Skulle kunna göra metallbitarna utan problem, men måste ha ritning och önskat material på prylarna. Bäst är om du hittar någon i närheten med svarv o pelarborr. Men vad är det? Ser lite grovhugget ut för att sitta på en hoj
Undrar det - då är stången kanske M4 - ovanligt klent för länkage i fotpinnar???Jag utgick från att skruvarna var M5x15 och M6x20 då är det inte så grovhugget.
Hålbilden och längden på förlängarna till broms o växelreglage är viktigt (kan jag säga som "åskådare") - prylarna borde väl sitta i bef. hål på ram/motor.Jag kan fixa det där, är det viktigt att det blir jättelikt?
- Tackar för hjälpen, o skulle gärna låta dig ta jobbet. Vet inte om jag kommer åt att mäta på hojen bara, för grejorna sitter inte precis lätt åtkomliga överallt. Ska kika på det.Tittade lite på denna och förstår följande om förlängarna du vill ha
1 De "långa" plattorna har samma avstånd mellan de två främre o de två bakre hålen. Fotpinnarna flyttas fram och fästs i hålen, plattorna fästs i de gamla fotpinnshålen
Ser ut som att plattorna är gängade i "främre" hålen så att man slipper muttrar på baksidan - det är överkurs, kräver antingen tjocka plattor eller svetsmuttrar. Viktigast på dessa plattor är att avstånd mellan hål stämmer.
2 Förlängaren på växelsidan är rak på din bild men finns också krökta på andra satser - kan vara att den hamnar nära motorkåpan - går väl alltid att kröka till själv om något tar i. Den borde vara lika lång (+gänga x 2) som fotpinnarna flyttas fram
3 Samma för förlängaren/tryckstången till bromspedalen
4 Vad som skiljer i filmen och dina plattor är att bromsledningen inte byts till en längre - istället lossar man bromscylindern - sätter den på den kortare plattan, monterar den korta plattan i bromscylinderns gamla fäste - så de hålavstånden (röda pilar) är viktiga, likaså att bromscylindern hamnar i linje med tryckstången.
View attachment 484781
Om någon gör jobbet åt dig så kan du hänvisa till denna info - den bör stämma
Jag kan göra det också men gör inget utan ritning (kan göra ritningen utan mått så får du mäta och skriva dit måtten)
Hoppas infon hjälper till att få det rätt
Undrar det - då är stången kanske M4 - ovanligt klent för länkage i fotpinnar???
Framflyttade fotpinnar Yamaha Bolt......
Tänkte så jag med och fick inte till det med hur delarna såg ut.Haha, jösses vad jag hade fel, jag tänkte mig "flytta fotpinnar litegrann för nerläggsvinklar" inte highway-pegs på glidare med halvmeterlånga reglagestänger
Hade den tanken först också, men sådana brukar vara mer detaljarbete på så när du kommenterade var jag tvungen att bildsöka för att fatta vad det varHaha, jösses vad jag hade fel, jag tänkte mig "flytta fotpinnar litegrann för nerläggsvinklar" inte highway-pegs på glidare med halvmeterlånga reglagestänger
PS - tänk på att vänstersidans plåt skall ta upp kraften från sidostödet - krävs en hyfsat rejäl plåtbit.....- Tackar för hjälpen, o skulle gärna låta dig ta jobbet. Vet inte om jag kommer åt att mäta på hojen bara, för grejorna sitter inte precis lätt åtkomliga överallt. Ska kika på det.
Anledningen till att flytta fram reglagen är för att jag är lite lång för Bolten och får knäna upp på tanken. Sen tänker jag ändå korta av själva fotpinnarna, eftersom de tar i vid nedlägg.
- Ah ja en gynstol har jag aldrig provat, men kändes det inte lite...eh..omanligt? ; )Ja det var ingen kritik på ombyggnaden, på en gyekologstol ska man ha fötterna framåt/uppåt, jag skulle nog också ha flyttat fram pinnarna om jag hade en sån
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|