Testa Hojarna??

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mike the bike skrev:
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael

Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chris Ash skrev:
Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.

Precis!

Att "testa" racemoppen på landsväg är att be om onödiga bekymmer. Du kan testa och ställa in nästan allt i garaget innan du kommer till banan. Det du inte kan testa på banan kan du inte heller testa på landsvägen. Det är bara onödigt farligt att leka RR-hjälte på gatan, inte bara för dig själv utan för din omgivning också. Vill du kolla motorn? Kör hojen i bänk, det ger mycket mer än subjektiva upplevelser. Fjädring ställer du in i garaget och på banan. Om något är fel på hojen, var vill du då upptäcka felet? Mitt i kurvan på landsvägen där granarna står vid vägkanten eller mitt i kurvan på en bana med en sandfålla där asfalten tar slut?

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!