Tips om bra sporthandskar?

P.Bateman

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Honda CBR600
Är sugen på nya sporthandskar, vilka skulle ni rekommendera? alpinestars? berik? arlen ness? tacksam för svar.:rolleyes:

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
HELD Phantom med känguru/stingrocka/kolfiber eller varför inte ett par RACER HighEnd med ihopsydda ring-lillfinger/äkta kolfiber, inte helt gratis men man har bara två händer och tio fingrar.

Just nu vinterpriser på lagerförda modeller.

PM:a om du vill veta mer.

Micke

Bifogat

• 2510_98.jpg
    2510_98.jpg
    19.6 KB · Visningar: 92
  • Racer HighEnd sil.jpg
    Racer HighEnd sil.jpg
    16.1 KB · Visningar: 119

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har a-star gp-plus och är helnöjd förutom att ögglan som handledsspännet är lite klen! Dyra ja men om du inte kraschar är dom outslitliga! Kolla fc-moto.de förra årets handskar till grymma priser!

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Har a-star gp-plus och är helnöjd förutom att ögglan som handledsspännet är lite klen! Dyra ja men om du inte kraschar är dom outslitliga! Kolla fc-moto.de förra årets handskar till grymma priser!

Dom slits lika fort som andra märken tyvärr, trots det löjligt höga priset i Sverige.
Mina gp-plus höll inte längre än mina mycket billigare A-stars värsta, tyvärr.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Dom slits lika fort som andra märken tyvärr, trots det löjligt höga priset i Sverige.
Mina gp-plus höll inte längre än mina mycket billigare A-stars värsta, tyvärr.

Fi fan jag är lite för ny för att ha haft dom flera säsonger men trodde inte det var något slitage direkt! Med tanke på att mina kostar 1800:- i butik borde de hålla jefligt länge då det trots allt är hanskar vi snackar om...illa:huvet

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skulle rekommendera Bröderna Hörbergs egna handskar. Kostar 1100 kr och skyddar lika bra som dubbelt så dyra handskar och lite till.

Mina har klarat sex krascher och 1,5 säsong både bana och landsväg. Lite missfärgade, ja, men det får man nog räkna med om man köper vita... ;)

http://www.brh.se/ :tummenupp

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Fi fan jag är lite för ny för att ha haft dom flera säsonger men trodde inte det var något slitage direkt! Med tanke på att mina kostar 1800:- i butik borde de hålla jefligt länge då det trots allt är hanskar vi snackar om...illa:huvet

Hmmm, då får du en väckarklocka av oss som kört lite längre än dig.

Till att börja med så beror slitaget mycket på körstilen.
Många får köpa nya handskar varje säsong pga aktiv körstil.
Sömmarna är tydligen inte av björntråd eller liknande vilket dom borde vara på så dyra handskar.
Skinnet är tunnt för känslans skull och därmed ömtåligt.
Vill du ha handskar som håller länge ska du satsa på touring eller liknande.
Nackdelen med touringhandskar är att dom ofta saknar hårda skydd över knogar och handlov.

überkill

Guest
Lägg pengarna på Alpinestars i 1000 kr+ klassen så kommer du bli nöjd. Så som jag misshandlat mina med regn och skit så är de fortfarande som helt nya!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har ett par Alpinestars GP-Tech & är mer än nöjd än så länge. 200€ i Tyskland känns bra jämfört med vad de sämre modellerna kostar i svensk butik.

P.Bateman

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Honda CBR600
Många intressanta svar men man får väl helt enkelt prova sig fram å se vilken som känns bäst och utgå från att man får vad man betalar för, a-stars gp tech verkar säkra men smakar det så kostar det.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Halvarssons Dino! :tummenupp
Håller och krascha med. Sitter sjönt. Snygga.
Vad jag har förstått om man lyssnar på säljare och folk som har erfarenhet av dessa handskarna så behöver man lägga, iallafall 1000kr till för att komma upp i samma klass på övriga märken tex. A-stars, berik osv.

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Handskar

Jag funderar på att köpa nya handskar och jag fryser så J***a lätt om händerna och handleder.

Hur är fodringen i de ovannämnda?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Halvarsson Apex!!!
Haft dom i snart 3år. Supersköna, säkra och rätt billiga också :tummenupp

Sen jag skaffade mina så har fem-sex st polare skaffat såna också :hihi

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Många intressanta svar men man får väl helt enkelt prova sig fram å se vilken som känns bäst och utgå från att man får vad man betalar för, a-stars gp tech verkar säkra men smakar det så kostar det.

Iofs sant, men använder man sig av sidor som FC Moto och liknande så klarar man sig rätt så billigt undan. Iaf jämför med i Svensk butik. Ett par GP Plus för under 100€ tycker iaf jag är riktigt billigt med tanke på att många butiker vill ha 1800-2000:- för dom.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
En prisvärd hanske är Halvarssons Dino för 1099kr ska själv köpa ett par.
Min mest hållbara handske av alla jag haft är Kushitani men storlekarna är lite konstiga (gjorda för japs händer).

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras