tidningen sporthoj

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fick ett erbjudande av motorrad idag om en ny tidning: "sporthojen" kort å gott, äntligen en tidning med bara sporthojar:yoparty la in en beställning direkt.

så här stod det i mailet jag fick:

Motorrad introducerar Sporthojen

Sporthojen är en specialtidning för dig som älskar sporthojar. Du får ingående tester av alla sporthojar, och matnyttig information för att optimera och vidareutveckla din hoj och förbättra din körning.

Du som medlem på sporthoj.com har säkert noterat samarbetet mellan sajten och tidningen Motorrad. Sjunde utgåvan av Motorrad har utkommit och vi har börjat etablera oss som en av de ledande tidningarna på den svenska marknaden. Med det stora stöd vi har i ryggen från modertidningen i Tyskland, har vi större möjligheter än någon annan att åstadkomma riktigt seriösa tester av motorcyklar och produkter. 50 000-kilometer-testerna är unika, vi har också vidareutvecklat testförfarandet till att även inkludera uppgradering av befintliga modeller, där vi testar olika tillbehör som förbättrar motor- och chassiprestanda.

Nästa steg är ett specialnummer om något många på redaktionen brinner extra mycket för – nämligen sporthojar. VI känner att vi vill glädja er hängivna medlemmarna på sporthoj.com med en skräddarsydd produkt, just för er som hänger på sporthoj.com, och andra sporthojsintresserade. Vi tar dig också med till bandagar och tipsar om Sveriges roadracingbanor.

Därför introducerar vi härmed tidningen: Sporthojen!

Sporthojen blir en specialtidning enbart om sporthojar, de som är mest krävande att testa. Vi testar alla sporthojar på marknaden, både på landsväg och bana, samt analyserar testresultaten i jämförelse med de riktigt stora testerna som MasterBike-testet i förra numret av Motorrad. Vi djupdyker i GPS-analyser, prestanda, men också känsla, och skiljer agnarna från vetet. Du får veta vilken cykel som passar just dig bäst beroende på ditt primära användningsområde. Du får också veta hur du optimerar din sporthoj för maximala motor- och chassiprestanda.

Bifogat

• Sporthojen%20omslag%20stor.jpg
    Sporthojen%20omslag%20stor.jpg
    126.4 KB · Visningar: 248

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
men wow - liksom bike, fast inte eller?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är inte svenskproducerade hojtidningar ganska torftiga redan som de är?! OM man plötsligt skalar bort alla andra hojtyper och fokuserar på en enda lär väl inte innehållet bli så otroligt mycket roligare?! Nu är ju jag allt annat än någon sporthojsfundamentalist så jag är väl fel person att uttala mig men jag tycker iaf det blir bättre dasslektyr om magasinen är bredare.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
så vart finns denna tidning, att inhandla?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Som jag tolkade det så är det ETT specialnummer som bara handlar om sporthojar.

Är inte svenskproducerade hojtidningar ganska torftiga redan som de är?! OM man plötsligt skalar bort alla andra hojtyper och fokuserar på en enda lär väl inte innehållet bli så otroligt mycket roligare?! Nu är ju jag allt annat än någon sporthojsfundamentalist så jag är väl fel person att uttala mig men jag tycker iaf det blir bättre dasslektyr om magasinen är bredare.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Som jag tolkade det så är det ETT specialnummer som bara handlar om sporthojar.

Jo, jag börjar inse det jag med och då hamnar det hela i annat ljus. Specialnummer kan alltid förtjäna sin plats... Hade det däremot varit ett försök att göra ett så nischat månadsmagasin hade det varit något annat...
Antar att jag slarvade när jag läste.

Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Hej! Det är riktigt. Vi tänkte prova ett specialnummer om sportojar. Något som vi på redaktionen gillar stort, liksom säkert flertalet medlemar på sporthoj.com så där har vi förhoppningsvis samma intresse. Räkna med ett genomarbetat supernummer i ämnet, över 100 sidor redaktionellt, är en regel som vi jobbar efter :) Hälsning Gerry Nordström

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ångrade mig i samma sekund som jag klickade "skicka".

Nu lär väl det där nummret följas av en löpande prenumeration av Motorrad, som man måste skicka in kopia på prästbetyget för att bli av med?

Jag är redan måttligt imponerad tidningen Motorsport som jag beställde i mars och började få tre månader senare, då hade jag redan kommit över nåra nummer och insett att det var IB motorsport i glassigare förpackning...
Nu sitter jag där med en prenumeration på en tidning jag inte vill ha.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
ÄNTLIGEN!!!! Jag har blivit bönhörd!

Edit: Beställt!

Last edited:
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Jag ångrade mig i samma sekund som jag klickade "skicka".

Nu lär väl det där nummret följas av en löpande prenumeration av Motorrad, som man måste skicka in kopia på prästbetyget för att bli av med?

Jag är redan måttligt imponerad tidningen Motorsport som jag beställde i mars och började få tre månader senare, då hade jag redan kommit över nåra nummer och insett att det var IB motorsport i glassigare förpackning...
Nu sitter jag där med en prenumeration på en tidning jag inte vill ha.

Hej! En beställning av tidningen Sporthojen gör att du får den hemskickad i brevlådan, tillsammans med en DVD-film från det stora sporthojstestet MasterBike. Inplastad 132 sidor sporthojstidning, limmad rygg, högsta kvalitet. Allt detta för humana 49 kronor,inbetalningskort följer med tidningen. Det blir absolut ingen automatisk koppling till prenumeration på Motorrad. /Gerry

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
När man beställer så beställer man ENDAST ett nummer (det enda) av specialutgåvan. Det ingår en DVD-film också. Alltså troligen bara ett test om intresset finns. Eftersom jag har intresse av denna tidning så beställde jag ett ex.

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1200GS
Hej! Det är riktigt. Vi tänkte prova ett specialnummer om sportojar. Något som vi på redaktionen gillar stort, liksom säkert flertalet medlemar på sporthoj.com så där har vi förhoppningsvis samma intresse. Räkna med ett genomarbetat supernummer i ämnet, över 100 sidor redaktionellt, är en regel som vi jobbar efter :) Hälsning Gerry Nordström

Får man numret om man prenumererar på Motorrad?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år