Tillförlitlig trådlös G-router

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Vi har 100 Mbps tråd i väggen till stationära. Nu behövs en trådlös router med räckvidd typ 50 m som är tillförlitlig som berget (den förra slängde av bärbara från nätet på måfå lite nu och då och måste rebootas par gånger om dan. Helt värdelöst). Alltså, krångelfri trådlös router, vad ska man ha?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Tro det eller ej, men en D-LINK DIR-655 med firmware 1.11EU minst. Tror nog det är svårt att hitta stabilare.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Tro det eller ej, men en D-LINK DIR-655 med firmware 1.11EU minst. Tror nog det är svårt att hitta stabilare.

Säger samma. Jag har ca 15 enheter hängande på min, varav en tredjedel trådlösa. Jag köpte min när dom kom ut i handeln, och den har varit superstabil hela tiden. Ingen enhet har nånsin tappat kontakten bara sådär. Jo, jag kollar loggarna ibland, så jag vet att det är så...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är det massiv filtankning det är frågan med uppemot tusen samtidiga anslutningar finns det i princip bara ett alternativ, någon router som klarar av att köra någon av open-source distarna t.ex. dd-wrt, open-wrt eller tomato firmware. T.ex. Linksys WRT54GL och ASUS WL-500G Premium funkar.

Har själv kört med DIR-655 men returnerat båda exemplaren då den startar om sig när antalet anslutning blir för många.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Haha, nä, det är jag plus fajjan teknikanalfabet som vill kunna surfa typ okej snabbt på bakgården, utan att vara tvungna att gå bort och reboota en skitrouter som lägger av hela j*vla tiden, som med gamla. Det ska funka, det ska aldrig strula och det ska ha räckvidd ut till grillen (50 m), haha.

Är det massiv filtankning det är frågan med uppemot tusen samtidiga anslutningar finns det i princip bara ett alternativ, någon router som klarar av att köra någon av open-source distarna t.ex. dd-wrt, open-wrt eller tomato firmware. T.ex. Linksys WRT54GL och ASUS WL-500G Premium funkar.

Har själv kört med DIR-655 men returnerat båda exemplaren då den startar om sig när antalet anslutning blir för många.

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jag undrar oxå efter en stabil router, måste tyvärr säga att det är just en instabil d-link som ska ut genom fönstret.

Brodern som är nätverkstekniker föreslår linksys 610n, men personligen tror jag det är lite overkill för surfning på bärbara...

Vad tror ni om linksys 160n?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...