"sei una puttana avara"
..nöjd?!
Nu blev den här tråden nästan för seriös så jag tänkte bara inflika med att italienska är hawt!
"sei una puttana avara"
..nöjd?!
Jag har varit med och riktat upp närstående, Senast gick vi samman flera stycken kamrater och skuldsanerade de viktigaste hålen åt en kamrat som dekat ner sig. Det var hyra och såna saker som prioriterades först. Men att ge pengarna direkt till alkoholisten och tro att det skulle gått till hyra....
Pengarna och dialogen sköttes ist direkt mot fodringsägarna.
Motkravet från oss till den fallne kamraten var flera innan vi gjorde detta.
Att det gick så bra att han idag har både jobb och är nykter var nog paradoxalt nog mest tack vare att han i samma veva äntligen hittade ngn att leva med.
jag har sett en del. om det nu är fel av mig att kategorisera människor, vem är då du att anta att jag vet mindre och har sett mindre bara för att jag är ung? som jag sa är jag övertygade om att det faktiskt är synd om en del, men samtidigt är jag övertygad om att de flesta hade kunnat reda upp situationen om de bara tänkt efter eller försökt lite tidigare. visst kan man spekulera, och det är svårt att veta hur man själv faktiskt skulle reagera i en viss typ av situation utan att faktiskt ha varit där, men jag är ganska säker på att jag inte hade gått och drivit omkring på gatan om jag hade funnit mig i en hemlös situation. jag kämpar nu för att mitt liv ska te sig bra, och skulle det på nåt sätt gå åt helvete (vilket jag kommer göra allt i min makt för att förhindra) så kommer jag fan inte bara sitta och låta det hända.
måhända är det fel att peka ut folks brister, men hur fel är det inte att försöka supa bort sitt liv och sko sig på andra för att "buhu, det är så synd om mig. mina droger (som jag själv valde att börja med) har gjort mitt liv till ett helvete"?
QUOTE]
Allt du skriver vittnar om att du har sett en del, en försvinnande liten.
Du klagar för att vi kommenterar din ålder, sluta skriva som en brådmogen fjortis som har snusförnuftiga lösningar på allt. Det du mest gör är att skuldbelägga och hur konstruktivt är det när det gäller tex dem som går ner sig just pga skuldkänslor.
Du hittar nog inte ngt ömkande från mig någonstans, däremot är det viktigt att vara medveten om att det finns bakomliggande orsaker samt att i kriser är vi långt ifrån så rationella som vi vill tro.
Skulle vilja se hur du ser på dessa dina inlägg om säg 20 år, eller kanske 5. Gillar att du resonerar, blir nog bra till slut!
Jag ger pengar.
Oftare utomlands där nöden är större och mer akut.
Men även i Sverige.
Det är ett växande problem i Svedala som dessutom blivit en marknad.
Utomlands tror jag mest på riktat stöd för att få igång näringsliv och infrastruktur. En ojämn kamp när vår livsstil bygger på att fattiga länder offrar för vår bekvämlighet. Vi snor dem på allt av värde och pyntar tillbaka ett futtigt bistånd som till största delen hamnar åt savannen fel!
Vad gäller akuthjälp är det också bra, allt behövs mao. Vanfördelningen kommer att hoppa upp och bita oss i vilket fall som helst.
Allt du skriver vittnar om att du har sett en del, en försvinnande liten.
Du klagar för att vi kommenterar din ålder, sluta skriva som en brådmogen fjortis som har snusförnuftiga lösningar på allt. Det du mest gör är att skuldbelägga och hur konstruktivt är det när det gäller tex dem som går ner sig just pga skuldkänslor.
Du hittar nog inte ngt ömkande från mig någonstans, däremot är det viktigt att vara medveten om att det finns bakomliggande orsaker samt att i kriser är vi långt ifrån så rationella som vi vill tro.
Skulle vilja se hur du ser på dessa dina inlägg om säg 20 år, eller kanske 5. Gillar att du resonerar, blir nog bra till slut!
Det gäller att passa sig mycket noga för misstaget att utgå från att alla människor fungerar, reagerar och resonerar som man själv gör.
förvisso tänker och fungerar inte alla likadant, precis som du säger. däremot är jag övertygad om att även om alla inte hade gjort på samma sätt så kan alla göra något.
Mahatma Bike kläcker klokheter.
So be it.
Misstaget du gör är att du utgår från att du skulle vara lika handlingskraftig efter alla motgångar. Det är jag inte så säker på. Om motgångarna börjar när du är barn kommer du inte ens bygga upp någon handlingskraft.
ok, men mer exakt hur insatt är du då? hur vet du vad som är precis rätt och fel?
hehe, jag skulle vilja se den fjortis som skriver som jag...
Dessutom ser jag oftast ut som en luffare själv, så tiggarna brukar dra tillbaks handen och le kollegialt när jag passerar.
Pelle sa det i korta och väl valda ordalag.
Hur insatt jag är låter jag stå öppet, men jag har ju varit med ett tag..
Du är inte så lite självgod beträffande ditt orerande.. kan inte en fjortonåring vara en god retoriker? 18-åring? Bara du?
Medömkansfrågan förstår jag inte alls. Behöver du medömkan från mig? Att jag skrev 20 år med ändringen till 5 får du ta som en komplimang, då jag tror att som tänkande individ kommer du att ha reviderat dina uppfattningar ganska ordentligt inom den tidsrymden. Många ord, men insikterna uteblir än så länge..
Vill bara förtydliga för slötänkta tror inte att uteliggaren blir frisk av mitt bidrag men jag vet att han blir frisk för stunden och att hans helvete lindras.
Jag talar om dom uteliggare det är till absolut största sannolikhet kört för kan jag lindra dennes lidande litegrann så gör jag det.
Men jag är ju inte i majoritet ser jag haha.
Är nog en av få som här som är för statliga fixar men vi får väl se hur det går i Danmark och var det Holland först?
Det gäller att passa sig mycket noga för misstaget att utgå från att alla människor fungerar, reagerar och resonerar som man själv gör.
sa vad angående vad? nu förstår jag tyvär inte vad du syftar på...
Så skrev han, en devis också jag tar till mig;
Resten hör hemma i en pubertal, högstadieaktig pajkastningsdiskussion och det får du inte med mig på. Hur är det med läsförståelsen?
nej, det var det jag tyckte var konstigt. du skrev att jag inte finner någon medömkan hos dig, men i samma veva så har jag väl aldrig sagt att jag behöver medömkan...? alltså undrade jag om du syftade på de hemlösa, och om jag gjorde rätt i att anta att du inte känner medömkan med dem. sistnämnda verkade å andra sidan underligt då du hela tiden säger emot mig så... blev lite konfunderad bara.
QUOTE]
Mer fel än så är nog svårt att ens med vilja tolka skriven text och det räcker för att jag skall inse det meningslösa i att fortsätta. Någon har skrivit att man ger inte ett överaktivt barn socker.
Tack för ordet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |