The Amityville Horror. Se den !

Jonathan

Guest
Kikade på den nyss, ensam i ett mörkt rum.
Fi fan, höll på att skita ner mig :gnissla

Kort om filmen;

För trettio år sedan var det vackra gamla huset en skräckinjagande brottsscen utan dess like. Nästan en hel familj hade slaktats i sina sängar.
Morden erkändes senare av familjens äldsta son som påstod att inre röster hade uppmanat honom att skjuta ihjäl sina föräldrar och syskon.

Familjen Lutz Flyttar in i deras drömhus. De borde de inte ha gjort. Sakta men säkert förvandlas vardagsidyllen till något de bara kan hoppas att de slipper ifrån med livet i behåll.

Kan jämföras med The Texas Chainsaw Massacre och Saw.

Förjeffla bra.

Se den!

Solid snake

Guest
Du kan inte jämföra denna med Saw ett jävla dugg, den enda filmen du kan jämföra The amityville horror med är The shining. :fatta!

Jonathan

Guest
Solid snake skrev:
Du kan inte jämföra denna med Saw ett jävla dugg, den enda filmen du kan jämföra The amityville horror med är The shining. :fatta!

Såg du väl att jag kunde :rolleyes:
Okey, lite felaktigt kanske. Men nog fan är det en nagelbitare alltid, precis såsom Saw!

Solid snake

Guest
Jonathan skrev:
Såg du väl att jag kunde :rolleyes:
Okey, lite felaktigt kanske. Men nog fan är det en nagelbitare alltid, precis såsom Saw!
Du kan fortfarande under inga omständigheter jämföra med Saw! :fatta!

Jävla reservdansk!!! :4skrika

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Den var ju inte alls så spännande?

Appropå Saw, kommer inte 3an snart?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Förmodar att det är filmen Huset som gud glömde, Amityville var nog den engelska titeln ja.
Grym skräckis, tror det var den första rysare jag såg..hmm..typ 1980 :)
Möjligen TCM då.

The Shining är väl inte riktigt i samma genre.

Paradoxy

Guest
Hur fan kan man bli rädd för denna? Kärring.

Samma med Decent, va fan var läskigt med den?

Jonathan

Guest
skoteridioten skrev:
Jag kanske tänker på fel film :gnissla

Är det den där då farsan sitter vid datorn kollar igenom en massa bilder/film från förra ägarna... :confused:

Nää. Iof så sitter han i källaren o kikar igenom bandet (en film alltså) på när dom kom dit till huset. Men det är ju hans egen familj så.

Paradoxy skrev:
Hur fan kan man bli rädd för denna? Kärring.

Samma med Decent, va fan var läskigt med den?

Men du får tänka på att jag inte är lika hård som dig :rolleyes:

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Tyckte filmen var helkass. Handlingen var så förutsägbar att man spolade halva filmen.

När ändå filmerna Saw och Saw 2 nämnts (den första var klart bäst) så har jag en fundering vad gäller just sågar. Finns det nån film där nån sågar av huvudet på en person med en vanlig såg? Hade tråkigt i skolan idag och satt och tänkte på följande scenario: en man, bakbundna händer, får sin hals avsågad av en trubbig, gärna rostig, såg där man hör honom gurgla och blodet sprutar och skvätter från hans sår tills man hör hur nacken börjar ta emot sågen. *krrrrrash* Finns det en film med en sådan scen?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bodoe skrev:
Tyckte filmen var helkass. Handlingen var så förutsägbar att man spolade halva filmen.

När ändå filmerna Saw och Saw 2 nämnts (den första var klart bäst) så har jag en fundering vad gäller just sågar. Finns det nån film där nån sågar av huvudet på en person med en vanlig såg? Hade tråkigt i skolan idag och satt och tänkte på följande scenario: en man, bakbundna händer, får sin hals avsågad av en trubbig, gärna rostig, såg där man hör honom gurgla och blodet sprutar och skvätter från hans sår tills man hör hur nacken börjar ta emot sågen. *krrrrrash* Finns det en film med en sådan scen?

Vet inte, däremot finns det filmer från Irak och Tjetjenien där krigsfångar och kidnappade får huvudena avskurna med stora knivar. Kanske nåt för dig?

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Chris Ash skrev:
Vet inte, däremot finns det filmer från Irak och Tjetjenien där krigsfångar och kidnappade får huvudena avskurna med stora knivar. Kanske nåt för dig?
Nej, sånt är äckligt. Det är ju på riktigt. Vill inte få mardrömmar.

Skogis

Skog, the one and only
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
letar
amityville är fan inte bra....jag blev inte alls rädd ju :confused:

fast polarna jag såg den med blev jävligt rädda....

iofs har jag aldrig blitt spec rädd när jag ser på film... :(
såg the ring för nårra dagar sen, den e ganska ball :banana
fast man blev inte spec rädd där heller...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Solid snake skrev:
Med skillnaden att amityville horror är skitdålig och the shining är ett jävla mästerverk på alla sätt en film kan bli det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år