Tips inför Englandsresa....

Heale

Guest
Funderar på att åka över till GB, främst norra delarna o skottland under hösten. Tror det blir ca 2 veckor. Troligtvis blir vi 4st som åker och eftersom de andra saknar mc så blir det med bil:huvet
Tänkte dock passa på att inhandla diverse saker till mc men även verktyg till min firma.

Så söker nu tips. Vad är bästa sättet att ta sig dit? Ska man ta med bilen eller billigare att flyga, hyra bil och skicka hem köpta saker med DHL?
Är mest sugen på att ta med bil, vad ska man räkna med att det kostar?
Tacksam för tips, även om saker som vi ej bör missa. Huvudintresset är musik o whiskey.:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har gjort ett par resor, första gången var med egen bil med dfds via Göteborg - Newcastle, men den linjen går inte mer vad jag vet, det är 'la någon form av roro-färja numera.

Tämligen dyrt och trist, hyrde bil och flög med Ryan senast, att köra högerstyrt med manuellt går fort att lära sig, och det blir smidigare i deras vänstertrafik med.

Hyr ni bil och rör er i de norra delarna, och gillar stygga bergochdalbanor - försök få in en heldag på Alton Towers...jag har varit där tre gånger, och vill dit igen... :D

Se upp med deras skumma helgdagar, bäst vad det är har de en sådan "banking holiday" och varenda litet krypin är fullbokat...långt i förväg.

/J

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
När dom frågar om du vill ha pomfritz till lasagnen så är rätt svar:NEJ!
I skottland så fråga dom om jag ville ha chips till lasagnen! :D

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Ska du åka färja över Calais-Dover så se till att boka ett dygn i förväg. Jag kollade i förväg på denna sida och tänkte att jag tar det när jag kommer fram. Men det kostade dubbelt om man inte bokat ett dygn i förväg som sagt. 110 euro istället för 55 då jag åkte.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning