The 2009 Iveco Australian Motorcycle Grand Prix

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu 16-18 Oktober är det dax igen !!

Minst sagt fartfylda Philip Island står värd för MGP omgång 3 från slutet ..

Vad kan Casey göra på hemma plan o påhejad av tusentals fanatiska hemma fans!?

Valentino har ju revanch på Dani o Casey samt inte minst teampolaren Jorge..

Valentino får säkert oxå en extra push av fanatiska Rossifumi !

Tv tider: http://www.viasatsport.se/tabla

Väder: http://vader.aftonbladet.se/vaer.aspx?ID=10416143&zoomlevel=1

Vädret ser ju just nu allt annat än lovande ut med kallt o mkt regnande !!

Ticket: http://www.worldticketshop.com/motogp/australian_motogp_tickets

Ett tidigt tips e att Casey vinner oavsett väderförhållande..

En bild på hur sinnessjukt nära Du kan komma racingen på PI :yoparty

En däckstrave o fårnät på vissa ställen! MGP standard :D

Till höger PI Slingan
 

Bifogat

  • philip island.jpg
    philip island.jpg
    165.9 KB · Visningar: 281
  • 0,,11445~2869718,00.jpg
    0,,11445~2869718,00.jpg
    7.2 KB · Visningar: 1,671
  • p. island.jpg
    p. island.jpg
    61.8 KB · Visningar: 214
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har svårt att tänka mig något annat scenario än att Rossi vinner, speciellt som Jorge verkar nöjd med att bli tvåa i sammandraget.

”I love this track and have some of the greatest memories of my career there and I really want to be in the best shape for this race. It's too long since I've won there! I think that the championship is going to be a great fight to the end with Lorenzo, but the next two tracks especially are two of my best.”

http://superbikeplanet.com
 

Bifogat

  • rossi_kul_min.jpg
    rossi_kul_min.jpg
    178 KB · Visningar: 128

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har svårt att tänka mig något annat scenario än att Rossi vinner, speciellt som Jorge verkar nöjd med att bli tvåa i sammandraget.

Skönt då att team managern inte "gett upp"

Daniele Romagnoli

"This year the championship just keeps getting more and more interesting. After Brno the chances of catching up were very slight but after Jorge's wins in Indy and Estoril there is a possibility, with just three races to go."
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Skönt då att team managern inte "gett upp"

Daniele Romagnoli

"This year the championship just keeps getting more and more interesting. After Brno the chances of catching up were very slight but after Jorge's wins in Indy and Estoril there is a possibility, with just three races to go."
Lorenzo är 18 poäng bakom Rossi med 3 race kvar.

Lorenzo måste:

• Ta mer än 5 poäng än Rossi i varje återstående race.

Det räcker alltså inte att han vinner och att Rossi kommer tvåa i de 3 återstående racen. Då vinner Rossi titeln med 3 poängs övertag.

Riktigt spännande (som 2006) blir det om Rossi gör ett rejält misstag på Philip Island, bromsar på sig, hamnar långt ner i kön och kör som en galning till, låt oss säga, en niondeplats så att de inför Sepang har mer eller mindre lika många poäng. Då kommer vi få se två otäckt hårda race i Malaysia och Spanien!

Så låt oss hoppas att Rossi klantar till det, men inte DNF:ar, på söndag. :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så låt oss hoppas att Rossi klantar till det, men inte DNF:ar, på söndag. :)

Det är känslan..

Valentino gör mer individuella misstag än Jorge och på PI med kass väder o eventuella cykelbyten bla bla är inget omöjligt ..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Med tanke på Stoners comeback och segersvit så ser jag ingen annan segrare än han!

2. Rossi
3. Lorenzo

4. Pedrosa
5. Edwards
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är känslan..

Valentino gör mer individuella misstag än Jorge och på PI med kass väder o eventuella cykelbyten bla bla är inget omöjligt ..

Gör han?? Lorenzo har väl både kvaddat och skadat sig mer än Rossi?

Men visst kan det bli ett väderlotto igen, och tror knappast Lorenzo gett upp fighten om titeln heller.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gör han?? Lorenzo har väl både kvaddat och skadat sig mer än Rossi?

Absolut ..

Men jag tänkte mer på mindre förseelser men för den skull inte förlåtande incidenter under race som ex Valentinos patenterade bromsa på sig o tappa spåret som sker mest varje race o kan kosta en hel del nu när Jorge hittat storformen :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Om väderprognosen stämmer blir det skurar under kvalet och möjligen warmup'en men racet kan nog bli torrt....
http://www.bom.gov.au/products/IDV10450.shtml
De där tärningskastarna vet knappt vad det ska bli för väder om 2 timmar så att de redan nu skulle veta vad det blir till helgen är osannolikt.

Med stabilt väder finns det bara 4 st som kan vinna. Lär bli mer spännande med hojbyte, tyvärr.

Men jag håller tummarna för att fyrtaktseran ännu en gång er oss ett race som på Estoril och Assen 2006, Laguna Seca 2008 eller varför inte Barcelona 2009.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Lorenzo var endast 5 sekunder efter Rossi på PI ifjol och vann där 2007 och 2006 (250). Rossi har inte vunnit där sedan 2005. Stoner har 2 vinster i rad. Kan bli ett grymt race!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
011pb9.jpg




Bridgestone MotoGP Preview - Round 15:
Australia, Phillip Island
Tuesday 13 October 2009

Bridgestone slick compounds available:
Front: Soft, Medium.
Rear: Hard, Extra Hard (asymmetric)

Round 15 of the 17-race calendar is the first in an overseas back-to-back pairing of races, and will also mark the 50th premier class win on Bridgestone tyres. Situated on the southern coast of Australia, Phillip Island is widely recognised as the most spectacular but the most demanding circuit visited by the MotoGP paddock, and it is for this reason that Bridgestone will bring all-new specification rear tyres.

Phillip Island is the fastest circuit on the calendar with an average speed recorded last season by race-winner Casey Stoner of 175.990km/h. The layout of the track is fast and flowing, with the Honda Hairpin representing the only real heavy braking point in the lap.

The shoulder grip and durability of the rear Bridgestone tyres in particular will be really tested, and in anticipation of this Bridgestone have selected two new and specifically developed specifications of rear tyre to the venue. The two available rear specifications have new constructions developed to offer improved durability at a higher operating temperature. The two new rear specifications are variants of the hard and extra hard compound slicks used in Germany, but utilise a new construction to further increase their heat durability. They will only be used at Phillip Island, and have been developed specifically for the unique demands of this grand prix.

This year is the 15th edition of the race at Phillip Island and in recent years Bridgestone has a strong track record at the circuit. Casey Stoner won in 2007, the first win for a Bridgestone-shod rider at Phillip Island, and his Ducati Team teammate Loris Capirossi was second. Last year, Stoner triumphed again ahead of Valentino Rossi, who had sealed his first premier class World Championship on Bridgestone tyres at the previous race in Japan.

Hiroshi Yamada – Manager, Bridgestone Motorsport Department
“We will celebrate the 50th win on Bridgestone tyres in Australia, so the grand prix will mark an important occasion in Bridgestone Corporation’s motorsport heritage. We are honoured to be the Official Tyre Supplier to the MotoGP series, but we are also very proud that we have achieved this since only entering the sport in 2002. Indeed since Tamada achieved the first win on our tyres in 2004 we have come a long way in a short space of time. We are nearing the end of the season yet the fight is still on for the World Championship title, so I am looking forward to an exciting race to mark this milestone for us.”

Tohru Ubukata – Manager, Bridgestone Motorcycle Tyre Development Department
“The main technical change for the Australian Grand Prix is the two new specifications of rear tyre we have developed. It is important to note that they are not new compounds but our existing hard and extra hard asymmetric compounds with a developed construction specifically to improve the heat durability of each tyre.

“These two new specifications were evaluated in the two-day post-event test after the Catalunya Grand Prix, but it was after the German Grand Prix at the Sachsenring circuit that the decision was made to use them in Australia. In Germany, some riders experienced the onset of blisters on their rear tyres after the race, although performance and consistency were still good and a new lap record was set, but Phillip Island is even more severe in terms of tyre temperature.

“We have used our previous race-winning experience of Phillip Island and carefully analysed the performance of our tyres in Sachsenring and decided to utilise these new specifications. When we tested them in Catalunya with all teams the results were good, so we had already made the decision to investigate the use of special specifications in Australia. In fact, we decided this before the start of the season as we know how demanding Phillip Island is on tyres, especially rear tyres. By contrast, we have chosen the soft and medium compound front tyres as front tyre temperatures are lower and the soft and medium compounds provide better front-end stability on corner entry which is crucial with the high corner speeds.”
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jorge Lorenzo
"I am very happy after my fourth victory this year and now my target is to confirm second place in the championship in Australia. I have the chance it if I get a lot of points! This has been my aim all year and I will fight to get it as soon as possible. Phillip Island is a track that I love, it's always special to race there and in my opinion it's the most beautiful circuit in the Championship, along with Mugello. You are riding at 250 km/h but you can still see the sea and the birds, it's incredible! Last year I couldn't get the on the podium but I will always remember 2007, when I won with 20 seconds gap. All my team is confident and determined to get more good results in these two important weeks!"

Valentino Rossi
"Estoril was a great disappointment but we have to look at the positive and consider that we still came fourth and took 13 points in these conditions. I know that Yamaha have been studying the data very hard to understand what went wrong for us, and we hope that the situation in Phillip Island will be very different. I love this track and have some of the greatest memories of my career there and I really want to be in the best shape for this race. It's too long since I've won there! I think that the championship is going to be a great fight to the end with Lorenzo, but the next two tracks especially are two of my best."

Chris Vermeulen
"A home GP is always very exciting because all my friends and family will be there and it's always good to race in front of your countrymen. The last time out at Estoril we made improvements in the longer corners with the GSV-R, so hopefully that will help us at Phillip Island. That long straight is going to be hard work, but we'll certainly be trying as hard as we can to keep in the slipstream. I really love racing at Phillip Island and hopefully we'll have a good time there!"

Loris Capirossi
"I am still disappointed by what happened in the race at Estoril, but I am confident of doing much better at Phillip Island than we have in the past on the GSV-R because of the developments we made in Portugal. I had a tough race in Australia last year, but we did improve on lap-times and with the new bike I think we should be aiming for an even better result this year. We have struggled at Phillip Island in the past, but we are certainly going there in a much better state of mind than we have done for previous visits."

Dani Pedrosa
“I'm really looking forward to racing in Australia again. It feels like one of the most important races of the season for me and I'm very motivated to do my best there, get a good result and hopefully challenge for the win. I've had mixed experiences at Phillip Island but there have been some very good memories and those are the ones I’ll be focusing on going into this weekend. The objective for the remainder of the season is to keep third place in the championship and score at least one more victory, so if that can come in Australia, all the better. The circuit is great to ride and the atmosphere is also unique and special. The track itself is a little bit bumpy in a few places and that combined with the really fast curves makes set-up very important because you need to be able to ride aggressively here to go quickly. I’ve had podium finishes in the last two races at Misano and Estoril and this weekend we’ll be looking for that little bit extra to give us a chance of winning. The weather can be unstable in Phillip Island, but it’ll be good to get out on track on Friday.”


Andrea Dovizioso
“Phillip Island is one of the best places to race because of the track layout and laid-back atmosphere. It’s a beautiful place - very green and the circuit is right by the sea which creates an unusual feeling. Unfortunately we race here at a time of the year where it’s usually cold and windy, but still it’s an event I always look forward to. The race track is really spectacular and it’s always a big challenge to race here. The fast corners and elevation changes make it a circuit that’s technical and demanding to ride, and it’s one of the tracks where the bike slides a lot, so achieving good machine control is essential. There are always a lot of fans at Phillip Island whatever the weather and they are really passionate about MotoGP. At the end of the race they all come under the podium and this make for a very special atmosphere - so I hope I’m up there to enjoy the reception. I usually have decent results here and so I’m confident of having a good race. I’m certainly looking forward to getting back to this special track and pushing as hard as possible”.

Casey Stoner
“I’m looking forward to Phillip Island. In Portugal I was able to get to the end of the race weekend without problems, just the predictable tiredness after a full MotoGP race, following two months of inactivity. So maybe I’ll be a bit more ready for Phillip Island now. Besides that the temperature down there is a bit colder than other races we go to and that suits better my physical conditions at the moment . The track is awesome - it’s fast, flowing and there isn't really a section that the riders don’t enjoy. Normally races are fantastic there. I've had a dream run over the last couple of years but this one is going to be a little different so we have just to wait and see what we can do.”

Nicky Hayden
“I wish we were at Phillip Island today! It’s a track and place I really like. The track is great – it’s fast, flowing and a lot of fun. I hope we can get some decent weather because the place can be really challenging when its cold - there are not so many right hand corners so it can take a few laps to heat and scuff the right side of the tyre. I also enjoy the flyaways at the end of the year because it’s a little different atmosphere with all the teams traveling together and staying in the same hotels - you see a different side of people. So we got three more races left before the end of the season and I really hope and need to make another step up toward the front. I really need to dig deep and try to make it happen.”
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hiroshi Aoyama behöver 50 poäng i dom resterande racen i år för att vinna titeln i 250GP. Om han vinner på Philip Island kan han bli världsmästare om Simoncelli blir 16:de och Bautista 14:de. Aoyamas bästa resultat är en 3:dje plats från 2006 på Philip Island. I år har Aoyama bara varit utanför topp 4 två gånger.

Simoncelli´s vinst på förra racet var det 199:de racet som en Italienare vunnit i 250GP.

Alvaro Bautista har kommit 2:a på dom båda racen han kört 250GP på Philip Island. 2006 vann han i 125GP där.

Julian Simon behöver 25 poäng för att säkra titeln i 125GP. Så en seger i helgen och han är klar Världs Mästare för i år. Det räcker med dom poängen även om 2:an i serien Bradley Smith vinner alla dom 3 racen som är kvar. Bradley har aldrig tagit poäng på denna banan tidigare trots att han kört där 3 säsonger tidigare.

I 125GP har ingen av årets förare tidigare vunnit på Philip Island. Bästa resultatet i klassen står Julian Simon för med en 4:de plats i 250GP från förra året.

Casey Stoner fyller 24 år på fredagen.

På förra racet så blev Valentino Rossi ifrånkörd med 23 sekunder av Lorenzo. Det är det största gapet som Rossi någonsin blivit ifrånkörd av en teamkompis.

Rossis 4:de plats i Estoril är hans 7:de gång som han inte är på pallen i ett GP på 164 race. Senast detta hände Rossi var 2007 på Laguna Seca.

Rossi har kört 12 gånger tidigare på denna banan och bara missat pallen en gång. 2001-2005 vann han 5 race på raken på denna banan. Dom 3 senaste åren har Rossi inte vunnit på Philip Island.

Australienare har vunnit sitt hemma-GP 7 gånger. Wayne Gardner 1989 och 1990. Mick Doohan 1992, 1995 och 1998. Casey Stoner 2007 och 2008.

2001 är ett av racet med mest fajter i i största klassen någonsin. Topp 9 kom då i mål på 2,83 sek bl.a.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Yamaha har tagit 11 pole och 10 segrar hittils på årets 14 MotoGP race.

Yamaha´s rekord är 11 segrar på en säsong vilket var 2005. Det är samma antal segrar som Ducati har som flest på en säsong ifrån 2007. 12 segrar har MV Agusta från 1972. Vinner Yamaha alla dom 3 racen som är kvar i år går man om dessa märken.

Det märket som har flest segrar på ett år och som dom inte kan slå i år är Honda. Dom har vunnit 15st race på ett år vilket dom gjort både 1997 och 2003. 13 segrar på ett år har Honda tagit 1996, 1998 och 2002.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi vinner nog PI och Sepang så det är VM-guld igen.

250 är hetare, Simoncelli komma att ge allt för en seger igen och Aoyama verkar ha drabbats av guldfeber. Kan förhoppningsvis inte avgöras förrän i Valencia, Italien vs Japan i dubbel bemärkelse kan bli något att berätta för barnbarnen.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det ser lite märkligt ut i tablån.

MotoGP klassen kvalar 04:45 på lördag morgon, och kör sen race 06:30 oxå lördag.

125 och 250 kvalar lördag men kör race söndagmorgon.

Kan det verkligen stämma?? :va Eller läser jag fel.

Tjing för att Rossi vinner, han är såå sugen på revanch.
Stoner blir tvåa och Lorenzo får ta ett steg tillbaka och hamnar på 3:de.

Vägrar att tro nåt annat än att Rossi kammar hem det.

//M
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det ser lite märkligt ut i tablån.

MotoGP klassen kvalar 04:45 på lördag morgon, och kör sen race 06:30 oxå lördag.

125 och 250 kvalar lördag men kör race söndagmorgon.

Kan det verkligen stämma?? :va Eller läser jag fel.

Tjing för att Rossi vinner, han är såå sugen på revanch.
Stoner blir tvåa och Lorenzo får ta ett steg tillbaka och hamnar på 3:de.

Vägrar att tro nåt annat än att Rossi kammar hem det.

//M

Måste ha läst fel eller så har dom du kollat på skrivit fel.
Dom kör MotoGP racen på söndag i vanlig ordning med 125 först, 250 och MotoGP sist. Helgens supportrace är Au-SBK, Au-SS och en classic-klass. Sen kör dom parad med Gardner och Doohan.

http://www.motogp.com.au/site/_content/document/00000755-source.pdf
 
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top