Tips på bra öppningsbara integralhjälmar?

matbe

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Hoj
2011, Kawasaki ER-6N
Har glasögon och funderar på att köpa en öppningsbar integralhjälm som skall gå att öppna/stänga med en hand.

Någon som kan ge tips på några bra sådana hjälmar?:confused:

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Kan ju säga att jag själv är på väg att byta min flipfronthjälm. En Nolan N-103. Den är tung, brusig, dragig i högre farter och har ej dubbel d-ringsspänne. Hade helintegral innan (billig x-lite) och bytte just för att slippa krånglet med glasögon.

Men nu vill jag verkligen ha en "riktig" hjälm igen då komforten och säkerheten är värd lite extra krångel med brillerna tycker jag! Och nu använder jag linser mer. Men naturligtvis ska du köpa öppningsbar om du hittar en du kan leva med. Schubert C3 har jag hört att många gillar. Även Cabergs modeller verkar funka.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Skippa öppningsbar hjälm, De brusar och är tunga. Det finns ett antal icke öppningabara hjälmar med urtag för oss som behöver glasögon. De bullrar mindra och är lättare. På pappret är 300-500 gr inte så mycket men det gör stor skillnad i fart. Kolla vilken hjälm som passar just din skalle, det är viktigaste, inte vilket fabrikat som är på mode just nu, eller är dyrast.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...