The Nicky Hayden Story

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ptja, steget från en H-D till en Honda torde ju inte vara stort och ju mer man tänker på det ganska logiskt. Sedermera befriande att se att hans mer talangfulla bröder har fått riktigt material att utvecklas på.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
abstruse skrev:
Ptja, steget från en H-D till en Honda torde ju inte vara stort och ju mer man tänker på det ganska logiskt. Sedermera befriande att se att hans mer talangfulla bröder har fått riktigt material att utvecklas på.
Det dära är en sak som jag aldrig förstått...

Jag har iofs bara varit intresserad av hojar och RR i ca 2½år, men under den tiden har jag aldrig sett någon på en kawa någonsin göra något rätt, förutom Foret som lyckades med en vinst i SS? Det är en uppriktig fråga alltså, inget håneri.

Sucka och Yama har ju stuckit upp några gånger på lite olika fronter, men jag har då aldrig sett Kawasaki. Var kawa stora och håriga förr i tiden?

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Peccus skrev:

Jag har iofs bara varit intresserad av hojar och RR i ca 2½år, men under den tiden har jag aldrig sett någon på en kawa någonsin göra något rätt, förutom Foret som lyckades med en vinst i SS? Det är en uppriktig fråga alltså, inget håneri.

Sucka och Yama har ju stuckit upp några gånger på lite olika fronter, men jag har då aldrig sett Kawasaki. Var kawa stora och håriga förr i tiden?

scott russel vann ju sbk-vm 2ggr har jag för mig på 90-talet, ruskigt snabba rakt fram.
Andrew pitt vann ss600-vm förrförra året. Så jo, kawa har vunnit mästerskap, även om det inte gödslats med vinster.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Peccus skrev:

Urban och jag käftar bara, så det är inget ont uppsåt, bara hederligt groll med hjärtat på rätta stället. Honda är ganska bra skräp, trots allt. Vad gäller Kaworna var de oftare på prispallen förr än på senare tid. Dock är ju 2001 inte direkt Hedenhös då Pitt vann SSVM och Eric Bostrom tog hem amerikanska SS. Vad gäller lite mer cc så var ju ZX7RR:n lite för tung i superbike på slutet jämfört med de andra cyklarna men hade ju imponerande topphastighet. Vad gäller MotoGP har de ju inte direkt fått snurr på hojen än och tillika inte knutit till sig någon riktig superstjärna även om McCoy långt ifrån är dålig. Säga vad man vill, men kul att se är han ju iaf. Team Green hoppas på 2004 och att man också får till 6:an riktigt ordentligt nästa säsong.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
oFFkeFF skrev:
scott russel vann ju sbk-vm 2ggr har jag för mig på 90-talet, ruskigt snabba rakt fram.
Andrew pitt vann ss600-vm förrförra året. Så jo, kawa har vunnit mästerskap, även om det inte gödslats med vinster.

Russell vann bara SBK VM en gång, och det var 1993 trots att Foggy tog flest heatsegrar. Var själv och såg dem göra upp på Anderstorp det året. På den tiden körde fortfarande Falappa och Cralle hade en wildcardstart och placerade sig inom topp 10 om jag inte minns fel. :yoparty
1994 avgjordes mästerskapet vid sista deltävlingen på Phillip Island och då till Foggys fördel. Då debuterade även Gobert som Russells teamkamrat.

Pitt vann SS600 2001 utan att ta en enda seger det året. Han tog ju dock ett par segrar under säsongen 2002.

Rätt ska vara rätt. :fakta

;)

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
abstruse skrev:
Urban och jag käftar bara, så det är inget ont uppsåt, bara hederligt groll med hjärtat på rätta stället. Honda är ganska bra skräp, trots allt. Vad gäller Kaworna var de oftare på prispallen förr än på senare tid. Dock är ju 2001 inte direkt Hedenhös då Pitt vann SSVM och Eric Bostrom tog hem amerikanska SS. Vad gäller lite mer cc så var ju ZX7RR:n lite för tung i superbike på slutet jämfört med de andra cyklarna men hade ju imponerande topphastighet. Vad gäller MotoGP har de ju inte direkt fått snurr på hojen än och tillika inte knutit till sig någon riktig superstjärna även om McCoy långt ifrån är dålig. Säga vad man vill, men kul att se är han ju iaf. Team Green hoppas på 2004 och att man också får till 6:an riktigt ordentligt nästa säsong.
Tackar för svaren, jag är numera en ung och upplyst man! :)

Jodå, jag anade den vänliga tonen, det var därför jag "vågade" fråga... :)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tycker på sätt och vis att det är trist att nästan alla toppförare har kört hoj sedan de var tre. Det betyder att man själv inte har så stor chans att bli duktig... Det betyder också att det inte är så många andra personer i världen som har chans att bli världsmästare. Dessutom är jag förbannat avundsjuk. Varför är inte min familj någon racingfamilj? Jag har inte varit på en enda motortävling när jag växte upp. Farsan är livrädd för motorfordon. Han har inte ett enda verktyg. Nu ska sitta här och låtsas att jag är Jenny Hayden i stället för Jenny Larsson...

Angående Haydens sida så finns det ingenting jag hellre vill läsa än förarnas egna intryck av racen. Tyckte det var mycket intressant att läsa hur han uppfattade Assen t.ex. Synd bara att sidan inte uppdaterats efter det. Det är det största problemet med förarnas sidor. Ska det verkligen vara så svårt?

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Tycker på sätt och vis att det är trist att nästan alla toppförare har kört hoj sedan de var tre. Det betyder att man själv inte har så stor chans att bli duktig... Det betyder också att det inte är så många andra personer i världen som har chans att bli världsmästare. Dessutom är jag förbannat avundsjuk. Varför är inte min familj någon racingfamilj? Jag har inte varit på en enda motortävling när jag växte upp. Farsan är livrädd för motorfordon. Han har inte ett enda verktyg. Nu ska sitta här och låtsas att jag är Jenny Hayden i stället för Jenny Larsson...

Jag började köra cross när jag var 4. Potential finnes. :fyllisar

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jürgen Fuchs var också en late bloomer. Max Biaggi har inte heller hållit på sen barnsben. Han var i övre tonåren när han började.

Jag var 21 när jag började, och se så bra jag är nu. :p

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Mattias skrev:
Det var en grön motorcykel som vann Veidec Trophy 2003.

Jodå, det har jag koll på, men jag skyller det mera på brist på riktigt motstånd. Det är Cralle som är en jävel på att köra, inte cykeln som är överlägsen... :)

Inbillar mig att han hade vunnit oberoende vad för märke han hade kört på.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mattias skrev:
Jürgen Fuchs var också en late bloomer. Max Biaggi har inte heller hållit på sen barnsben. Han var i övre tonåren när han började.

Jag var 21 när jag började, och se så bra jag är nu. :p

Max fick dessutom inte ens körkort fören i sommras väl?
Så där har de flesta av oss ett försprång.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
soppatorsken skrev:
Max fick dessutom inte ens körkort fören i sommras väl?
Så där har de flesta av oss ett försprång.

Körkort och racing hör inte direkt ihop. Väldigt lite, förutom att man kanske lärt sig använda koppling och broms lite grann med körkortet..

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...