Tillskott i gänget!

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II
Hej,

Daniel va namnet och tog mc kort för 2½ vecka sedan, något jag längtat efter LÄNGE! :yoparty

Tog körkortet 12.15 och skyndade mig hem och hoppade upp på min KTM Duke II.... kl 19.30 ligger jag på huddinge sjukhus akut med nackkrage och fastspänd på en brits, visar sig att jag brutit höger fot och vänster arm och revben på höger sida. Så nu ligger man här med gipsat ben och arm och en skrotad hoj och sugen som tusan på att köra!

Hur fan lyckas man kan man undra, ja, det undrar jag me! :huvet
Va som sagt inte riktigt van med den här hojen eftersom jag kört en helt annan hoj på körskolan. Vi va några polare som va påväg till Nynäs jag ligger först och kommer in i en skarp skymd vänstersväng och lägger mig för långt ut till höger, jag hinner bara dra ner på gasen och ser det är lösgrus så jag undviker bromsa och kör in längs med sidoräcket och framdäcket fastnar i en stolpe och gör några piruetter och flyger ut i vägbanan och jag kastas över styret.
Hojen va bara trafik försäkrad och det va en del grejer som pajade, ringde Lelles i uppsala och dom tyckte jag skulle köpa en ny hoj för det skulle kosta så mycket att reparera den.
Men jag kollar, kanske finns de någon här som har delar eller som vet vad jag kan få tag på dom. Dom störe grejerna som pajade är: Fälg fram, övre gaffelbensfäste/styrkrona och höger motorkopa. Sen pajade lite småsaker som blinkers, kopplingspedalen, kopplingshandtag.

Det är en KTM Duke II 2001

Kanske ska slänga upp en tråd någon annan stans i forumet också, men jag börjar här.
 
Last edited:

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Fan vad surt, lider med dig..
Hoppas du repar dig och får fixat hojen till nästa säsong.
Krya på dig!
 

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II
På Lelles sa dom att orginal fälgen utgått? Och att den ersatts av en annan som kostar 8000:- men då måste man även byta bromsskiva för 3000:- Tycker de låter skumt, för de är väl samma fälgar på dagens Duke?
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Tackar, sidan va ju kanon, men som ni säger så är priset 0:- på fälgen på alla sidor. Ingen som har några tips vart jag ska söka eller om någon har en bättre begagnad fram fälg annars blir de till att skrota hojen :huvet

hehe,, lugn nu.. i princip kan du ju ta en framfälg från en sporthoj.. klart de blir olika men kostar kanske 1000-2000 spänn. se till så skivan har samma storlek så räcker de nog med att schimsa ut den el ev svarva av om den måste inåt. :tummenupp annars kan du leta ekerfälgar.. komplett uppsättning från 6000 och uppåt.

de jag skulle va orolig över är hur ramen ser ut om styrkrona mm har pajat..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
kraschade för 4 v sen, f-bolaget lagar inte hojen pga att gaffeln var böjd och torsionerad, och då anser man att risken att styrkrona och ram är sneda är för stor - alltså inte lönt att laga, och sen upptäcka att man har en sned hoj
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
kolla blocket slå på ktm! satt igår och kolla det finns en hel del Wp gafflar ute till ktm 640 kanske går att lösa nåt finns iaf en heeel del begat kolla där först kanske kan du trolla fram nåt allt går att lösa!!
 

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II
kolla blocket slå på ktm! satt igår och kolla det finns en hel del Wp gafflar ute till ktm 640 kanske går att lösa nåt finns iaf en heeel del begat kolla där först kanske kan du trolla fram nåt allt går att lösa!!


Tackar, vad står WP för?
 

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Har en honda Nsr 125 som du kan få köpa, de ser ut att behöva lära dig åka på nått mindre ;D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tråkigt tråkigt..
Jag kan köpa skrotet av dig för ett par tusen så du slipper skiten :D
 

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II
Tråkigt tråkigt..
Jag kan köpa skrotet av dig för ett par tusen så du slipper skiten :D

Köpte hojen för 39000:- i februari i år, de som behövs är framfälg, övre gaffelbensfässte och vänster motorkåpa. Så vill jag nog ha lite mer för den men tack ändå :)
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Vilken start på det nya livet.
Påminner mig om Moppe åldern, Samma dag som jag får moppen så hinner Jag inte med att köra mer än två kilometer förrän jag klotar moppen på en grus väg.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top