Maskertejp låter som en bra grej.Har inte monterat nån tank-pad men dekaler som ska vara centrerade på tanken. Jag brukar mäta ut å man hamnar på mitten med dekalen och sen tejpa men maskeringstejp lite utanför (ca 5 mm) på bägge sidor på dekalen som ska monteras och då har man betydligt lättare att sikta in sig rakt. Mellan de två tejpremsorna.
Det låter som ett lagom knep för ändamålet.Ett snöre från styrhuvudet draget till mitten någonstans bak på hojen. Svårare än så behöver det ju inte vara.
Eller så kallar man det konst, då kommer man undan med precis vad som helst Är man fortfarande lite orolig så slänger man in ett "unik" också!Bara slänga på den och ge fan i att överanalysera det efteråt ?
Ett snöre från styrhuvudet draget till mitten någonstans bak på hojen. Svårare än så behöver det ju inte vara.
Om cykeln är rak, ja...
#bränsleförnyångest
Jag har ett ännu värre problem, jag vill ta bort tankpadsen på min hoj, men tyskarna ingick pakter med dom mörka andarna när dom kokade ihop det limmet Det är ju dessutom plast, så jag är inte alls sugen på att värma bort dom.Den tankpaden är ju busenkel att centrera jämfört med de som sätts på sidorna av tanken.
Där har man inte mycket att gå efter.
"Ramsned? Näe, du vet, det är bara tankpadsen som sitter lite snett"Är hojen så ramsned att det märks på tankpaden har man större problem att fixa
- I Martys fall var nog största utmaningen den centralt monterade pad:en.Stompgrips?
Historiskt sett(!) har det inte funnits så många människor som haft möjligheten att se båda sidor samtidigt.
View attachment 472529
Jag har ett ännu värre problem, jag vill ta bort tankpadsen på min hoj, men tyskarna ingick pakter med dom mörka andarna när dom kokade ihop det limmet Det är ju dessutom plast, så jag är inte alls sugen på att värma bort dom.
"Ramsned? Näe, du vet, det är bara tankpadsen som sitter lite snett"
Ja fy fan, det har man gjort många gånger, monterat alltså.På det glada 80 talet var det populärt att sätta glastaklucka på bilar som inte hade taklucka från fabrik.
Mer än en taklucka hamnade inte helt mitt på taken, trots medföljande pappersmallar.
Sen fanns det dom som lyckades montera luckan åt fel håll, med öppningen framåt.
Min tank är målad på sidorna, så att montera tankgrepp är faktiskt enklare.Den tankpaden är ju busenkel att centrera jämfört med de som sätts på sidorna av tanken.
Där har man inte mycket att gå efter.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari