Just elen minns jag tydligt för jag fick en liten åthutning, men han släppte mig iaf. Jag glömde nämligen DÖDARknappen.
Alltså, helljus, halvljus, tuta, ljustuta, blinkers, bromsljus, stödet ner=motorn slocknar, samt dödarknappen=släcker motorn. Tror det var allt, såvida jag inte glömt nåt.
Nä. Men om hojen har den funktionen så ta med det om du får göra elmomentet.Det är väl inget krav på att motorn ska dö med stödet nere och växel i?
Hej igen. Jag har fått reda på att mcn jag kommer köra upp med saknar central stöd så undrar hur jag gör nu med att kolla lager i styrningen?
Hojen är en Yamaha xj6 600 och undrar också om broms oljan där bak sitter under sadeln så man vet det.
Det är nämligen körskolans hoj och kommer inte köra mer med dom innan uppkörningen.
Sen undrar jag ang högfartsbanan. Om man väjer åt höger ska man då starta serpentin banan höger om första konen och höger efter vändningen så man vet vilken sida om man ska köra?
Det är ju ganska magiskt om körskolan inte har visat en komplett säkerhetskontroll på den aktuella hojen. Leta upp en och titta över innan för det suger att torsks på en sån skitsak. Bromsvätsebehållaren bak kan du hitta genom att följs slangarna från oket, det är sällan ett problem.
Högfartsbanan:
mc-jakten.se/mc-kort/
www.korkort.se/manoverprov/
Du får be kontrollanten lyfta upp hojen på sidan mot sidostödet. Så fick jag lära mig av körskolan förra året, även om jag aldrig hade gjort så med min egen hoj.
Haha, vet inte om du är seriös men jag fick höra liknande av min lärare. Det var dock på skoj. Hon frågade hur man gör utan centralen och då sa jag att det går väl att vicka upp den på sidostödet och då sa hon visst, visa gärna. Men jag tackade nej och då sa hon att det ska inte behöva kontrolleras på uppkörningen om hojen inte har centralstöd eller så kunde man skämta med kontrollanten och be denna hålla upp hojen.
Haha, vet inte om du är seriös men jag fick höra liknande av min lärare. Det var dock på skoj. Hon frågade hur man gör utan centralen och då sa jag att det går väl att vicka upp den på sidostödet och då sa hon visst, visa gärna. Men jag tackade nej och då sa hon att det ska inte behöva kontrolleras på uppkörningen om hojen inte har centralstöd eller så kunde man skämta med kontrollanten och be denna hålla upp hojen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|