Thundercat

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
Hej på er.

Så har jag äntligen tagit mig i kragen och tagit det där A-kortet som man har "tänkt" att göra dom senaste 10 åren, jag tog kortet i början av Juli och två Veckor senare köpte jag mig en -98 Thundercat vilket visade sig vara en kanon hoj.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
välkommen!

funderade också på en thundercat, men "R" betäckning på åsk-katten gav lite för otäcka försäkringskostnader, så d blev en SV för min del.

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Grattis till en skön hoj. Jag tycker den är relativt billig att försäkra om man jämför med nyare liters hojar.
26 år stockholm med 750kr mån halv helt ok..

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
Visst är försäkringarna helt sanslösa men jag betalar 550:- i Månaden för en helförsäkring, men jag sneglade först på en R6a men där kan vi snacka dyra försäkringar.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Armlös skrev:
Visst är försäkringarna helt sanslösa men jag betalar 550:- i Månaden för en helförsäkring, men jag sneglade först på en R6a men där kan vi snacka dyra försäkringar.

hehe vad billigt!
Min förra hoj kostade 700kr i månaden om jag hade enbart garageförsäkring ; )
1700:- för halv annars per månad :tummenner

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Armlös skrev:

Har du färskt körkort och bor i Stockholm låter det der som en riktigt bra premie för en katta. Själv pyntar jag 430 i mån, men jag är ju överårig och har kört hoj sen 1981. :)

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
Jag ringde runt till varenda bolag jag hittade på nätet och det skiljer säkert 30 000:- mellan det dyraste och det billigaste, med visst har jag fått en premie som är helt OK om man ser till vad vissa får betala.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
välkommen hit och grattis till en skön hoj.
Började själv mina mc-dagar på en sån där

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
Armlös skrev:
Jag ringde runt till varenda bolag jag hittade på nätet och det skiljer säkert 30 000:- mellan det dyraste och det billigaste, med visst har jag fått en premie som är helt OK om man ser till vad vissa får betala.

Får man fråga vilket bolag? Jag är själv från stockholm och 30.. blir klar med kortet nu i höst. Har också sneglat på thundercat men trodde den skulle vara dyrare än 6600:- hel/hel - för det är vad du betalar eller?

d

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
eccentric skrev:
Får man fråga vilket bolag? Jag är själv från stockholm och 30.. blir klar med kortet nu i höst. Har också sneglat på thundercat men trodde den skulle vara dyrare än 6600:- hel/hel - för det är vad du betalar eller?

d

Jag betalade runt 7500:- dom två första Veckorna men sen blev jag 35 år och då sjönk den ner till runt 6600:- hos Folksam, men kolla även försäkringsbolaget Tennant dom verkar ha rätt hyggliga premier.

Lycka till.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Grattis till ett bra hojval! :tummenupp

Har själv avverkat en 800mil denna sommar på en thundercat och är helnöjd. F-premien föll ut bra också för min del, jag är dock 23 och bor på en mindre ort än du men betalar ~5000:-/år helförsäkrat (om den är påställd hela året :tomten ).

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
eccentric skrev:

d

Min är nog till salu PM om du skulle vara intresserad den finns i gullmarsplan.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...