Tips på bra MC-affär

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
Hej alla,

Jag och polarna ska ut på en lite roadtrip om någon vecka. Tänkte under vägen stanna till på några MC-butiker. Naturligtvis blir ett besök på Lelles i Uppsala. Finns det några andra bra butiker man inte får missa. Dom ska helst ligga när E4:an och ligga nånstans mellan Uppsala > Norrköping. Vill kika på beggade hojjar men även skinnställ, hjämlar osv.

Tack på förhand!
 

Dark_Messenger

Guest
Är ni verkligen säkra på att ni vill stanna på lelles? :tungan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
MC-Varuhuset i Norrtull (Sthlm alltså), Honda City i UpplandsVäsby, i hägersten har du AVA och lite fler bredvid varandra.
 

Dark_Messenger

Guest
Lelles är väl okej så länge man inte köper på postorder eller ska ha delar?
Vad jag upplevt så är det inget fel på dom så länge man håller sig till utrustning.

Ja det är sant. Absolut inte trevligaste lirarna i branschen men handlar man på plats får man åtminstone grejorna till skillnad mot postordershopping av dom. :näsblod

MC-Varuhuset i Norrtull (Sthlm alltså), Honda City i UpplandsVäsby, i hägersten har du AVA och lite fler bredvid varandra.

Dom är riktigt dryga och otrevliga dock.
 
Last edited:

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Ort
nära :)
Hoj
Yamaha FZ6a
Stämmer helt!

De är riktigt otrevliga.

Och när man ringer dem så svarar de snabbt, ber dig vänta och lägger luren åt sidan. Medan du väntar dock kan du lyssna till hela deras samtal med andra kunder som ligger ju förre. Lite konstigt..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var på Lelles för första gången i helgen faktiskt. FY FAN vilken sugig butik. Som en turkisk bazaar. Allt i en enda röra. Inget för mig.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Åk ett par mil extra och besök Bike Stop i Linköping. Hälsa från Jens så ordnar Clas till bra priser åt dig.

/ Jens
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Din MC i Sollentuna.. Ett stenkast från vägen.
 

Invalido

Guest
Ja det är sant. Absolut inte trevligaste lirarna i branschen men handlar man på plats får man åtminstone grejorna till skillnad mot postordershopping av dom. :näsblod



Dom är riktigt dryga och otrevliga dock.

säg inte så!skickade ju efter massa saker i dag o betalade i förväg:gnissla
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har väl inte besökt en enda Butik i sthlm som både har bra urval och service men AVA har ju rätt schýsst butik även om en del av personalen är sådär...

Annars är väl en av dom bättre jag besökt Norrlands MC och även Yamaha Center i Ume! På Norrlands jobbade det iaf en rätt schysst :tuttar också....
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Lingwalls i Gävle,, kanon trevliga, jag kom dit en lördag precis när dom skulle stänga, inga problem dom lät mig prova ställ etc etc i en timme till fick precis den hjälp som saknas i Stockholm, handlade för några tusen och fick typ 10-15% rabatt + 1 liter motorolja dessutom skickade dom ett par saker som ej fanns på lager, självklart fraktfritt.
Och då va det ändå första gången jag va där. Kommer absolut besöka dom igen.:)
Har ej hittat någon bra mc affär i Stockholm.:arsele
 

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Jag har haft en del kontakt med DIN MC och har bara goda erfarenheter och som tidigare nämnt så ligger det precis vid E4an.

Vill stämma in i varningen mot AVA, var länge sen jag var i kontakt med dem nu eftersom jag under inga omständigheter tänker låta dem profitera på mig, men under den tiden jag handlade där blev jag vettigt bemött nån enstaka gång och resten av gångerna var det riktigt dåligt.
 

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
N/A
..

tack för alla svar.. då har jag lite att gå på. Det jag hört om Lelles är att dom har ett stort utbud. Bor själv i Umeå och kan hålla med om att på Norrlands är dom riktigt trevliga.. men tyvärr litet utbud av allt..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top