Lee.friedlander
Ny medlem
Undra helt enkelt vad ni kör på för kedjespray, Vad e bäst?? Och vad e sämst??
Brukar ni rengöra kedjan med en borste eller nåt sånt? Fastnar ju en del klägg på den ibland...
Profi DryLube (Putsb*g)
Själv använder jag Motuls kedjespray. Fungera alldeles utmärkt och klanderfritt. Har en god smörjförmåga och sitter faktiskt kvar hemskt länge. Ja t.o.m efter jag tvättat maskinen så är kedjan "kletig". Brukar ändå efter varje tvätt smörja på lite.
Om man inte tvättar hojen skulle jag tro att det sitter kvar smörjmedel 50+ mil utan problem. Nja, biligt kanske det inte är, 120kr för en burk (tror det är en 100ml), men hellre lite dyrare och det fungerar än billigt crap.
Fördelar enl mig:
Rinner ej
Lätt att applicera
Lång livslängd
Goda smörjegenskaper
Skummar inte
Skvätter inte massa smörjmedel efter man applicerat
m.m.
Brukar ni rengöra kedjan med en borste eller nåt sånt? Fastnar ju en del klägg på den ibland...
Hade kardan på förra hojen så nu har man ju blivit lite bekväm av sig!
Biltema
Seriöst?
Detta är den sämsta skit jag provat, kladdar, rinner och stänker så in i h-vete. Trots applicering på varm kedja. Avråder!!!
Seriöst?
Detta är den sämsta skit jag provat, kladdar, rinner och stänker så in i h-vete. Trots applicering på varm kedja. Avråder!!!
Använder precis en sån där och biltemas lampolja.
Torkar av med trasa.
Den borsten är kanon. Spraya lite med lampolja på kedjan, skrubba av med borsten, torka med trasa. Som nytt sen, bara på med ny smörja och ut och gasa. Eller vänta ett tag så oljan torkar lite.
Vill man vara extra noga värm kedjan med varmluftspistol innan du smörjer.
Räcker det med endast kedjespray (typ chainlub) efter rengöring med lampolja och borste, eller bör man ha på kedjewax också efterråt?
Blir det bättre med båda, eller bara tårta på tårta?
Ni som rengör kedjan med Biltemas lampolja, är det denna?: Art nr 36-1541 1L 39,90:-
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|