Burre skrev:För er som inte har sett den dokumentären så rekommenderar jag er att se den...Sjukare folkslag än de där amerikanerna finns icke
Hightuned skrev:Mycket i hans kritik av det sjuka amerikanska samhäller är ju helt riktig, men när i i filmen börjar kritisera k-mart för att dom säljer kulor så gör han ju sig bara löjlig. Eller när han visar biler på en död flicka för Charlton Heston som om det skulle vara han som var ansvarig. Om dom gjorde som här i Sverige där man tvingas låsa in sina vapen, och även måste uppfylla vissa krav för att få en vapenlicens så skulle vapenbrotten säkert minska men 90% i staterna. Här hemma har sossarna och vänstern alltid kämpat för att förstöra så mycket som möjligt för sportskyttar och jägare, med trams som att förbjuda helautomatiska vapen, låta naturvårdsverket bestämma vilka vapen som dom anser att man ska få jaga med och att införa tidsbegränsade licenser mm. Men om man kunde lägga lagarna någonstans mitt i mellan våra system så skulle folks hobbies slippa bli lidande av sossarnas trånsynthet!.
Burre skrev:Uppenbarligen så fungerar vårat system? Eller har jag fel?
Tydligen gjorde han heller inte det utan Moore klippte ihop bilder från olika NRA-möten som inte hölls i samband med dödsskjutningarna. Han klippte visst friskt mellan flera möten (bla ett presidentkampanjsmöte INNAN dödsskjutningarna, ej kopplat till NRA) för att knåpa ihop en lagom svärtande sekvens med Heston. Har en länk hemma nånstans, men nu sitter jag på jobbet. Lägger upp den i morgon.dumbo skrev:<snip>
Ang. behandlandet av Charles Heston så tycker jag nog att han får stå sitt kast om han kommer och förestpåkar vapen och grejer precis efter att det förekommit dödsskjutningar och hela stan/byn är chockad och... Han kunde skött det lite snyggare IMO.
JoS skrev:Klipper Moore ihop sina filmer från flera tillfällen är det fel!
Stämmer detta faller trovärdigheten totalt för honom.
Hoppas att du har belägg för vad du skriver Ugluk!
Absolut belägg har jag inte då jag aldrig går på NRA-möten.JoS skrev:Klipper Moore ihop sina filmer från flera tillfällen är det fel!
Stämmer detta faller trovärdigheten totalt för honom.
Hoppas att du har belägg för vad du skriver Ugluk!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |