Tips om on/offroad önskas

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hej!

En kompis som äntligen förstått att man skall köra hoj har nu fått idén att han skall hänga på ett par kompisar som nyss köpt nya BMW G 650 Xchallenge. Han har ca 35-40 tusen att spendera och funderar på en KTM 640 LC4. Han vill ha en bra MC som han slipper meka med (har lessnat efter att ha kört gokart i många år). Motivet han använder eller i alla fall använder för sin sambo är att det skall vara ett motionsredskap mao måste hojen fungera i lätt terräng med även funka på landsväg. Finns det någon här som vill komma med några tips om lämpliga modeller i nämnda prisklass?

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Hej!

En kompis som äntligen förstått att man skall köra hoj har nu fått idén att han skall hänga på ett par kompisar som nyss köpt nya BMW G 650 Xchallenge. Han har ca 35-40 tusen att spendera och funderar på en KTM 640 LC4. Han vill ha en bra MC som han slipper meka med (har lessnat efter att ha kört gokart i många år). Motivet han använder eller i alla fall använder för sin sambo är att det skall vara ett motionsredskap mao måste hojen fungera i lätt terräng med även funka på landsväg. Finns det någon här som vill komma med några tips om lämpliga modeller i nämnda prisklass?

Ktm 990 kolla testet i senaste Bike:yoparty Rastar sporthojjar, inga problem att skicka upp framhjulet i luften.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Definera lätt terräng :) Om det rör sig om vanligt grusbus och en och annan liten stig i skogen så går det tills nöds att tuffa runt med 150kg 640LC4 eller varför inte en XR650. Dessa går också ganska bra på landsväg även om det blir surrigt i högre farter. Eller för en mindre plånbok - XT600 eller liknande.

Skippar man småstigarna funkar Africa Twin, KTM Adventure m.fl. (de stora nyare twinnarna är dock dyra fortfarande).

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Definera lätt terräng :) Om det rör sig om vanligt grusbus och en och annan liten stig i skogen så går det tills nöds att tuffa runt med 150kg 640LC4 eller varför inte en XR650. Dessa går också ganska bra på landsväg även om det blir surrigt i högre farter. Eller för en mindre plånbok - XT600 eller liknande.

Skippar man småstigarna funkar Africa Twin, KTM Adventure m.fl. (de stora nyare twinnarna är dock dyra fortfarande).

Offroadkörningen kommer nog inte vara alltför tuff, de han avseer att hänga på har ju BMW G 650 Xchallenge hojar och även om jag inte vet exakt vad de går för så är det långt ifrån några renodlade endurohojar.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Det låter lite som att det är en xr650 som han ska ha. Lite jobbigt utan elstart skulle jag tycka, men har man bara lärt sig så går det ju fint att kicka.
Så jag lägger min röst på en arbetshäst :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning