Tips på bra o prisvärda dv kameror!!!!!!!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Funderar på o köpa en dv kamera o nu har jag kollat runt lite på olika modeller, jag behöver inte ha nån för 25 djupa men jag vill heller inte ha nån skit kamera..

Så nu undrar jag vilka kameror ni har och fördelar/nackdelar kanske pris osv!
Ös på med tips o länkar bara :tummenupp
//D
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Det finns med både Band,Minnes kort, Sen har du en med Dvdram skiva.
Jag köpte en tv kamera på Elgiganten för 4500 den är precis lagom storlek o allt.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
"Sen har du en med Dvdram skiva."
Spelar den in direkt på en dvd skiva då eller hur menar du ? :va

"Jag köpte en tv kamera på Elgiganten för 4500 den är precis lagom storlek o allt."

Vad är de för märke/modell ?
 

MikkE

Guest
med DV kameror kan man egentligen gå efter pris. ju dyrare desto bättre och med mer funktioner.
jag skulle lägga ut minst 5 eller 6k på en. min är värd ca 9k och fick den för 7k :) NY!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
MikkE skrev:
med DV kameror kan man egentligen gå efter pris. ju dyrare desto bättre och med mer funktioner.
jag skulle lägga ut minst 5 eller 6k på en. min är värd ca 9k och fick den för 7k :) NY!

Jo det är säkert sant, brukar vara så med det mesta man köper!
Vart köpte du den då ?
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Slappa skrev:
Jo det är säkert sant, brukar vara så med det mesta man köper!
Vart köpte du den då ?

DVcam är band, digitalt lagrat.. inget konstigt med det..
Vill du sedan redigera är det DV anslutning som gäller, mig veterligen har inte DVDram kamerorna det som sparar direkt i nån mpeg stream som inte är rolig att ha och göra med när man sen vill redigera.

finna många bra kameror.. www.cyberphoto.se recenserar mycket, ta en titt där.. själv gillar jag panasonics GS200 med tre CCD = mycket bra färgåtergivning och bra ljuskänslighet.

/KetogaN
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Tänk på att alla dv-kameror inte stödjer extern input om det är av intresse.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
KetogaN skrev:
DVcam är band, digitalt lagrat.. inget konstigt med det..
Vill du sedan redigera är det DV anslutning som gäller, mig veterligen har inte DVDram kamerorna det som sparar direkt i nån mpeg stream som inte är rolig att ha och göra med när man sen vill redigera.

finna många bra kameror.. www.cyberphoto.se recenserar mycket, ta en titt där.. själv gillar jag panasonics GS200 med tre CCD = mycket bra färgåtergivning och bra ljuskänslighet.

/KetogaN

Cyberphoto är bra, köpte min "vanliga" digital kamera där! :yoparty
Har ju inte tänkt göra långfilmer utan filma lite då o då, tex när de är race på flygfältet eller liknande.
Alltså behöver jag iaf inte nån värsting kamera, fast o andra sidan är de ju roligt o ha en bra kamera med lite fler funktioner!
//D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
ta en titt där.. själv gillar jag panasonics GS200 med tre CCD = mycket bra färgåtergivning och bra ljuskänslighet.

/KetogaN[/QUOTE


Cyberphoto ville ha 14795 kr för en gs 200 :4skrika :huvet

Det är lite för mycket om man inte ska använda kameran var o varannan dag eller tjänar hyfsat bra!
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Slappa skrev:
ta en titt där.. själv gillar jag panasonics GS200 med tre CCD = mycket bra färgåtergivning och bra ljuskänslighet.

/KetogaN[/QUOTE


Cyberphoto ville ha 14795 kr för en gs 200 :4skrika :huvet

Det är lite för mycket om man inte ska använda kameran var o varannan dag eller tjänar hyfsat bra!

Du kan få en GS200 för 9500.- från england.. EU du vet, ibland är det bra.. ganska sällan dock.

Eller så handlar du en GS120 som är liknande prestanda med 3CCD fast inte analog ingång (för bulletcam anslutning) för 6800.- mycket prisvärd!!

http://www.letsgodigital.co.uk

/KetogaN
 
Last edited:

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Måste få göra lite reklam för min nya kamera (ok...det är pappas egentligen...)
Sony HC-18e.
Den är ruskigt bra tycker jag, bra färgåtergivning, vitbalans och hyfsat ljud för att kosta 7000:-
Optiken är fantastisk; Carl-Zeiss 10 ggr. optisk.
Det är en DV-kamera som klara att streama rakt in till ett redigeringsprogram ex. Windows moviemaker dvs. man kan koppla upp kameran till datorn, föra över allt på bandet och sedan använda bandet igen utan att något försvinner. Det går jäkligt smidigt, mkt lättare än jag trodde.
Det enda negativa är väl batteritiden som iof är dålig på alla dv-kameror, den klarar att spela in ca. ett band (60 min.) sedan måste batteriet laddas.
det som vissa kan se som negativt är avsaknaden av minneskort, men det är skitsamma tycker jag då stillbildskvaliteten på dessa kameror är ruskig (400.000 aktiva pixlar). Då kan man hellre ha en hyfsad vanlig dig.kamera med sig.
Hoppas du tar och köper dig en för man kan hitta på en hel del roliga saker med videokameror har jag upptäckt.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag använder en Sony PC-5. Det e en ganska gammal modell vid det här laget men jag e grymt nöjd. Sony gör alltid bra grejjer när det gäller Video. Tyvärr så e det inte direkt det billigaste alternativet dock :/
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
KetogaN skrev:
Du kan få en GS200 för 9500.- från england.. EU du vet, ibland är det bra.. ganska sällan dock.

Eller så handlar du en GS120 som är liknande prestanda med 3CCD fast inte analog ingång (för bulletcam anslutning) för 6800.- mycket prisvärd!!

http://www.letsgodigital.co.uk

/KetogaN

Alltså de är inte priset eller kvaliten igentligen, helst skulle jag köpa en kamera för tex 7 så man vet att det är en hyfsad kamera men när man pluggar så vill man inte gärna lägga ut så mycket..
Men samtidigt vill jag ju ha en kamera, känns dumt o köpa en för ca 2500-3000!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
RoLLER skrev:
Jag använder en Sony PC-5. Det e en ganska gammal modell vid det här laget men jag e grymt nöjd. Sony gör alltid bra grejjer när det gäller Video. Tyvärr så e det inte direkt det billigaste alternativet dock :/

Jag har upptäckt att en dv nog får vänta, använder nog inte kameran så mycket att det är värt o slänga iväg en del av lönen nu när man inte har nåt fast jobb och "pluggar"..

Vad gick PC-5:an på ?
//D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top