Tips på billiga och "bra" märken på allvädersjackor o byxor.

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Tjena, är i tagen o ska börja övningsköra nu för att förhoppningsvis ta A-kort nästa år pga ekonomiska faktorer osv.

Har köpt en hoj, hjälm och stövlar men nu börjar ekonomin tryta lite så jag skulle vilja ha lite tips på hyfsat bra allvädersjackor med skydd i eller iaf plats för och som är vattentät med urtagbart vinterfoder. Ska va lite sport/touring stuk.

Har kollat på Spada Rpm t.ex men den verkar inte vara så fodrad? Alla tips uppskattas enormt och har ni själva nåt i bra skick liggandes och vill bli av med så hojta till:). Har storlek L tror jag vad jag läst mig till;-). Vill helst ha svart eller iaf mörkgrått eller liknande :)

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Billigare och bra versioner av allväderskläder med många gånger godkända skydd hittar du på t ex Handelsboden, Jula, Biltema.Handlar du liknande ställ hos en mc handlare så får du betala extra för märket. :crash

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Lägg en bevakning på blocket. Det dyker upp hela tiden.

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Tack för tipsen;-). Vill ju helst ha nytt egentligen iaf jackan, byxor kan jag nog tänka mig begagnade.
Tänkte mest på att kunna söka på olika märken via Ebay.de och övriga världen så tips på bra budgetmärken från utlandet uppskattas :). Har ett par Spadabyxor för enduro som jag använt ett tag och dom gillade jag men hur är dom i övrigt ni som testat Spada alltså ;-). Hjälmen köpte jag på handelsboden men hittade inget som lockade när det gällde byxor och jacka i min prisklass.

Opec

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2013
Hoj
Kawasaki Er6-n 08
Finns hur mycket som helst på blocket som är i stort sett nytt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...