Tips om öppna ytor att öva MC på

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Behöver tips på öppna ytor i Stockholm att öva snabbstyrning och lite andra saker på. Jag antar att Älvsjömässan är svår numera med sina betongsuggor. Några förslag?

/Freppa
 

MarAtt

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Solna/Stockholm
Hoj
Honda 650 Transalp -01
Finns en bra parkering vid Solvalla, en där jarla kör sina övningar med koner, och sen en stor grus. Bakom brommagolfen finns en del av landningsbanan, dock osäkert hur det funkar för privatperson att köra där, in kommer man ju iaf. Där körde jag 70,90 broms, konbana mm. Ikea barkarby, coop bromma, mfl.
 

sam.g

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Sollentuna
Hoj
2010, Kawasaki ER-6n
Hur ser det ut på Barkarby Flygfält? Åkte runt för att hitta ingången, men förgäves. Hamnade vid nå värdshus sen så tog det stopp om man inte vill köra in på en skogsväg (naturreservat), men det vågade jag inte! Har för mig att St Erik trafikskola tränar där. Kan man smita in och träna lite privat? Vilka tider?
 
Last edited:

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Jag och alla jag känner kör på tullinge flygfält (där man kör upp) alla banor står redo :lol man får åka brevid bommen bara sen gångvägen en bit perfekt när man skulle köra bakhjul och fick en flygraka att öva på :yoparty
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Hur ser det ut på Barkarby Flygfält? Åkte runt för att hitta ingången, men förgäves. Hamnade vid nå värdshus sen så tog det stopp om man inte vill köra in på en skogsväg (naturreservat), men det vågade jag inte!

du har ju en er 6a, bara att gasa det är ju som en offroad" nästan.. :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
... perfekt när man skulle köra bakhjul och fick en flygraka att öva på :yoparty

skulle ju vara perfa för det ändamålet. men nu hyr ju flertalet skolor banan/marken där eller vad det nu är. blir det inte ett jäkla ståhej om man blir ertappad för "trespassing" ? :D eller är det lugnt att planka in o öva på? :D
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
skulle ju vara perfa för det ändamålet. men nu hyr ju flertalet skolor banan/marken där eller vad det nu är. blir det inte ett jäkla ståhej om man blir ertappad för "trespassing" ? :D eller är det lugnt att planka in o öva på? :D

Tyvärr är det "olaga intrång" att vistas där utan arrendatorns medgivande. Att köra vid sidan av en låst bom som någon skrev, kommer förmodligen inte att anses som ett medgivande.
//Micke
 

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Inte med färdigmålade banor som är avstängd för övrig trafik eller?

Tror inte att markeringarna finns kvar :va men parkeringen är tre gånger större och det finns inga hinder på parkeringen som alltid är tom :krama

Edit: Tråden är ju 4år gammal! :näsblod:huvet:D
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Hur ser det ut på Barkarby Flygfält? Åkte runt för att hitta ingången, men förgäves. Hamnade vid nå värdshus sen så tog det stopp om man inte vill köra in på en skogsväg (naturreservat), men det vågade jag inte! Har för mig att St Erik trafikskola tränar där. Kan man smita in och träna lite privat? Vilka tider?

Bara att fortsätta förbi värdshuset genom allén bort mot infarten vid hangarerna. Brukar vara öppen kvällstid/helger då flygklubbens medlemmar bedriver verksamhet (vilken antagligen inte är lika intensiv längre då det råder flyförbud nu).
Det finns (minst) två övningsbanor på området. Jag övade själv en hel del där förra våren när jag skulle ta körkort. Så är en bana upptagen av en körskola så bör man nog kolla in den andra alt. kolla om det är ok att man tränar samtidigt (gjorde jag vid ett par tillfällen då båda banorna var upptagna och det gick alldeles utmärkt att öva samtidigt bara man lät körskolan ha "första tjing" på de olika momenten). Självklart så hade jag en handledare med mig. Annars hade de nog börjat undra...
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Tror inte att markeringarna finns kvar :va men parkeringen är tre gånger större och det finns inga hinder på parkeringen som alltid är tom :krama

Edit: Tråden är ju 4år gammal! :näsblod:huvet:D

Säg det till den som återupplivade tråden. Jag försöker bara vara hjälpsam
:).
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
är det någon som kan tipsa om ett bra ställe att träna i nacka området?

Parkeringen vid Hellasgården i älta!, ligger kanske bra till för dig. Där finns konplaceringen sprayad i asfalten.
//Micke


Sen bolltvåa,
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top