Tidpunkt för avfärd till Midlaanda

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Tidpunkt för avfärd till Midlanda

Som sagt på klubben så jobbar jag till 14 på fredag och kan vara marchfärdig kl 15:00

Är det någon som INTE kan kl 15 och därför måste åka senare?

(Gäller givetvis oss som kör hoj nerr, de som kör bil får ju åka hur sakta de vill, när de vill enligt mig)

- Calle

Last edited:

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Jag, Christer och Roger kommer nog inte iväg före klockan 15.00. En viss Mr räkmacka kommer inte ifrån jobbet tidigare än så. Men vi kommer som sagt att ta bil/släp varianten.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag kommer nog inte iväg föränn kanske 1700. Jobbar i Lycksele hela fredagen och vet inte när jag kan komma loss från jobbet. Sen ska man ju äta och packa.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jag tänkte då åka vid tre-tiden. Då kan man ju ta det lugnt och vara i bra form..

Vi kan väl mötas på klubben alla som ska åka hoj ner, och som vill åka då. Ska vi säga 14.45, eller??

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hmm...

Jag får mina nya däck på Fredag, med enorm tur skulle jag kunna få dem på torsdag, men det var mindre troligt...

Och jag slutar 1400 som sagt på fredag, är det någon som är jävligt snabb på att byta däck och kan hjälpa mig? Jag har INTE gjort det tidigare...

Skulle kunna vara på klubben med min hoj och 2 däck ca 1330 om jag hoppar över lunchen på jobbet...
Är det en möjlighet att hinna byta dem med hjälp av någon frivillig på denna tiden? eller måste jag dyka upp ännu tidigare?
1330 - 1530 = 2 timmar, kan ju inte ta mer tid än så för 2 däck?
Och då åker vi bara en halvtimma senare än planerat, dvs den tid som det ändå inte skulle blivit avfärd innan eftersom nån kommer på att den glömt nåt hemma och nån annan kommer på att de ska tanka och den tredle kommer på att han måste justera kedjespänningen typ...

?????

Någon frivillig? Är detta möjligt?

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Suzukiman skrev:
Jag, Christer och Roger kommer nog inte iväg före klockan 15.00. En viss Mr räkmacka kommer inte ifrån jobbet tidigare än så. Men vi kommer som sagt att ta bil/släp varianten.

Jag o Andreas lastar R1 o 750 på fre, vi är båda lediga, men Fia slutar 16 så jag vet inte om vi kan komma iväg fören e 16....ska kolla om hon kan sluta något tidigare :tummenupp
Men som sagt vi har ju släpkärra (leif, Fia,Andreas,Christer).
Kommer vi iväg 16:30 så är vi ju i H-sand vid 19:30!! :tummenupp

HAR FÅTT TAG I KOPPLING (lameller)!!!!!!!!!!!!!!!!
En stjärna i himlen till den snälla killen i uppsala på "Cycle Center AB", Han skulle skicka den så jag har den i morgon el på fre :tummenupp
Hann säkert ringa 6 st återf innan jag hittade lamellerna!! pulsen steg för varje en som sa: -Tyvärr, ingen hemma!!

Såååå Johan du kan stoppa upp flaggvakt o parasol-jocke långt upp i .........!!! :D :D :D :D
Midlanda here we come!!!!!!!!!!!!!! :rock :öl :rock

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vi (jag och motard Pär) kommer att åka på lördagmorgon, tidigt... Båda två jobbar full dag på fredag, sedan skall vi lasta. Vår tredje man Leif ,åker däremot hoj ned. Leif åker också på lördagmorgon, dock borde han kunna starta lite senare i och med att han kör en kråka... :cool:

Är det någon som har möjlighet att ta med sig en däckspump, lufttrycksmätare har jag (digital, ja jag vet, GAY) men ingen pump.
:tummenupp

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har fått mina däck idag!!

Ibland går det fort...

Är det någon som kan hjälpa mig att sätta på dem ikväll, eller i eftermiddag rättare sagt, jag åker upp med dem till klubben ca 1430 idag och väntar där tills dess att nån kommer förbi så att jag iallafall kan lämna dem, och sen hoppas jag att det dyker upp någon som kan assistera mig med skiftningen...

Om nån kan hjälpa mig så ring 0703577788....

- Calle

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
RJ skrev:
Är det någon som har möjlighet att ta med sig en däckspump, lufttrycksmätare har jag (digital, ja jag vet, GAY) men ingen pump.

Vi kommer nog att plocka med en kompressor. Så luft ska det inte behöva vara någon brist på. :tummenupp

Så Johan du kan stoppa upp flaggvakt o parasol-jocke långt upp i..

Det var faktiskt från början inte min ide. Men jag tyckte ju att den var ganska bra och logisk :D
Men det är bra att du har fått ihop skorven. Nu har du ju ingenting att skylla på när jag blåser om dig på yttern :slicka :lol :rofl

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Är det någon eller några som skall köra hoj ner dit på lördag morgon.Om inte ryggen ställer till problem så har jag tänk mig ner
man måste vell starta ganska tidigt.För nånting kan man säkert hjälpa till med runt om kring arangemanget. :squid

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag är nu färdigpackad, och det räckte gott och väl med enbart bagstern, ingen ryggsäck eller nåt som måste fraktas i nån bil, och då har jag typ ändå med mig saker så jag skulle klara mig i flera dagar....

Det enda (som tar emot lite att göra) som är kvar är att montera på orginalljuddämparen, men ibland har man inget val...

Iallafall... mellan 14-15 så är jag på klubben på fredag och så väntar vi väl tills vi blir otåliga, och åker sedan...

Är det någon som nu planerat att åka med 14-15 hoj-gänget men inte är helt säker på att de hinner så kan ni ju skriva det här så vi vet om vi skall vänta in nån till ungefär kl 15:15 eller liknande..

- Calle
(Nu med avkapad nummerplåtshållare, ujj vad fint det blev)

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Buddha skrev:
Är det någon eller några som skall köra hoj ner dit på lördag morgon.Om inte ryggen ställer till problem så har jag tänk mig ner
man måste vell starta ganska tidigt.För nånting kan man säkert hjälpa till med runt om kring arangemanget. :squid

All hjälp välkommnas :tummenupp ... Flaggvakt :bow

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Jag kommer till klubben kl 15.00 i morgon så att ni inte far förrän jag kommit. :)

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bandit skrev:
Jag kommer till klubben kl 15.00 i morgon så att ni inte far förrän jag kommit. :)

Vi väntar på dig....

Om du var bekymrad för 24 mil utan kåpor för räkmackorna...
Hur ska du då se ut när det nästan är det dubbla nu...?
Fast iofs, målet kanske lockar nog mycket för att hålla minen uppe...

- Larsson

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Man vet ju att att öle väntar på en, det kan jag köra hur långt som helst för hehheeee

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Jag kommer att vara där ungefär 14.45 med en fulltankad hoj och ett glatt humör. :cool:

Och en öl när vi kommer fram verkar inte helt fel.. :öl

Fast jag kan ju gömma mig bakom en liten kåpa alla 22 milen ner om jag vill...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Bandit skrev:
Man vet ju att att öle väntar på en, det kan jag köra hur långt som helst för hehheeee

inte blanda hoj åkning å öl drikning :)

tänk på att du ska vara JÄTTE pigg 08.00 (senast) på lördag morron

Eva

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Z750 -07
Jag, John och John kommer att åka från klubben omkring 17. Vore kul om det är fler som vill samåka och inte hinner följa med det tidigare gänget. :squid

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Jag hade tänkt fara ner och kika på lördag morron... Ifall vädret är bra dvs.. Men jag kan nog vara flaggvakt eller hjälpa till med annat om det behövs...

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Vargen2k skrev:
Jag hade tänkt fara ner och kika på lördag morron... Ifall vädret är bra dvs.. Men jag kan nog vara flaggvakt eller hjälpa till med annat om det behövs...

Om ryggen inte vill något annat kör ner med robert och hans tjej men dom skall deltaga i körningen så avgången blir tiiiiiiiiiiiiiiidig.
Avgång 0500 shell teg.Så man får nog se till att min sambo :whip :whip :whip ser till att man kommer upp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC