Testforumet?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Vad har hänt med testforumet? allt är borta och man kan inte lägga in nytt, är tanken att testforumet ska raderas helt? :va

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag antar att det är en konsekvens av Swedies nya hårdare tag mot spammar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja det spammades antagligen alldeles för mycket där, Alltid samma nötter som hängde där också :näsblod

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag skickade ett PM (vågade inte ringa:rolleyes: ) till swedi och frågade eftersom jag trodde att han hade fått psykbryt o spärrat alla jobbiga typer i TF.

Men han svarade "...... Du är inte spärrad. Ingen kan skriva i testforumet just nu.

Spammare kommer bannas. "

Så jag antar att han kommer öppna det snart igen.

:FBIinvestigation

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Testforumet lockar till sig oseriösa medlemmar / oseriöst beteende som inte är till någon fördel för SH i sin hel het.

Det är inget jag kommer tillåta längre. Testforumet har tappat sin funktion oxå då sådana forum endast behövdes för ett X antal år sedan då forum var en kanske ny grej för många.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det dyker upp en och annan som inte klarar av att t.ex. få med en bild, youtubelänkar m.m. så viss nytta har testforumet fortfarande. Men jag kan hålla med om att lite rensningar kan behövas där.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det dyker upp en och annan som inte klarar av att t.ex. få med en bild, youtubelänkar m.m. så viss nytta har testforumet fortfarande. Men jag kan hålla med om att lite rensningar kan behövas där.
Jag kan starta upp forumet igen, men de personer som tidigare använt forumet för spam och sen kvälls/natt-skräp kommer bannas per omgående vid första spammigt inlägg. Det är ett 5-10 personer.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag kan starta upp forumet igen, men de personer som tidigare använt forumet för spam och sen kvälls/natt-skräp kommer bannas per omgående vid första spammigt inlägg. Det är ett 5-10 personer.

För sajten så borde det vara bättre att osäkra användare testar i testforumet och får hjälp där, så att du öppnar det igen ser jag som något naturligt. Har lärt mig själv en hel del och hjälpt andra där.

Ev spamregler borde givtvis vara samma som för OT-forumet. Det är ju inte något direkt sökforum så de som inte själv skriver där har knappast något intresse av att läsa det.

Sen för någon månad sedan så föreslog, (har för mig Dominator-Rocks), att vi skulle ha en till moderator där. Tycker det är en utmärkt idé. T.o.m någon s.k. spammare skulle kunna vara moderator på prov. Med ansvar så växer ofta kvalitéen.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Oki då vet jag hur det ligger till :(

Oki jag ska skärpa mig :rodnar

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Gött med lite uppstramning. Är medlem på lite olika forum och med handen på hjärtat, så tar tyvärr detta forum priset.

Saker som kännetecknar SH/forum.

* Folk kan inte söka efter gammla trådar.
* Oftast är topicen helt värdelös.
* Mycket felplacerade trådar.
* ALLA trådar ballar ur i slutändan.
* 2 miljoner trådar om "kolla min nyinköpta hoj"

Fixa lite mer mods och var hårda med modereringen!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag måste bara fråga en sak... Vad gör det om folk spammar i ett test forum då? Är verkligen spam så farligt? :va

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Jag måste bara fråga en sak... Vad gör det om folk spammar i ett test forum då? Är verkligen spam så farligt? :va

Det kanske inte är så farligt, men vad är meningen? Sedan kan man tro att det sprider sig till de andra forumen/trådarna.

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Det kanske inte är så farligt, men vad är meningen? Sedan kan man tro att det sprider sig till de andra forumen/trådarna.

Meningen är att det är roligt att läsa och antagligen att skriva oxå sen tror jag inte det sprider sig till andra delar..

Tror att forumet kommer själv dö snart. Först försvinner test forumet sen kommer säker OT försvinna! Och det är snart fler moppe killar inne på SH.com än folk som kör sporthoj.. Ne det kanske är dax att leta efter ett nytt forum.!

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Meningen är att det är roligt att läsa och antagligen att skriva oxå sen tror jag inte det sprider sig till andra delar..

Tror att forumet kommer själv dö snart. Först försvinner test forumet sen kommer säker OT försvinna! Och det är snart fler moppe killar inne på SH.com än folk som kör sporthoj.. Ne det kanske är dax att leta efter ett nytt forum.!

Det jag menar är att kollar man i trådarna över lag så är det mycket trams, spam och offtopic. Finns ju endel exempel på hur tillomed mods skapar tramstrådar.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
D Finns ju endel exempel på hur tillomed mods skapar tramstrådar.

Oj oj nu får du akta dig så du inte blir bannad..

Det jag menar är att kollar man i trådarna över lag så är det mycket trams, spam och offtopic.

Jag fattar vad du menar men känns som man är lite väl hård i överflödiga Diskussioner och test forumet det är ju till för trådar som inte hör till forumet! Eller?

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Man undrar ju om det utförts någon undersökning ifall användarna vill dra ner på lekandet eller ej. Nej, jag vet att det inte är något demokratiskt styrt forum, men antalet nöjda och därmed aktiva användare borde ju ligga i allas intresse.

Den SH-subkulturen som skapats tack vare lösare tyglar tycker jag är värd att bevara, men det kan nog vara bra med hårdare moderering i de mer seriösa delarna. Och mycket tydliga samt rättvisa regler.

För att förtydliga ännu mer kanske man skulle kunna lägga de mer oserisöa forumen i ett eget underforum, som det är nu så samsas ju ö.d. i Allmänt snack, och Testforumet ligger precis bredvid Minneslunden. Om jag hade varit diktator så hade jag nog lagt dom i en egen kategori, längst ner, undanskuffat.

Detta problem känner jag igen från Flashback, den ständiga stötestenen mellan korrekturläsarna och lekarna.

/perris

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping