The italian job duccen=)

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
DUCATI
va det nån som såg the italian job nyss.....
Fina toner från duccen där:D
Finns det någon film där orginalmotorljuden finns kvar:va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
de har ofta twinnar med radfyreljud i filmer. Surt.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jo.., men det bästa är väl ändå fimer där det skriker i däcken på grusvägar... :hihi

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Hoj
2010 Zx-6r
såg inte filmen men minns att det var en gul ducce, 916 eller 996-8? han var inte kung på att köra precis

kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
va det nån som såg the italian job nyss.....
Fina toner från duccen där:D
Finns det någon film där orginalmotorljuden finns kvar:va

Om jag inte missminner mig så är originalljudet kvar i Matrix:Reloaded när de kör Ducce 996 i motorvägscenen.

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
DUCATI
det fulast var ändå de två stora bmw maskinerna i slutet. Jag asflabba hela tiden...Boxermotorns ljud, bakhjulskörningar mm:D :D :D :bow

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
de har ofta twinnar med radfyreljud i filmer. Surt.

Kolla filmen Art Hiest, där kör dom runder med 2-takts crossar som ändån har ljudet från en rad-fyra sport hoj :D När dom kör för full gas så kommer det in ljud lite då o då med rad fyror som står o torr gasar, typ två st. vroom-vroom mitt i alltihopa. Bara så B när dom klämmer till med sådana effekter.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
såg inte filmen men minns att det var en gul ducce, 916 eller 996-8? han var inte kung på att köra precis

kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD

Nej, det är bara du som minns fel. Båda hojarna hade crossdäck hela tiden. Från start ute vid det där gamla fortet till slutet på stranden. Det är lätt att bli lurad eftersom däcken hamnar i focus först i slutscenen på stranden och när man då ser dem tror man att de inte fanns i börjag eftersom man inte såg dem då, men de fanns där hela tiden det är bara det att de smälter in i färgena på scenerna runt fortet men mot den gula sanden står de verkligen ut.

Bästa däckskrik-på-sandstrand är öppningsscenen i "On Her Majestys Secret Service" när George Lazenby sladdar runt med sin Aston Martin. Squeeel, squeeel, squeeeeeeeel!

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Hoj
2010 Zx-6r
Nej, det är bara du som minns fel. Båda hojarna hade crossdäck hela tiden. Från start ute vid det där gamla fortet till slutet på stranden. Det är lätt att bli lurad eftersom däcken hamnar i focus först i slutscenen på stranden och när man då ser dem tror man att de inte fanns i börjag eftersom man inte såg dem då, men de fanns där hela tiden det är bara det att de smälter in i färgena på scenerna runt fortet men mot den gula sanden står de verkligen ut.

Bästa däckskrik-på-sandstrand är öppningsscenen i "On Her Majestys Secret Service" när George Lazenby sladdar runt med sin Aston Martin. Squeeel, squeeel, squeeeeeeeel!

http://youtube.com/watch?v=-mRAI_t_aDQ
hittade denna länk just, så det är inte bara jag som har fel då? vet att det fanns fler tillfällen då man kunde se att det inte var samma däck på hojjen. speciellt på den röda.:tuttar som sagt det syntes i bio-versionen men inte på DVDn

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
kanske lite OT men i mission impossible 2 då han kör ut i sanden så har han helt plötsligt "crossdäck" på sporthojjen. en liten miss som fanns med på bio-versionen men var bortklippt då den kom på DVD[/QUOTE]

Eller i filmen Torque där hojjarna får 20 cm högre fjädring och grovt mönstrade däck när dom kör ut i öknen.

Ps det var väl i och för sig inte det mest overkliga då dom jagar varandra på och i tåg med mera :D

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
http://youtube.com/watch?v=-mRAI_t_aDQ
hittade denna länk just, så det är inte bara jag som har fel då? vet att det fanns fler tillfällen då man kunde se att det inte var samma däck på hojjen. speciellt på den röda.:tuttar som sagt det syntes i bio-versionen men inte på DVDn

Jag har sätt det på även TV-versionen, lade märke till det direkt. Så inte bara i Bio versionen det syns i.

Likadant är det i filmen Torque, när dom har en jakt scen där dom kör in med sporthojarna i skogen. När dom är ute på vägarna har hojarna gatdäck och normalfjädring, när dom sen är i skogen så har hojarna magiskt fått crossdäck och tillika en mycket högre fjädring både fram och bak, hojarna är höga som hus när dom kör terräng.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin