Tips MC-kapell efterfrågas

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tänkte köpa nytt mc-kapell då hojen kommer stå ute enstaka helger under sommaren/hösten. UV-skydd samt vattentätt står på önskelistan. Så länge man lämnar en glipa mellan mark och kapellet/hojen så kommer det ju kunna ventileras hjälpligt.

Tips och råd mottages tacksamt!

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag har kört med Biltema, det är ok vattentätt. Klarar ett normalregn. Biltemas kapell är fula, tråkiga och intetsägande, särskilt när de blivit lite solkiga. Alltså precis vad man vill ha ute (och inne). Billiga och hållbara är dom också.

Det finns bättre så klart, men jag tycker Biltemas är kanon just för att de ser så Biltema ut.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har kört med Biltema, det är ok vattentätt. Klarar ett normalregn. Biltemas kapell är fula, tråkiga och intetsägande, särskilt när de blivit lite solkiga. Alltså precis vad man vill ha ute (och inne). Billiga och hållbara är dom också.

Det finns bättre så klart, men jag tycker Biltemas är kanon just för att de ser så Biltema ut.

Det är den stora fördelen med sådant kapell att det ser tråkigt och intetsägande ut. Då är det mycket större risk att folk inte lägger märke till den när går förbi och slipper något fyllo eller snorunge som pillar på den.
Jag har ett simpelt kapell med mig när åker på semester och parkerar utanför hotell

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har använt deras kapell sen 2007. Funkar för mina behov. Och mina hojar står ute året runt. Var precis på Biltema i Gustavsberg i kväll och köpte ett kapell till, innan dom försvinner för gott. Fanns nästan inga hojprylar kvar.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Biltema hade jag testat om jag vore dig. Själv täcker jag styret med kapellet till min weber grill…

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag använder också Biltemas kapell. De har en tendens att spricka upp efter några år och de håller ju inte väta ute så bra, men skyddar mot solen iaf ( och insyn )

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Har ett biltema nu, hade ett från xlmoto tidigare och det kanske var lite bättre men när det gick sönder i samband med att hojen blev påkörd när den var parkerad så fanns det inga på xlmoto så det blev ett från biltema. Funkar helt ok tycker jag

Skickat från min H8324 via Tapatalk

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag tänker, föga förvånande, rekommendera Biltemas :D

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Jag har testat Biltema och det jag hade var inte vattentätt utan var mer för att skydda från damm.
Köpte ett vadderat Oxford för tre säsonger sedan som håller än och är även vatentätt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning