Tips om ryddskydd åt mig (188 cm)

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Tjena!
Kan någon tipsa mig om ett bra ryggskydd som inte är måttsytt efter en japan? Jag är 188 cm lång, men det mesta verkar vara gjort för folk som är runt 170 cm...

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
lembit_pet skrev:
Tjena!
Kan någon tipsa mig om ett bra ryggskydd som inte är måttsytt efter en japan? Jag är 188 cm lång, men det mesta verkar vara gjort för folk som är runt 170 cm...

Min man är 191 och lång rygg, har ett Dainese... :tummenupp

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
lembit_pet skrev:
Tjena!
jag har ett UFO CE-175 och är 186cm lång, passar jättebra. nästan snudd på att det är lite för stort :)

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
lembit_pet skrev:
Tjena!

Prova Halvarsson Track. jag är 196cm och den större storleken (L eller XL) sitter kanon på mig.

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
lembit_pet skrev:
Tjena!
Är själv 190cm lång och kör med ett Dainese Wave ...

tycker detta är helt grymt faktiskt, inte alls lika varmt som många andra jag testat...

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Indigo skrev:
Är själv 190cm lång och kör med ett Dainese Wave ...

tycker detta är helt grymt faktiskt, inte alls lika varmt som många andra jag testat...

Strax över och har samma, funkar kanon men vill gärna "glida upp" lite! :fatta!

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Tack, jag var nog slö som inte kollade för nu ser jag att det finns längre varianter över allt...

Nu när jag fixat ryggskydd måste jag fixa kläder och ett garage och leva på müssli hela vintern så jag kan köpa en häftig hoj till våren. Måste dock bestämma först vilken hoj jag vill ha så jag kan köpa kläder som motsvarar cykeln! Fan vad svårt. Finns det nån bra som jag kan skjutsa fjällan på utan att hon ramlar av? Jag vägrar ju köpa en gubb-custom...

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
lembit_pet skrev:
Tack, jag var nog slö som inte kollade för nu ser jag att det finns längre varianter över allt...

Nu när jag fixat ryggskydd måste jag fixa kläder och ett garage och leva på müssli hela vintern så jag kan köpa en häftig hoj till våren. Måste dock bestämma först vilken hoj jag vill ha så jag kan köpa kläder som motsvarar cykeln! Fan vad svårt. Finns det nån bra som jag kan skjutsa fjällan på utan att hon ramlar av? Jag vägrar ju köpa en gubb-custom...

Om hon är vig kan hon åka med på det mesta :hihi

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Halvarssons grejor är gjorda för oss resliga nordbor. Fina doningar!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jag är med 187cm och är ute efter ett Halvarsson Track var hittar jag det? letat men inte hittat.

/Regards Cel

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...