Tickar R6

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
har bytt motor på min R6:a den hade gått 104 mil men har nu gått 270 mil å nu hör ja ett tickande ljud precis som på min förra motor, den va trimmad men den här är helt orginal så när som på ett helsysten å PC3 +ett luftfilter som är av model nylonstrumpa.... å annan lack... :tungan

ticket följer varvet, varm eller kall spelar ingen roll...har hört att det kan va spridarljud men ja vete fan..har kollat andra trådar men hitta inget ja kände va passande

menar det ska la inte kunna va nått med ventilerna redan?

livrädd för ett ras till då den förra snurran lät inka dant innan det vart lite värre å rasa....

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
kungko skrev:
2198384 har bytt motor på min R6:a den hade gått 104 mil men har nu gått 270 mil å nu hör ja ett tickande ljud precis som på min förra motor, den va trimmad men den här är helt orginal så när som på ett helsysten å PC3 +ett luftfilter som är av model nylonstrumpa.... å annan lack... :tungan

ticket följer varvet, varm eller kall spelar ingen roll...har hört att det kan va spridarljud men ja vete fan..har kollat andra trådar men hitta inget ja kände va passande

livrädd för ett ras till då den förra snurran lät inka dant innan det vart lite värre å rasa....

Bytat motor efter 104 mil måste va fet kvalite på Yamaha?

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
woodii skrev:
2198393 Bytat motor efter 104 mil måste va fet kvalite på Yamaha?

fan så illa ja förklarar...den snurran ja har nu hade gått 104 mil...den som rasa hade gått ca 1400 mil å i veidec....

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
woodii skrev:
2198393 Bytat motor efter 104 mil måste va fet kvalite på Yamaha?
Eller så har han köpt en motor från en klotad hoj, och den hade gått 104 mil när han monterade.

kungko skrev:
2198413 fan så illa ja förklarar...den snurran ja har nu hade gått 104 mil...den som rasa hade gått ca 1400 mil å i veidec....
Inte så illa , jag förstod. :)

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
va fan en motor som inte änns gått 300 mil ska väl fan inte kunna tokrasa va?
sätter ihop den å låter någon kunnig lyssna å övertyga mig om att det SKA låta så....

_flex_

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6
kungko skrev:
2198384 har bytt motor på min R6:a den hade gått 104 mil men har nu gått 270 mil å nu hör ja ett tickande ljud precis som på min förra motor, den va trimmad men den här är helt orginal så när som på ett helsysten å PC3 +ett luftfilter som är av model nylonstrumpa.... å annan lack... :tungan

Hur tickar den? Har ngt liknande på min tror jag.....

Bushbabe

Ensamstående trehojs-mamma.
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
yamaha FZ-6N,Yamaha WRF 250, Hqa 258 -80, Yamaha Dragstar 1100
Följer med intresse då jag tycker min R6 a tickar oxå =( Har dock lämnat in den igår för service, inställning och justeringar.....får väl höra hur den låter sen.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Fan va nice kossan! Du fick tag på en spis tillslut iaf. Letat land å rike runt eller va det greven som bistod med en tillslut iaf? :D

Lyssna med hjälp av skruvmejsel mot örat annars i botten av blocket och mot toppen då kan man lokalisera knack ganska bra iaf. Annars så tickar ju spridarna lite oxå.

Hoppas verkligen du får ihop den där snart. :tummenupp

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
_flex_ skrev:
2199877 Hur tickar den? Har ngt liknande på min tror jag.....

låter typ som om det läckte i grenröret typ men dom är åtdragna å så då det ska inte va det...ett litet pystick...

Bushbabe skrev:
2199889 Följer med intresse då jag tycker min R6 a tickar oxå =( Har dock lämnat in den igår för service, inställning och justeringar.....får väl höra hur den låter sen.

va bra då hoppas ja du medelar hur det låter efter servisen då....

Stoppsladd skrev:
2199904 Fan va nice kossan! Du fick tag på en spis tillslut iaf. Letat land å rike runt eller va det greven som bistod med en tillslut iaf? :D

Lyssna med hjälp av skruvmejsel mot örat annars i botten av blocket och mot toppen då kan man lokalisera knack ganska bra iaf. Annars så tickar ju spridarna lite oxå.

Hoppas verkligen du får ihop den där snart. :tummenupp

jo det löste sig skapligt, lite över budgeten men den har ju inte gått långt/hårt så den BORDE hålla ett tag iaf...men det det va inte greven, örebro bildemontering som hade en, en 04 som hade gått 104 mil.... :tummenupp
har lyssnat med mejsel men ja vet ju inte hur det INTE ska låta, det skrammlar å lever rövare men det ska det väl göra....spåna i om det är spridarna, menar luftfiltret är ju av tunnare modell å inte "trattar" iburken har ja heller...BTW: den är ihopsatt å körd typ 150 mil snart, typ...

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
kungko skrev:
2200237 låter typ som om det läckte i grenröret typ men dom är åtdragna å så då det ska inte va det...ett litet pystick...

va bra då hoppas ja du medelar hur det låter efter servisen då....

jo det löste sig skapligt, lite över budgeten men den har ju inte gått långt/hårt så den BORDE hålla ett tag iaf...men det det va inte greven, örebro bildemontering som hade en, en 04 som hade gått 104 mil.... :tummenupp
har lyssnat med mejsel men ja vet ju inte hur det INTE ska låta, det skrammlar å lever rövare men det ska det väl göra....spåna i om det är spridarna, menar luftfiltret är ju av tunnare modell å inte "trattar" iburken har ja heller...BTW: den är ihopsatt å körd typ 150 mil snart, typ...

Jag har EXACT samma problem som du har. Köpte min r6a och han köra 100 mil ganska exact, då började det TOK rassla och skiten rasade. (från rassel till ras = 500m). Den motorn hade gått 4400mil.
Köpte en ny motor, har monterat in den och jag tycker den tickar mycket. Den har gått 600mil, låter som något pysljud typ grenrörspackning som är dålig eller så, så har beställt nya som jag får på torsdag.
Var med hojjen till yamaha center och en mekaniker där lyssnade på den, han sa att det ska låta så men det känns ändå inte bra när det låter som det gör..

Edit 2: Jag tycker att det låter mindre när den är kall och blir mer / hörs mer när motorn börjar nå arb.temp.

Last edited:

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Xyron skrev:
2200988 Jag har EXACT samma problem som du har. Köpte min r6a och han köra 100 mil ganska exact, då började det TOK rassla och skiten rasade. (från rassel till ras = 500m). Den motorn hade gått 4400mil.
Köpte en ny motor, har monterat in den och jag tycker den tickar mycket. Den har gått 600mil, låter som något pysljud typ grenrörspackning som är dålig eller så, så har beställt nya som jag får på torsdag.
Var med hojjen till yamaha center och en mekaniker där lyssnade på den, han sa att det ska låta så men det känns ändå inte bra när det låter som det gör..

Edit 2: Jag tycker att det låter mindre när den är kall och blir mer / hörs mer när motorn börjar nå arb.temp.

jo å en polares 00:a är lika dan, så som sagt ska säkert va så, men ska låta några mekar lyssna på skiten, håller på å sätta ihop den så ja kan göra det imorrn...varför ja oroar mig är ju sen den förra rasa, klarar inte ett sånt haveri till varken ekonomiskt eller psykist....
låter som samma ljud på våra hojar så säg til när du bytt dom å berätta....

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
kungko skrev:
2201123 jo å en polares 00:a är lika dan, så som sagt ska säkert va så, men ska låta några mekar lyssna på skiten, håller på å sätta ihop den så ja kan göra det imorrn...varför ja oroar mig är ju sen den förra rasa, klarar inte ett sånt haveri till varken ekonomiskt eller psykist....
låter som samma ljud på våra hojar så säg til när du bytt dom å berätta....

Samma här, man blir mer orolig när man varit med om ett ras..
Ringde till yamaha center och ville att de skulle lyssna igen men de hade inte tid, ska prova ringa till skellefteå imorgon och höra om de kanske har tid.

Edit: Men däremot går den bra, t.o.m lite bättre än med 99ans motor... bara ljudet som oroar mig. :gnissla

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
har samma problem på min gixxer 600.. den "tickar" typ som fan hela tiden, o de följer varvtalet.. dvs ju mer ja varvar ju högre o snabbare tickar det..
Vet ifan vad det är o gillar det inte! men har låtit 4 meckar lyssna på den o alla säger att den ska låta så, eller att det inte är ngt konstigt med den.. men man börjar ju fan undra :tungan
Har iof kört 500 mil med den låtandes så nu, så skulle det vara ngt konstigt borde väl skiten rasad vid de här laget..

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Xyron skrev:
2201185 Samma här, man blir mer orolig när man varit med om ett ras..
Ringde till yamaha center och ville att de skulle lyssna igen men de hade inte tid, ska prova ringa till skellefteå imorgon och höra om de kanske har tid.

Edit: Men däremot går den bra, t.o.m lite bättre än med 99ans motor... bara ljudet som oroar mig. :gnissla

jo samma här, går bra men ljudet är otrevligt....

Showtime skrev:
2201194 har samma problem på min gixxer 600.. den "tickar" typ som fan hela tiden, o de följer varvtalet.. dvs ju mer ja varvar ju högre o snabbare tickar det..
Vet ifan vad det är o gillar det inte! men har låtit 4 meckar lyssna på den o alla säger att den ska låta så, eller att det inte är ngt konstigt med den.. men man börjar ju fan undra :tungan
Har iof kört 500 mil med den låtandes så nu, så skulle det vara ngt konstigt borde väl skiten rasad vid de här laget..

märkligt det här.... :3freak

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Iofs om man ser det så, den förra motorn lät INTE så och den rasade :tungan

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Du säger att du har helsystem på den, och en förklaring jag fick på en av mina tidigare hojar var att godset i titansystem är så tunt, så att det tickande som finns normalt i motorn hörs mycket mer.
Nu har väl nästan alla nya cyklar titansystem orginal iofs, så om det nu är en korrekt förklaring tycker jag inte att det är konstigt att man hör / läser oftare om folk som undrar över ett tickande ljud.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
så där är det att åka 600. ett jävla varvande så motorn rasar efter 1000 mil.
bara att leva med :)

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Xyron skrev:
2203002 Iofs om man ser det så, den förra motorn lät INTE så och den rasade :tungan

JO NU KÄNNS DET TRYGGARE....

loser skrev:
2203013 Du säger att du har helsystem på den, och en förklaring jag fick på en av mina tidigare hojar var att godset i titansystem är så tunt, så att det tickande som finns normalt i motorn hörs mycket mer.
Nu har väl nästan alla nya cyklar titansystem orginal iofs, så om det nu är en korrekt förklaring tycker jag inte att det är konstigt att man hör / läser oftare om folk som undrar över ett tickande ljud.

tänk om man fick det bekräftat, fan va gött det skulle va... :tummenupp

Gomer Pyle skrev:
2203032 så där är det att åka 600. ett jävla varvande så motorn rasar efter 1000 mil.
bara att leva med :)

varvar ja, men inte 1000 mil...*hoppas*

Matulda skrev:
2203055 Här tickar det oxå.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122395 Köp en Ducce så hör ni inte för allt skramlande.. :)

vet du att den tanken har slagit mig, synd bara att dom ser ut som dom gör.... :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept