Tipps på bra motard skinnställ

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Har haft i tanke att köpa mig ett motard skinnställ ett tag nu och det är väll bäst att passa på nu då dem rear ut gamla modeler inför våren:)

väger 75-80 kg, längden är ca 185cm

Vill köpa ett så prisvärt ställ som möjligt, har provat att söka runt lite på google men jag har inte hittat någon bra affär som säljer. Så ifall någon vet nån bra sida som säljer hyffsade ställ till en rimlig peng så blir jag goo och glad:)

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Sattsa på ett ordentligt helställ istället. Köpte mitt 98 som jag har här på bilden bredvid när jag åkte 125:a. Har vart i asfalten 5 ggr med det och det håller ihop än. Kostade dock 14000:- men det blir inte många kronor på 10 år.

kolla in:

http://www.fc-moto.de
http://www.mlol.de

Dom har bra priser på fjolåretsmodeller och bra frakt priser. Tar ca en vecka att få hem. Om jag ska rekomendera ett så är det Dainese Sukhoi (http://www.mlol.de/html/sukhoi.html) köpte detta i måndags :tummenupp Hur grymt som helst och riktigt rörligt för att vara ett super race ställ. Får se om detta också håller 10 år. Med tanke på din strolek så är det nog size 52 som gäller själv 183 och 80kg och ett 52 sitter som en smäck.

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Självklart ska det vara ett bra och säkert ställ, Bering såg fin fint ut likaså Alpinestars S-Moto stället. Hur mätter man så man får fram måtten så man kan köpa ett ställ som sitter som ett smäck? Jag har ingen möjlighet att prova några supermotard ställ själv för det finns inga återförsäljare här i Västerås, isåfall får det bli en tur till Stockholm eller Uppsala.

Edit: Har lelles någon av de två motard ställen så man eventuellt kan prova dem där?

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Självklart ska det vara ett bra och säkert ställ, Bering såg fin fint ut likaså Alpinestars S-Moto stället. Hur mätter man så man får fram måtten så man kan köpa ett ställ som sitter som ett smäck? Jag har ingen möjlighet att prova några supermotard ställ själv för det finns inga återförsäljare här i Västerås, isåfall får det bli en tur till Stockholm eller Uppsala.

Edit: Har lelles någon av de två motard ställen så man eventuellt kan prova dem där?

Lelles har ju en massa olika märken bara att gå å prova vilket som sitter bäst!
Vet att Superbike i gbg säljer ut Spyke motardskinnställ! Hur lång/vikt är du?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
På JWF i Skövde hänger några "Husky 4stroke" ställ, rea nu. http://www.jwfracing.se/ klicka Husabergtillbehör

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Lelles har ju en massa olika märken bara att gå å prova vilket som sitter bäst!
Vet att Superbike i gbg säljer ut Spyke motardskinnställ! Hur lång/vikt är du?

På JWF i Skövde hänger några "Husky 4stroke" ställ, rea nu. http://www.jwfracing.se/ klicka Husabergtillbehör

Det var ju sjuuukt billigt:) Största storleken är L/52, kan det passa mig tro?

Edit: Husky är väll en ordförkortning på husqvarna

Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Hur är ett vanligt skinnställ i jämförelse med ett supermotoställ? Helt obrukbart eller är det inte någon fara?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Det var ju sjuuukt billigt:) Största storleken är L/52, kan det passa mig tro?

Edit: Husky är väll en ordförkortning på husqvarna

borde kunna funka ja, husky ja

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Menar så här:

Husky = Husqvarna

Husa = Husaberg

Rätta mig om jag har fel:tungan

Hur är Spyke samt husaberg ställen? nån som har erfarenhet av dem?

Husky=husqvarna ja

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
lånar tråden lite, är 1,92 lång väger knappt 80kg så är rätt smal och lång. Nytt ställ är på g... har varit och prövat några stycken men de är oftast för korta i längden om de ska sitta tajt. har dock endast prövat "rr ställ". någon som vet bra ställ som passar lång smala?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy