Till Grusfylld Trajja

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Grappa måste vara bland det äckligaste som någonsin har blandats ihop :eek:
Satt och blev itvingad glas efter glas i Parma för några år sedan, fruktansvärt :jisses

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Visst frågade jag för längesen, har för mig nån surrade om ett bolag i bagis eller nåt sånt också. Kan nån bekräfta detta kanske man kan få tag på en pava redan till helgen :)
Tack för infon, här ska supas (ehh avnjutas..).

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ite för att jag vet vad grappa är men om ducati varit inblandade måste det vara skitkasst med låg "effekt",ingen vidare upplevelse,
dyrt att ha att göra med och detta är förpackat i en snygg förpackning fram till 02 sedan har allt gått utför..

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Bah. De flesta sitter och drar i sig Whisky utan att blinka och säger att det är underbart. Urk, säger jag. Grappa passar min smak bättre och går finfint till espresson.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror att en massa "Whiskeyälskare" dricker det för att de ska vara manliga och tuffa fast de egentligen inte känner skillnad på en blended eller single malt. Jag gör det inte och tycker ytterst få Whiskeysorter är ngt att ha.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
igelhammar skrev:
ite för att jag vet vad grappa är men om ducati varit inblandade måste det vara skitkasst med låg "effekt",ingen vidare upplevelse,
dyrt att ha att göra med och detta är förpackat i en snygg förpackning fram till 02 sedan har allt gått utför..

Din lilla igel, fronta southside så ska du få på fan :mad:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Jag tror att en massa "Whiskeyälskare" dricker det för att de ska vara manliga och tuffa fast de egentligen inte känner skillnad på en blended eller single malt. Jag gör det inte och tycker ytterst få Whiskeysorter är ngt att ha.

Jag älskar Whisky. Jag känner skillnad på single malt och blended. Jag känner skillnad på Lowland, Highland och Islay. Jag känner skillnad på Laphroig och Lagavulin. Jag vet vad jag tycker om och inte tycker om. Grappa är inte gott. :fakta

HanneZ

Guest
igelhammar skrev:

HE HE

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Goodstuff skrev:

Man kan känna skillnad om man lär sig hur det går till. Väljer man sedan rätt whisky är det dessutom redigt gott. Gå på whiskyprovning och lär dig se ljuset, karl!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Man kan känna skillnad om man lär sig hur det går till. Väljer man sedan rätt whisky är det dessutom redigt gott. Gå på whiskyprovning och lär dig se ljuset, karl!

Pah, jag ser allt annat än ljus om jag ska idka wisky-provning. Håller med Gubbstuff, provar gärna tills jag drar i backen, men känner ingen anna skillnad än att vissa sorter är helt odrickbara...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Jag älskar Whisky. Jag känner skillnad på single malt och blended. Jag känner skillnad på Lowland, Highland och Islay. Jag känner skillnad på Laphroig och Lagavulin. Jag vet vad jag tycker om och inte tycker om. Grappa är inte gott. :fakta

Så kul för dig då.

Macho Woman skrev:

Visst kan man lära sig en massa saker om de olika sorterna men det finns ju en hel del olika blindtester där så kallade expeter ska peka ut vad som är vad av tex fem olika vinsorter och förbluffande ofta är de helt ute och cyklar trots sina kunskaper.
Mycket handlar nog om att man vet vad det år och inte att man känner smaken.

Jag tycker inte Whiskey är gott. En liten skvätt rökig Laphroig kan vara kul ibland men ska jag dricka sprit så dricker jag hellre ngt som är gott. En mörk rom tex.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
...Visst kan man lära sig en massa saker om de olika sorterna men det finns ju en hel del olika blindtester där så kallade expeter ska peka ut vad som är vad av tex fem olika vinsorter och förbluffande ofta är de helt ute och cyklar trots sina kunskaper.
....

Visst är det skoj?! Att få folk att knipa igen genom att byta innehåll i flaskor eller helt enkelt be om ett utlåtande på en flaska smyggelwisky i blindtest....

Inte för att det är jobbigt med folk som dricker wisky utan folk som gör sig märkvärdiga i största allmänhet..... Skit ska dom ha! :crash

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Visst är det skoj?! Att få folk att knipa igen genom att byta innehåll i flaskor eller helt enkelt be om ett utlåtande på en flaska smyggelwisky i blindtest....

Inte för att det är jobbigt med folk som dricker wisky utan folk som gör sig märkvärdiga i största allmänhet..... Skit ska dom ha! :crash

Det bästa exemplet på det var ju när en chimpans, tror det var apan Ola, kastade pil på en lista över alla aktier på börsen. De aktier han träffade köpte man fiktivt ett visst antal av. Denna fiktiva aktieportfölj gick sedan betydligt bättre än de fem experter som han tävlade emot.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Grappa av de flesta sorter är gott, så är det :fakta Det är skojjigt åsså.. :p

/B

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...