Tierpsfältet

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Nu har dom satt upp en ny bom igen. Den sitter på vägen som går in från E4:an. Men dom har satt bommen en bit in på vägen till fältet. Och det ligger stenar på sidan om.
Kan vara bra att veta för er som ska från stan upp dit.

// Lena

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Men va jobbiga de ska vara då. Nån som vet någon bakgrund om varför? Visst går det väl att åka grusvägen runt fortfarande?

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Kreuger skrev:
Men va jobbiga de ska vara då. Nån som vet någon bakgrund om varför? Visst går det väl att åka grusvägen runt fortfarande?

Det ska nog funka om man tar in på grusvägen direkt till höger när man svängt av E4:an. Det e den enda väg jag vet.... Tror inte det går att komma in från Söderforsvägen heller. För där har dom väl tippat av en massa ris och skit.
Tror att det e Tierps Kommun som satt upp den nya bommen där... :mad:
Har ingen aning om varför dom satt dit den. Men det e väl för att det inte ska köras olagligt där... :kocko

// Lena

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Lindén skrev:
Det är ett flygfält därför :fakta

Jo, men det har det ju varit hela tiden. Satt ju en bom där förut och sen har den ju varit borta en tid nu så jag tänkte bara att det kanske finns nya omständigheter som motiverar en ny bom? Vet du varför den gamla togs bort?

Sist vi var där träffa vi en gubbe som höll på att styra upp nån sorts motorallians liknande den som finns på lunda. Hade planer för go-kart och supermotardbana bla annat. Får se hur det går med det. Själv föredrar jag när det är oorganiserat och fritt. Bara att åka på eget ansvar.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kreuger skrev:
Jo, men det har det ju varit hela tiden. Satt ju en bom där förut och sen har den ju varit borta en tid nu så jag tänkte bara att det kanske finns nya omständigheter som motiverar en ny bom? Vet du varför den gamla togs bort?

Sist vi var där träffa vi en gubbe som höll på att styra upp nån sorts motorallians liknande den som finns på lunda. Hade planer för go-kart och supermotardbana bla annat. Får se hur det går med det. Själv föredrar jag när det är oorganiserat och fritt. Bara att åka på eget ansvar.
Den togs väl bort när folk lessna på o ducka :hihi
Nej tydligen så lade flyg snubbarna beslag på platsen utan att dom "fick"
Men nu så e det bestämt att det är bara flygarna som har tillträde till fältet

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Går att komma in på flygfältet utan problem. Får köra en liten omväg bara...

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Tierp.

Tydligen så är det någon person som inte har sett bommen när han/hon har varit på väg in till fältet med bil (såg det igår).

Det är bromsspår ca10m före bommen samt glas på backen.

Det går visst att komma in på fältet från S-fors.....

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
kawa69 skrev:
Tydligen så är det någon person som inte har sett bommen när han/hon har varit på väg in till fältet med bil (såg det igår).

Det är bromsspår ca10m före bommen samt glas på backen.

Det går visst att komma in på fältet från S-fors.....

Det var nån som kört in i bommen redan efter att den suttit där nån dag bara. :3freak

// Lena

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Lilla_Tingeling skrev:
Det var nån som kört in i bommen redan efter att den suttit där nån dag bara. :3freak

// Lena

OK, sorry.

Men HUR kan jag ha missat att se det (kanske har kört för fort)?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...