Tierps flygfält på söndag...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fick ju inte va med i Lottas tråd :( Så jag får väll starta en egen... :tungan

Jag och Ronta tänkte som sagt åka till Tierps flygfält och öva lite bakhjulskörning på söndag om det är fint väder. Alla som vill följa med är välkomna..

Observera att det INTE är tillåtet att köra där så man får räkna med att kunna bli bortkörd. Blir motard dit för mig isf så jag kommer inte att köra E4:an utan tar lite småvägar, går utmärkt att köra sporthoj på dom också.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
MackeNo1 skrev:

Jag och Ronta tänkte som sagt åka till Tierps flygfält och öva lite bakhjulskörning på söndag om det är fint väder. Alla som vill följa med är välkomna..

Observera att det INTE är tillåtet att köra där så man får räkna med att kunna bli bortkörd. Blir motard dit för mig isf så jag kommer inte att köra E4:an utan tar lite småvägar, går utmärkt att köra sporthoj på dom också.
Åker upp en sväng o kikar om jag inte står o lackerar hela dagen! :mad: :huvet

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Låter klart mer intressant än att betala 400 kr för att få köra 201 meter under "ordnade former" på Lunda..... Vilken tid är avfärd planerad?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Vilken tid?
Ska bjuda mormor på lunch/middag's mat kl 15.
Är det tidigt hänger jag gärna på!
(om man kommer fram med en liten offroad tank : )

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kreuger skrev:
Låter klart mer intressant än att betala 400 kr för att få köra 201 meter under "ordnade former" på Lunda..... Vilken tid är avfärd planerad?
VA!!!!
400 pix för o vara där typ nån timme...E dom int kloka :va

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
400:- nä nu har ni fått det om bakfoten...

Licenskostnader MC:
Engångs N 300kr
Engångs (enklare tävling) 200kr
Tidtagning med scoreboard och tidkort
Uppkörning för de som gått licenskurs

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Men fortf, betela för att rejsa rakt fram?!?!
Vad är det för pris om man vinner då?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tja, har inte planerat nått direkt.. Men att åka från Uppsala vid 11.30-12.00 kan nog va lagom. Då är man där innan ett och har hela dan på sig att köra, utan att för den skull behövt gå upp onödigt tidigt :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
tidigare?

Kanske säga kanske kl 10:50 från UA eftersom jag antagligen måste hem lite tidigare än er?

J-DOG

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha R1 - 01
Morr och grr :mad: Så jävla avis jag blir då! Fan att man har förlorat lappen. Hade bra gärna hakat på och lekt lite. *går i oviss väntan om att få besked från länsstyrelsen efter mitt överklagande*

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
kortstubina skrev:
400:- nä nu har ni fått det om bakfoten...

Licenskostnader MC:
Engångs N 300kr
Engångs (enklare tävling) 200kr
Tidtagning med scoreboard och tidkort
Uppkörning för de som gått licenskurs

Ja, du har rätt, jag hade fått det om bakfoten....eller jag hade iaf missat hälften. Så här står det ju faktiskt på
http://www.shrauppsala.se/about.html1.html

"Startavgifter:
Medlemmar i SHRA Uppsala: Bil 400 kr, MC 300 kr
Icke medlemmar: Bil 500 kr, MC 400 kr"

Eftersom jag och säkert inte de andra som brukar köra race med hoj rakt fram är medlemmar så blir det alltså som jag skrev 400 kr i startavgift + de 200 för en enklare licens som Stubina hänvisar till.

600 kr för att få köra rakt fram....nätack.

Runt 11-12 till Tierp blir bra det.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kreuger skrev:
Ja, du har rätt, jag hade fått det om bakfoten....eller jag hade iaf missat hälften. Så här står det ju faktiskt på
http://www.shrauppsala.se/about.html1.html

"Startavgifter:
Medlemmar i SHRA Uppsala: Bil 400 kr, MC 300 kr
Icke medlemmar: Bil 500 kr, MC 400 kr"

Eftersom jag och säkert inte de andra som brukar köra race med hoj rakt fram är medlemmar så blir det alltså som jag skrev 400 kr i startavgift + de 200 för en enklare licens som Stubina hänvisar till.

600 kr för att få köra rakt fram....nätack.

Runt 11-12 till Tierp blir bra det.

Jösses, 600 spänn för några sekunders bantid :skrämd
Ingår det frukost på sängen då eller :arsele

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
MackeNo1 skrev:

:pannkyss
Det gjorde du rätt i.

Titta kostar 20 kronor på Lunda. Kul att se om och hur det kommer att funka för. Andersbrink och dom kommer att köra det blir lite kul. Först tittar vi där sen kanske vi tittar ut till er i Tierp om det inte blir för sent. :)

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Lotta skrev:
:pannkyss
Det gjorde du rätt i.

Titta kostar 20 kronor på Lunda. Kul att se om och hur det kommer att funka för. Andersbrink och dom kommer att köra det blir lite kul. Först tittar vi där sen kanske vi tittar ut till er i Tierp om det inte blir för sent. :)

Kan ni få stanna här o grilla om ni vill det o det inte blir för sent!
Ni åker typ förbi här när ni åker till rakan från lunda!
Så det e inga probs o hitta direkt!

Lotta din hoj kanske inte kommer så långt...
Oljan kanske börjar läcka :tungan
Nerå men ta gärna en sväng innan o kolla att allt e schyst så det inte blir knas!

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Jösses, 600 spänn för några sekunders bantid :skrämd
Ingår det frukost på sängen då eller :arsele

Du får ju ta med dig morsan bakpå 660:n ut till flygfältet, så kan du bjuda henne på middag på Bennys grill i Tierp istället :tummenupp

Fatta va kul att ha en 3-4km lång raka med fin asfalt att leka på :banana Det enda man behöver oroa sig för är att fronta med ett flygplan :näsblod :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
MackeNo1 skrev:
Du får ju ta med dig morsan bakpå 660:n ut till flygfältet, så kan du bjuda henne på middag på Bennys grill i Tierp istället :tummenupp

Fatta va kul att ha en 3-4km lång raka med fin asfalt att leka på :banana Det enda man behöver oroa sig för är att fronta med ett flygplan :näsblod :D

Det värsta är att syrran kommer med sina 2 ungar också, det blir lite trångt på 660:n då :gnissla

Men det är ändå inget j´kul att leka på ett stort flygfält.
Det blåser och är allmänt jobbigt.
Troligtvis kommer det säkert regna också...
(fan vad jag vill med :huvet )

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Kreuger, förlåt...tog mer eller mindre förgivet att du/ni liksom jag var medlemar i SHRA.

Jag har ju ingen hoj men tycker att detta med race är jäkligt skoj. och har fresten alltid tyckt :tummenupp

Kostnaden som är i slutändan är antagligen försäkringar, miljökrav, samt tidkort och annat kul... (läs startgranen) eller har jag fel rätta mig isof...
allt kostar.... även hyran av banan.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
ReDan skrev:
Den var "gratis" när det var blackrace :hihi

Gratis var det väl inte....10 spänn kostade det. Och jag träffade Thomas häromdagen och han frågade om jag skulle köra. Jag nämde det om trehundra spänn.. och han nämde något om att det skulle vara black race.......

Jag tyckte han sa något om backrace men nu när jag ser det skrivet så kanske det var blackrace han sa......Nix det var bracketrace han sa.

Edit: Ok banan var gratis..helt rätt. :)

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lotta skrev:
Gratis var det väl inte....10 spänn kostade det. Och jag träffade Thomas häromdagen och han frågade om jag skulle köra. Jag nämde det om trehundra spänn.. och han nämde något om att det skulle vara black race.......

Jag tyckte han sa något om backrace men nu när jag ser det skrivet så kanske det var blackrace han sa......

Heey!! Inte spamma sönder min tråd... Håll dig till din egen :fatta! :arsele :7peta :rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...