. Beklagar dig ljudligt men kommer sen på att du istället kan lägga respengarna på din hett efterlängtade hemmabioanläggning. (2)
D. Du behöver inte ta semester eftersom du inte har nått fast jobb utan ska föreläsa på ett seminarium på mässan. (8)
Summera poängen ( inom parenteserna) som representerar dina svar. Nedan finner du din Bikerprofil.
0-8 poäng
Du är MC-världens bortbyting. Du har tydligen en motorcykel men vet knappt vad det är för märke. Självklart har du ett tio år gammalt gortexställ och en öppen hjälm med visir. Din kunskap om det maskinella inskränker sig till att du tankar ibland och har läst att regelbundna oljebyten är bra. Du köper varje sommar nytt drivpaket men vet inte var det ska sitta så det blir liggande i garaget. Eftersom du ärvt motorcykeln känns det fel att sälja men en cab skulle ju sitta fint.
9-16 poäng
Du är MC-världens teoretiker. Kan allt men brinner inte för sporten. Troligen kör du omkring på en obetydligt begagnad BMW som gått ca 200 000 mil iklädd ett komplett märkesställ, med massor av corduraflärpar och fickor. Snusspottarhjälm? Så klart !!
Du besiktar hojen samma datum varje år och servicen görs av auktoriserad verkstad för att behålla garantin. Du har kört till Nordkap och Rivieran och deltagit i Folksams bankurs för säkrare körning. En solig sommarkväll sitter du hellre på verandan än kör hoj med gänget.
17-24 poäng
Du är mr MC. Du tänker, andas och lever motorcyklar. Din relation till motorcyklar balanserar på gränsen till vad som kan betraktas som sjukligt. Du sover ipå en resesäng i garaget under ett gammalt mc-kapell och har en gångstil som Zeb Machahan.
Ditt konto har sedan länge spärrats och din lön går direkt till Länsförsäkringar och Two-wheels. Din motorcykel är alltid i maskinellt toppskick, redo för en banträff. Få originaldelar sitter kvar och allt som inte förbättrar prestanda är i bedrövligt skick eller borta. Du snackar aldrig hoj, kör jämnt och har man tur hinner man få en skymt av dig när du passerar på innern i långhögern. Bensin, däck och banavgifter har högsta prioritet.
Eder P.
Last edited: