Testa nya manövreringsprovet privat! (lkpg)

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Hej du!

Jag har pratat med ansvarig på sviestad och denne förklarade för mig att två konbanor (likadana) kommer ställas ut nästa vecka såvida inget snöoväder skulle dra fram. - April är ju en lurig månad... - Ena dagen snö och andra dagen solsken. - Mmm.. - Men förra året fick vi en fin Valborg! - Jaha. - Sen va det kallt igen på första maj.. - Jaså..
Hursomhelst. Tänkte att man kunder träffas och kallprata/väderprata i samband med att man testar skiten ur banan någon gång nästa vecka eller kanske näst-nästa. Själv kör jag upp 27 april och skulle därför gärna göra detta snart.

För 200 kronor får man köra så mycket man vill. För 100 får man inte testa en enda gång ens. Ingen idé att ni försöker. Det är liksom redan gjort.
Det kan hända att man får kliva undan då och då pga. att körskolor kommer och lägger sig i emellanåt. Detta borde vara ganska lugnt eftersom de faktiskt har två banor.
Och vad uppkörningar beträffar så har ju inte dessa kommit igång ens...
Tjejen jag pratatde med ville att man skulle ringa, och mer eller mindre anmäla att man kommer dit, för att underlätta deras planering.
Nr dit är: 013-36 26 90

Finns där några som vill ut och köra lite någon dag så är jag inte främmande att tajma in detta så vi kan skratta år varandras misstag och väderprata lite.??!!

Till sist. Hurra för våren!

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ingen som nappar? :mad:
Ni måste ju vara flera hundra för pörskan!

Biker Boyz 22.30 canal plus

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
kurre3 skrev:

Alla är ute och åker hoj. Ingen som sitter och bevakar forumet :hihi

Jag är helt klart intresserad (kör upp den 26:e). Sen är det bara en fråga om när. Behöver ju klaffa tidsmässigt både för mig själv och handledaren. När kunde man vara där och leka?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
kurre3 skrev:

Betala 200 för nöjet att göra manöverprovet? :rofl

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
DrZeus skrev:
Alla är ute och åker hoj. Ingen som sitter och bevakar forumet :hihi

Jag är helt klart intresserad (kör upp den 26:e). Sen är det bara en fråga om när. Behöver ju klaffa tidsmässigt både för mig själv och handledaren. När kunde man vara där och leka?

Jag kör antingen dit hojen på släp eller ber någon skjutsa mig dit.
Jag tror man kan köra så länge som anläggningen har öppet. Nån som vet?
Ska ringa i morgon och undersöka om banan ställs fram nu i veckan!

Nån handledare, det har inte jag. Tänkte att vi tar det här utan dumma handledare!

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
När man sitter på bild och meteranvisningar för manöverbananan bygger man den själv på andra sidan gatan och övar =) :yoparty

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Rolle85 skrev:
När man sitter på bild och meteranvisningar för manöverbananan bygger man den själv på andra sidan gatan och övar =) :yoparty

Det beror helt på hur lat man är. Kan vara värt 200 spänn att slippa måtta upp skiten :D

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
kurre3 skrev:
Jag kör antingen dit hojen på släp eller ber någon skjutsa mig dit.
Jag tror man kan köra så länge som anläggningen har öppet. Nån som vet?
Ska ringa i morgon och undersöka om banan ställs fram nu i veckan!

Nån handledare, det har inte jag. Tänkte att vi tar det här utan dumma handledare!

Du tänkte så du. Men forska reda på vilka dagar och tider de har öppet så ska jag undersöka möjligheterna till att forsla dit hojen.

Rolle85

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
DrZeus skrev:
Det beror helt på hur lat man är. Kan vara värt 200 spänn att slippa måtta upp skiten :D

aaa slappt lat de ru! Nä de va lite kul...ingen press på en o så när andra kollar...föresten hur gör ni när ni kör den här krypkörningen? Ska man koppla , släppa koppling , koppla, släppa koppling osv? Annars kan man ju bara glida på utan gas, hojen driver ju sig självt? Är de för syns skull eller kan man fuska? Sen hur gör ni vid stoppen på banan? Ska man sätta ner foten där de står stopp på ritningen o köra vidare sen?

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Rolle85 skrev:
aaa slappt lat de ru! Nä de va lite kul...ingen press på en o så när andra kollar...föresten hur gör ni när ni kör den här krypkörningen? Ska man koppla , släppa koppling , koppla, släppa koppling osv? Annars kan man ju bara glida på utan gas, hojen driver ju sig självt? Är de för syns skull eller kan man fuska? Sen hur gör ni vid stoppen på banan? Ska man sätta ner foten där de står stopp på ritningen o köra vidare sen?

Du ska kruxa med kopplingen hela tiden. Jämn gas och så bestämmer du farten med kopplingen. Det låter dumt både att läsa det och att göra det i praktiken, men så är Reglerna läs -[Oueglera] som man säger här i linköping.
Jag tror inte du kuggar på manövreringsprovet om du inte är helt sopig på att köra. Överseendet med nervositet och att det är i början på provet ligger säkert på en hög och rimlig nivå...
Står det stopp, så sätt ner en fotjäkel (höger lämpligtvis). Stoppteknik:
Släpp bromsen "i sista stund" för att motverka att hjulen släpper eller att det blir stötigt.

Säger dom till dig - Gör om, gör rätt. Så svarar du. Håll käft :yoparty

Kör om kör rätt!

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
vid krypet ska man använda kopplingen för att justera hastigheten med.
vid stoppet skall man bara bromsa in kraftigt inte stanna helt (iaf på gammla provet )

Rolle85

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
kurre3 skrev:
Du ska kruxa med kopplingen hela tiden. Jämn gas och så bestämmer du farten med kopplingen. Det låter dumt både att läsa det och att göra det i praktiken, men så är Reglerna läs -[Oueglera] som man säger här i linköping.
Jag tror inte du kuggar på manövreringsprovet om du inte är helt sopig på att köra. Överseendet med nervositet och att det är i början på provet ligger säkert på en hög och rimlig nivå...
Står det stopp, så sätt ner en fotjäkel (höger lämpligtvis). Stoppteknik:
Släpp bromsen "i sista stund" för att motverka att hjulen släpper eller att det blir stötigt.

Säger dom till dig - Gör om, gör rätt. Så svarar du. Håll käft :yoparty

Kör om kör rätt!

Jo motorn driver ju o så kopplar jag för att glida lite...släpper sedan kopplingen så att hojen driver mig en bit framåt igen, kopplar igen rullar en bit och så släpper jag och låter den driva mig...de måste ju vara tanken....

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Rolle85 skrev:
Jo motorn driver ju o så kopplar jag för att glida lite...släpper sedan kopplingen så att hojen driver mig en bit framåt igen, kopplar igen rullar en bit och så släpper jag och låter den driva mig...de måste ju vara tanken....

Japp, det är tanken. Angående stoppen. Inte säker på om man skall stanna helt. Det berättar nog provledaren vid uppkörningen... Det är ju inget att träna på ändå.

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
kurre3 skrev:
Det låter dumt både att läsa det och att göra det i praktiken, men så är Reglerna läs -[Oueglera] som man säger här i linköping.

Oschalingen, en redi östgöte du! Vad är det som är rött,vitt börjar på O och går i skogen?

Håller också på med kortet, tyvärr står bågen ute i Borghamn (1mil från Vadstena), oturligt nog :(

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Nejvbie skrev:
Oschalingen, en redi östgöte du! Vad är det som är rött,vitt börjar på O och går i skogen?

Håller också på med kortet, tyvärr står bågen ute i Borghamn (1mil från Vadstena), oturligt nog :(

Hehe. Njamen jag vill inte vara en redig östgöte egentligen..
Fast att det är ju klart. Hellre säger jag Ouäva än Reven... :yoparty
Föreslår att du bara hämtar cykeln helt enkelt?!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning