Till er med DT125R som går dåligt...

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Ända sedan jag köpte min hoj så har det känts som om den gått sämre å sämre. Toppfarten har varit bra, och den har även varit extremt lättstartad. Men det kändes som att axxet långsamt försämrades månad för månad. Motorgången var också ryckig på vissa varv, som försvann när jag gasade/accelrerade. Jag hade till och med den inne hos Yamahacenter för att dom skulle kolla problemet. Dom sa att allt var ok, men dom byta nån packning, kostade nästan 2500kr! Och den gick likadant när jag hämtade den, dom hade ej hittat felet!

Men igår hittade jag själv orsaken till att min hoj fått sämre ax och ryckigare motorgång. Jag gjorde ett stort extrahål till luftburken mest för att se om det kunde göra nån liten skillnad, och jävlar vilken skillnad!!

Antingen har "orginalhålen" till luftburken varit igensatta, eller så behövde den bara mer luft, och orginalhålen var för små och fungerade som en strypning.

Så om nån har liknande problem så kolla upp detta, det kan löna sig!

Kan passa på att fråga om nån vet var man kan hitta koppling (lameller) till en DT125R -90, och gärna så billigt som möjligt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy