Tips på belöning önskas

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag och en polare kör en insats mot bukfetman och har för avsikt att gå ner ett visst antal kilo på fyra månader. Om båda klarar sina mål har vi tänkt ge oss själva en gemensam belöning, men jag behöver tips på vad vi kan göra?

Vi har tänkt lägga nånstans runt 1000-2000:- var i potten och tanken är att vi ska göra något kul som vi annars inte gör och som kan motivera oss när chipspåsen lockar på lördagskvällen.. Fre-Sön är väl längsta tiden vi kan få permission hemifrån skulle jag tro.

Båda är ca 35år och familjefäder, bor strax söder om Gävle och gillar natur, musik, mat, motorer, fart och adrenalin. Vi är inga sportnördar så fotbollsresor och liknande går bort. Har funderat på tandemhopp men det har jag redan gjort så det är inte förstavalet direkt. Kanske ta ett snorbilligt flyg nånstans, bo på vandrarhem, dricka öl och njuta av att vara barnfria? Eller ta bilen till nån nationalpark, packa med oss fiskespön, tält och vandra i några dagar. Har kollat lite på Grövelsjön och Fulufjället som ligger 4-5h bort.

Har ca 1h till Uppsala och 2h till Sthlm så det är inga problem att ta sig dit om ni har tips på saker att göra där.

Alla realistiska förslag är välkomna :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Gick Padjelantaleden för 1 1/2år sedan och Sarek vore grymt, men 180mil T o R fungerar inte på en helg. Därav tankarna på Grövelsjön som ligger 5h bort.

Downhill i Järvsö var ett bra förslag, det får stå med på listan över alternativ :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såg igår att man kunde flyga till Kap Verde för 499.-
Det är ju galet billigt.

Annars kan ni kanske lägga degen på en liten gemensam hojtur (om han har hoj?)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Moto GP vore grymt, men klarar man verkligen av att genomföra det på max 2000:-/person?
Dublin är värt att kolla upp. *Edit* Pengarna räckte bara till flyget-

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Moto GP vore grymt, men klarar man verkligen av att genomföra det på max 2000:-/person?
Dublin är värt att kolla upp!

Tveksamt... Men lägger ni lite pengar i månaden så kan ni ju komma upp i ganska höga belopp i slutänden. Typ en 500:- fram tills säsongsavslutningen i höst.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tycker ni skall sätta ett kilopris. För varje kilo som TS går ner måste hans polare dega in 1000.- i potten.
Kan bli en riktigt fin resa om ni lyckas gå ner 8-10 pannor var :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haha, ja det vore något. Tyvärr finns inte ekonomi till det, hustak ska bytas, kamin installeras, garage byggas...
Har gått ner mer än 4kg redan så det skulle bli en dyr historia, målet för min del är -15kg.

Vad det gäller Moto GP så blir det lite för utdraget, vill göra något som belöning i Maj/Juni och det ska inte vara allt för krångligt och tidsödande. Men som sagt, 2000:-/skalle och fre-sön är ok om det är något riktigt kul :)

Ska tilläggas att polaren inte har hojkort, har dock kört lite cross i yngre dagar. Men banåkning och hojresor över lag är tyvärr inte aktuellt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Haha, ja det vore något. Tyvärr finns inte ekonomi till det, hustak ska bytas, kamin installeras, garage byggas...
Har gått ner mer än 4kg redan så det skulle bli en dyr historia, målet för min del är -15kg.

Vad det gäller Moto GP så blir det lite för utdraget, vill göra något som belöning i Maj/Juni och det ska inte vara allt för krångligt och tidsödande. Men som sagt, 2000:-/skalle och fre-sön är ok om det är något riktigt kul :)

Ska tilläggas att polaren inte har hojkort, har dock kört lite cross i yngre dagar. Men banåkning och hojresor över lag är tyvärr inte aktuellt.

Flyg lyftballong då? Jag kan nog fixa ett bra pris.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Luftballong står på att-göra-listan, men det får nog bli med frun tror jag. Känns lite för mjäkigt att göra med en kompis ;)

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
+1 på downhill i Järvsö!
Var där och cyklade lite i somras, grymt kul!
Ligger ju på rätt avstånd för er också, inom budgeten och kör man hoj och/eller cross och gillar fart och adrenalin i allmänhet kommer man älska downhill-cykling!
Sen kan ni nog gå ner ett kilo eller två där också som en bonus, det är sjukt jobbigt nämligen :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO