Tips inför uppkörning med 525 motard

Brooklyn

på G.
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
525 Motard.
hej!
ska köra upp nästa vecka i linköping (?!) för begränsad (självklart är ju inte hojen det, men det vet ju inte kontrollanten)
behöver jag ha 2 backspeglar, eller räcker det med en?(finns ju bara fäste för en på hojjen) vet dock att man kan skaffa speglar som man kan montera på styret, men som sagt, är det ett MÅSTE med 2 backspeglar?
och vart kan jag skaffa billiga backspeglar?

är det något mer jag bör tänka på förutom att montera av helsystem och sätta på original? :tuttar :confused:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag körde upp med bara en backspegel. Men jag vet inte hur reglerna är..

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ljudnivån kollar han ju knappast iaf...

Se till att all el funkar & sätt dit en spegel samt stooooooooooooora reg skylten.

Det som är viktigt är att du tar med reg pappret, annars kan han neka dig uppkörning.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Det som är viktigt är att du tar med reg pappret, annars kan han neka dig uppkörning.[/QUOTE]

Har en polare som nekades uppkörning pga det, hjälpte inte heller att han skulle få det ditfaxat utan fick beställa ny tid helt enkelt.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Så trodde du att han inte visste att hojen var typad med strypning går du på nit.

Är däremot hojen typad med strypning men grejorna inte är monterade så har du snarare en fördel.

Strypta skräp hojar är ju nästan omöjliga att hinna upp i lagom fart i kurvbanan med... =)

Brooklyn

på G.
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
525 Motard.
Så trodde du att han inte visste att hojen var typad med strypning går du på nit.

Är däremot hojen typad med strypning men grejorna inte är monterade så har du snarare en fördel.

Strypta skräp hojar är ju nästan omöjliga att hinna upp i lagom fart i kurvbanan med... =)

precis, den är avstrypt, men på pappret så är den "strypt" :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...